viernes, 24 de marzo de 2017

DESCOBREIX LA FIBRA SOLUBLE QUE ET FA GUANYAR BENESTAR


Els betaglucans de la civada o els fructooligosacàrids, com la inulina que trobem a les verdures o en les llavors del lli són un tipus de fibra soluble que millora la nostra salut i benestar.

Es tracta d'un tipus de carbohidrat format per cadenes de sucres que estan units entre si d'una manera que el nostre organisme no pot dividir-los i digerir, perquè no disposa dels enzims digestius necessàries.

Major benestar



Encara que per a nosaltres les fibres solubles no són un aliment que ens aporti energia, sí que són un bon aliment per a la nostra salut i sobretot per al nostre benestar intestinal. 

Per aquestes dues raons:

Estimulen el trànsit intestinal.

Promouen el creixement i desenvolupament d'una flora intestinal fermentativa (probiòtics), i no putrefactiva.

La civada, el lli, la chía, plantes com el Plantago ovata i els bolets, són excel·lents fonts de fibra soluble

Estimula la vida intestinal

La fibra soluble és el principal aliment de la flora intestinal fermentativa, i prendre-cada dia és la millor ajuda per aconseguir una microbiota intestinal sana i beneficiosa, en primer lloc perquè promovem el creixement de la flora fermentativa: un ajut per al nostre benestar.

 I en segon lloc perquè reduïm el desenvolupament i multiplicació dels bacteris putrefactes, que alteren la salut intestinal causant inflamacions que podrien arribar a causar el desenvolupament d'altres malalties com el càncer.

Trànsit sense embús

Una altra bona qualitat de la fibra soluble és que ajuda a mobilitzar la femta, lubrificant i protegint les parets internes de l'intestí i ajudant a prevenir el restrenyiment.

Altres qualitats

A més de millorar el trànsit i tenir cura de la flora intestinal, alguns tipus de fibra soluble han demostrat ser aliats de la nostra salut a altres nivells:

Fructooligosacàrids: milloren els casos d'inflamació intestinal, alleugen els trastorns causats per antibiòtics, contribueixen a reduir l'osteoporosi, regular el metabolisme dels lípids i els nivells de colesterol en sang, i és un factor que ajuda a prevenir alguns tipus de càncer.

Betaglucans: ajuden a millorar el trànsit, redueixen l'absorció de greixos i sucre a nivell intestinal i regulen els nivells de colesterol en sang.


No hay comentarios:

Publicar un comentario