sábado, 18 de marzo de 2017

ELS MILLORS HÀBITS ANTI-EDAT

◾Anar en compte amb el sol. 
Exposar-se a ell sense protecció suposa la principal causa d'envelliment prematur. La pell va acumulant la incidència de les radiacions solars al llarg dels anys, per la qual cosa les seves fibres elàstiques i col·làgenes es degeneren progressivament i, a llarg termini, es produeix un envelliment cutani prematur i lesions, més o menys greus, però que poden acabar en un càncer de pell si no es prenen les mesures de protecció necessàries. 
D'altra banda, l'organisme humà fabrica una defensa fisiològica fonamental enfront de les agressions solars: la melanina. Però a mesura que envellim la melanina disminueix, amb el que augmenta la vulnerabilitat a la radiació solar. Als 40 anys ja s'ha perdut el 15% de la melanina inicial; i als 50 la pèrdua ascendeix al 25%.
 A més de realitzar una exposició adequada i amb protecció, reforçar la dieta amb vitamines i altres nutrients antioxidants ens protegirà dels seus efectes nocius.

◾Més fruita i verdura.
 Assegurar l'aportació d'almenys 5 racions de fruites i verdures al dia és una garantia de joventut que es veurà per fora i ho notarem per dins, ja que són un compendi de vitamines i altres substàncies antioxidants.

◾Menjar menys.
 A partir dels 30 anys, és important prestar atenció a la quantitat de menjar que ingerim, ja que, si les calories no s'ajusten a les necessitats, s'acumulen en forma de greixos i poden augmentar el risc d'obesitat, colesterol, diabetis i malalties cardiovasculars. 
Així, tret que hi hagi situacions concretes (embaràs, esport ...) que el contraindiquin, s'haurien de consumir un 10% menys de calories per cada dècada per no acumular reserves.

◾Bons greixos. 
I menjar menys no vol dir prescindir de cap grup d'aliment i menys de greixos, això sí, es tracta d'escollir les bones greixos, ja que d'això depèn també la joventut de les nostres cèl·lules i del cor. Prendre diàriament 3 cullerades d'oli d'oliva i 5 fruits secs, així com peix blau dues o tres vegades a la setmana, ens assegura l'aportació de les beneficioses greixos mono i poliinsaturats.

◾Bacteries beneficioses 
Per mantenir un intestí sa que asseguri una adequada absorció de nutrients, per tal que l'organisme compti amb les vitamines i minerals necessaris i per afavorir una bona immunitat que protegeixi d'infeccions.
 Resulta molt adequat prendre suplements en càpsules que aporten bacteris Lactobacillus acidophilus, fibres i enzims que afavoreixen la digestió.



◾Fibra dietètica
En forma de llavors de lli, que eviten el restrenyiment si es consumeixen diàriament, o recorrent a la glucomanana en cas d'intestins delicats i especialment de l'aparició de diverticles. Aquesta magnífica i suau fibra protegeix l'intestí i evita la inflamació dels diverticles.

◾Protegir ossos i articulacions 
Amb una dieta rica en calci i vitamines A i D (que sol ser deficitària en la tercera edat), i prenent un suplement de perles d'oli de fetge de bacallà (la font natural més rica en vitamines A i D ), de col·lagen hidrolitzat (imprescindible per prevenir el gran desgast que pateixen les articulacions al llarg de la vida) i de magnesi i manganès (minerals que frenen el deteriorament, afavoreixen la regeneració i eviten el dolor).


◾Olis d'onagra i borratja
 Per prevenir la sequedat de mucoses (boca, ulls, vagina) tan freqüent en aquesta edat.

◾Luteína
És un aliat de la vista, ja que actua com un filtre solar dels nostres ulls. Amb l'edat, i l'estil de vida actual, la vista està sotmesa a un sobreesforç. Per reforçar la funció ocular i retardar determinades malalties, alguns nutrients com la luteïna poden ajudar ja que és un potent antioxidant que evita l'envelliment ocular i la degeneració macular.
 S'ha de prendre en forma de suplement.


◾Ginseng
Per reforçar les defenses, ja que és molt ric en seleni, un oligoelement implicat en la protecció cel·lular i les substàncies orgàniques que controlen i eviten l'envelliment, i que aporta un gran nombre d'altres nutrients que reforcen el sistema immunitari.

◾Germen de blat
 Per compensar la disminució de la ingesta d'aliments proteics que sol produir-se amb l'edat i evitar caure en una desnutrició proteica que accelera el procés d'envelliment. El germen de blat proporciona una bona aportació proteic i és un aliment que ajuda a equilibrar la dieta, doncs, a més d'un 28% de proteïnes i el germen de tots els cereals, conté una important dosi de vitamines, minerals (especialment zinc, ferro , magnesi i potassi), àcids grassos insaturats i lecitina, que reforça la memòria.
 El germen de blat que es troba al mercat en forma de finíssims flocs i és l'aliment més ric en vitamina E, essencial en la salut cardiovascular i cerebral.

◾Antioxidants
 Com les vitamines A (carotens), C i E han d'estar presents en la dieta o en forma de complements ja que són les que més prevenen els processos d'envelliment cel·lular, com s'ha dit més amunt.

◾Lecitina i ginseng per a la memòria.
 La lecitina de soja és rica en fosfatidilcolina, que exerceix una acció potenciadora de la memòria i de l'activitat mental, mentre que el ginseng és un potent protector cel·lular i estimulador de les funcions cognitives.


No hay comentarios:

Publicar un comentario