sábado, 13 de mayo de 2017

10 ERRORS QUE CAL EVITAR SI VOLS APRIMAR



Aprimar-se i perdre aquests quilos que solem agafar durant l'hivern, es converteix en una de les nostres prioritats quant comença a fer bon temps i veiem que ens hem de desfer de l'abric. 

Però menjar a força d'enciam no és la solució més sana, ni tampoc la més efectiva. 


A la nostra pressa per aprimar cometem errors que no només poden afectar la nostra salut i benestar, sinó que a més retarden la pèrdua de pes.

Aprimar ràpid és contraproduent, ja que podem patir deficiències nutricionals, alterar el bon funcionament del nostre metabolisme i propiciar l'efecte yo-yó.

1. Posa't metes realistes

No per molt córrer s'arriba abans. I aquesta dita sembla especialment pensat per a tots aquells que volen baixar de pes ràpid. I és que quan seguim una dieta estricta ens posem de mal humor, el nostre cos s'estressa i la majoria de les vegades acabem abandonant la dieta. De fet el 80% de les persones que comencen una dieta acaben fracassant i l'abandonen. Per això posa't metes realistes i prepara un pla d'aprimament que puguis seguir fàcilment, sense atabalar i que et estimuli al teu pèrdua de pes.

2. Menja amb consciència

Està comprovat que si mengem amb distraccions, mengem més. Per això a l'hora del dinar o del sopar, procura que el menjar sigui la protagonista. D'aquesta manera gaudiràs més del menjar i et sentiràs més saciat tant física com mentalment, reduint la ingesta de calories i ajudant-te a aprimar-se.

3. Que no et falti l'aigua

L'aigua és imprescindible perquè els enzims del metabolisme funcioni bé, enzims que s'encarreguen de mobilitzar i cremar els greixos i l'energia emmagatzemada en el nostre cos. Així que si vols aprimar hidrata't bé prenent com a mínim 2 litres de líquids al dia (aigua, infusions o sucs naturals), els teus enzims t'ho agrairan ia més estaràs afavorint l'eliminació de toxines i residus.


4. Evita que baixi el metabolisme

Si el teu metabolisme energètic s'estressa pot reaccionar baixant la despesa calòrica i això fa que la pèrdua de pes sigui cada vegada més lenta. Pots activar el metabolisme de dues formes:

        Augmenta la teva activitat física: puja escales, practica algun esport (aeròbic o anaeròbic), camina a pas ràpid almenys mitja hora.
        Presa complements i plantes que augmenten el metabolisme o la crema de greixos: extracte de cafè verd, Ob-X ™ (extracte de melissa, morera i artemisa), L-carnitina, Garcinia cambogia, Coleus forskohlii i mango africà.
Crema greix, saciants i reguladors de la gana, com funcionen?

5. No t'oblidis dels greixos bones

Els àcids grassos omega 3 (àcid linolènic, DHA i EPA) ajuden a mantenir fluid el metabolisme. Afavoreixen l'oxigenació dels músculs, ajuden a controlar la fam, redueixen la inflamació del teixit gras, augmenten la despesa energètica i redueixen l'acumulació de greixos. Per tot això, inclúyelos en la dieta. 

Recorda que estan en els peixos blaus, les llavors de lli i chía (triturades per extreure els seus olis), fruits secs, i si vols també es poden prendre en forma de suplements.

Chía i blat sarraí, una bona opció.

6. Fuig dels sopars pesades

Els sopars abundants no són digestives ni ajuden a mantenir la línia. Però tampoc és saludable descartar-se per complet si el que volem és aprimar. El més equilibrat és triar sopars lleugers, si pot ser riques en proteïnes i vegetals, que t'ajuden a regenerar l'organisme sense aportar massa calories, i que evitin que el dejuni nocturn sigui massa prolongat.

7. Dóna-li alegria a la teva dieta

El menjar i l'estat d'ànim van de la mà. Per això moltes persones se senten més cansades i tristes quan comencen una dieta per baixar de pes. 
El triptòfan és un aminoàcid amb el qual el nostre cervell fabrica serotonina, l'hormona de la felicitat, així que assegura't de prendre suficient triptòfan per sentir-te més feliç i menys ansiosa per menjar. 
El triptòfan el trobem en les carns, peixos i ous, però també hi ha càpsules pensades perquè puguis suplementar la dieta amb ell.

8. Entre hores, pren te verd

Des de fa molt se sap que aquesta infusió ajuda a aprimar, i com es mostra en un estudi de revisió publicat pel Dr. Türközü, això es deu a la combinació de la cafeïna i les catequines d'aquesta planta. El te verd el podem prendre tant fred com calent, i millor sense sucre, perquè sigui més efectiu.


9. Tupper millor que menjar de restaurant

Per controlar el que menges, l'ideal és que tu mateix preparis el teu menjar i tries ingredients poc calòrics, rics en fibra, vitamines i minerals. Però com moltes vegades mengem fora de casa, fes-te assidu del tupper i evita menjar en bars i restaurants.

10. Segueix un diari dietètic

Et semblarà estrany però sí, anotar tot el que menges al dia et fa més conscient de les quantitats que menges de veritat. D'aquesta manera et resultarà més fàcil controlar els pica-pica i organitzar els teus àpats i com a recompensa, la teva dieta d'aprimament serà més eficient.




No hay comentarios:

Publicar un comentario