sábado, 3 de diciembre de 2016

NO T'IMAGINES EL QUE ELS OMEGA 3 FAN PER TU!

Als bons greixos omega 3 se'ls atribueix beneficis saludables com que prevenen alguns tipus de càncer, així com la diabetis tipus 2, les malalties autoimmunes i els processos inflamatoris, ia més, milloren la funció visual, cerebral, la salut cardiovascular i ...

Els estudis científics demostren que a major consum de DHA i EPA hi ha un menor risc de desenvolupar malalties cardiovasculares.
Es a nivell cardiovascular on trobem més estudis, sobretot realitzats amb el DHA (àcid docosahexaenoic) i EPA (àcid eicosapentaenoic), dos dels omega 3 més beneficiosos, populars i estudiats.



A la natura, trobem DHA i EPA en els greixos de peix, però també ho podem produir internament, partint de l'àcid alfa-linolènic (ALA), que és un greix vegetal molt abundant en les llavors de lli, chía i, una mica menys, en les verdures de fulla verda. 
Tot i que aquesta transformació és molt poc eficient, només un 8% en el cas del EPA i 4% en el cas del DHA, motiu pel qual convé augmentar la ingesta incloent suplements d'aquests greixos en la nostra dieta. En l'organisme, el DHA i el EPA redueixen els triglicèrids a la sang, baixen els nivells de lipoproteïnes de baixa densitat (LDL) (colesterol dolent) i pugen els de lipoproteïnes d'alta densitat (colesterol bo), normalitzen la tensió arterial i regulen el ritme cardíac, ajuden a prevenir l'aterosclerosi i l'infart de miocardi i prevenen les malalties cardiovasculars.

La millor manera d'aconseguir la dosi diària saludable d'omega 3 és a través d'un complement en perles d'oli de peix que estigui lliure de contaminants i metalls pesants com el mercuri. 

Una ingesta diària de 250 mg de DHA contribueix a mantenir el funcionament normal del cervell, la visió i el cor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario