sábado, 4 de febrero de 2017

ANTIINFLAMATORIS NATURALS CONTRA EL DOLOR ARTICULAR


El dolor articular provocat per les malalties reumatològiques (artrosi, artritis, etc.) provoca un gran consum d'antiinflamatoris i protectors estomacals. Et mostrem les alternatives naturals a aquests fàrmacs, que, a més d'alleujar el dolor i prevenir la cronificació de les molèsties, no tenen efectes secundaris.

El top ten dels recursos naturals antidolor

Algunes plantes, espècies culinàries, arrels i àcids grassos funcionen com a veritables antiinflamatoris que calmen el dolor, redueixen la inflamació i eviten els conseqüents problemes estomacals dels fàrmacs. Aquí tens una selecció de provada eficàcia.

 
1. Àcids grassos poliinsaturats: l'àcid gras poliinsaturat GLA, precursor de l'omega 6, present en les llavors de lli, així com l'omega 3, abundant en l'oli de peix blau, redueix la inflamació i el desgast de cartílag i contribueix a disminuir el dolor articular. Si el dolor està provocat per l'artritis, es poden prendre unes 4 perles d'omega 3 (EPA) i consumir habitualment llavors de lli.

2. Cúrcuma: gràcies als antioxidants que posseeix, aquesta arrel té un poder antiinflamatori similar als corticoides (sense els seus efectes secundaris), pel que resulta de gran ajuda per alleujar els dolors articulars crònics. L'ideal és prendre-la en comprimits o càpsules que garanteixin el contingut dels seus principis actius. Cal prendre 2 comprimits al dia (matí i tarda).

3. Jengibre: fresc, en pols o en el seu extracte sec en càpsules, prendre gingebre ajuda a reduir el dolor en els processos inflamatoris osteoarticulars gràcies als gingerols que conté, que, tal com han demostrat diversos estudis recents, inhibeixen la producció de les substàncies inflamatòries. Si el prens en càpsules, la dosi és de 2 al dia. També ho pots aplicar externament, a nivell local, aplicant rodanxes molt fines sobre la zona afectada, embolicades amb un paper film i deixant-les actuar uns 30 minuts com a mínim.

4. Enzims digestives: la bromelaína, papaïna i actinidina de la pinya, la papaia i el kiwi, respectivament, ajuden a rebaixar la inflamació. Per tant, prendre aquestes fruites pot contribuir a reduir el dolor. També es poden prendre aquests enzims proteolítics en forma de complement dietètic (Beneflor pols), diluït en aigua, abans dels àpats.

5. Glucosamina i condroitina: aquestes substàncies, presents en els cartílags d'alguns peixos marins (com la manta-ratlla) i que es poden prendre en forma de complement nutricional, han demostrat una gran eficàcia en la disminució progressiva del dolor en les articulacions. La glucosamina és un dels components que necessita l'organisme per formar el teixit articular i, per tant, prendre-la com a complement retarda la degeneració del cartílag i disminueix el dolor de l'articulació. Per la seva banda, la condroïtina forma part de la matriu extracel·lular del cartílag, ajudant-lo a retenir aigua i millorant així la seva flexibilitat.

6. Harpago: aquesta planta d'origen africà conté unes substàncies iridoids (harpagósido) que li atorguen una gran capacitat antiinflamatòria i analgèsica. Resulta especialment eficaç si es pren en extracte hidroalcohòlic sola o barrejada amb altres plantes amb propietats analgèsiques com ulmaria, bedoll, salze i ginebre. Es pot barrejar amb aigua, infusió o suc, i prendre tres vegades al dia. També es comercialitza en comprimits

7. Ungla de gat (Uncaria tomentosa): és una altra planta amb una important activitat antiinflamatòria, útil en nombrosos processos inflamatoris i dolorosos articulars (artrosi, artritis, tendinitis, etc.).
 Però cal consumir-la amb precaució, ja que pot provocar algunes molèsties digestives. Pots trobar-la en comprimits d'extracte sec de la planta.

8. Oli essencial d'eucaliptus: té propietats analgèsiques, antireumàtiques i calmants contra les inflamacions. Barreja 2 gotes d'oli essencial amb una mica d'oli d'ametlles, aplícatelo a la zona afectada pel dolor i després cobreix-la amb un drap calent.

9. Argila verda: per la seva acció descongestionant, l'argila verda també pot ser útil, sobretot en les inflamacions amb inflor i dolor local. Si s'utilitza la que ve en tub llista per utilitzar, es cobreix la zona afectada (artells de dits, genoll, etc.) amb una capa de mig centímetre i es deixa actuar de 15 a 30 minuts tapada amb un drap de cotó. Després es retira amb aigua tèbia. Es poden fer dues aplicacions diàries, matí i tarda.

10. Àrnica + oli essencial de romaní: per fer massatges, descongestionar i calmar les articulacions doloroses, es pot usar una crema d'àrnica barrejada amb 4 gotes d'oli essencial de romaní. En el cas de les articulacions dels dits de les mans, a més d'un suau massatge, es poden fer també suaus estiraments, per alliberar la pressió de l'articulació i alleujar així el dolor.


No hay comentarios:

Publicar un comentario