sábado, 10 de diciembre de 2016

ESMORZARS AMB MOLTA ENERGIA

Un bon esmorzar ens proporciona bon humor, ajuda a prevenir l'obesitat, millora les nostres capacitat intel·lectual, contribueix a evitar l'estrès i l'ansietat, i fins i tot té cura la nostra flora intestinal. Et mostrem les combinacions més intel·ligents.

Bàsics

A més d'energia, un bon esmorzar ens proporciona bon humor, ens ajuda a prevenir l'obesitat, millora la nostra capacitat intel·lectual, contribueix a evitar l'estrès i l'ansietat, i fins i tot té cura la nostra flora intestinal.

Els elements bàsics són:

Cereals integrals: en forma de torrades, pa, flocs o mueslis, elaborats amb grans sencers. Són rics en hidrats de carboni d'assimilació lenta que alliberen l'energia a poc a poc, ia més aporten gran quantitat de vitamines, minerals i fibra, que resulta saciant, millora el trànsit intestinal i cuida la flora. 
S'ha de prendre entre 30 i 50 grams.

Fruita: millor sencera que en suc, perquè, a més d'hidratar, aporta fibra i vitamines antioxidants que reforcen el nostre sistema immune i ens protegeixen dels radicals lliures. 
S'ha de prendre 1 peça gran o 2 petites.

Begudes i iogurts vegetals: són més digestius que els de llet animal i aptes per a persones amb intolerància a la lactosa o a les proteïnes làcties. Aporten sucres, proteïnes, minerals i vitamines. Es poden prendre amb mueslis cruixents, flocs de cereals integrals, pa integral, galetes integrals o fruita. 
Un got és la ració idònia.

Fruits secs: aporten proteïnes, minerals, àcids grassos essencials i triptòfan, nutrients que tenen cura de la salut de les neurones i milloren l'estat d'ànim. Uns 15 grams són suficients

Aigua: hidrata i contribueix a depurar l'organisme. S'ha de prendre 1 o 2 gots, o bé 1 o 2 tasses d'infusió (te verd, vermell o blanc, rooibos, menta ...).


Temps: és essencial, ja que perquè l'esmorzar sigui nutritiu i saludable, cal prendre-ho sense presses. Almenys 15 o 20 minuts.

Recomanats

◾Cereals integrals (flocs, coques, galetes, musli)
◾Pa integral amb llavors (millor torrat)
◾Nous, avellanes, ametlles
◾Fruita fresca (taronges, pinya, raïm, pomes, prunes)
◾Beguda de civada, d'arròs, de soja
◾Iogurs de soja
◾Infusions

 A evitar

◾Bollería industrial
◾Embutits
◾Fregits
◾Cereals amb sucre
◾Begudes gasoses
◾Cafè

Rebost dietètica

Assegura't que no faltin a la teva cuina, ja que són molt socorreguts i uns ingredients fantàstics per a un bon esmorzar.

Calciavena

És una beguda elaborada amb civada i enriquida amb calci, que no conté lactosa ni proteïnes làcties, i que, gràcies als seus betaglucans, ajuda a regular els nivells de colesterol a la sang. Es pot afegir als cereals, o bé prendre-la amb cafè, te o cacau.

Mueslis de fruites i de cereals

Tots dos estan elaborats amb flocs de cereals integrals i no tenen sucres afegits. El muesli de fruites té panses, llavors de lli i fruita deshidratada i és una bona font de fibra i omega 3. El muesli de cereals tan sols té panses, per la qual cosa se li pot afegir fruites, fruits secs i altres ingredients, segons el gust de cadascú.

Pa Dextrín

Elaborat amb farina integral de blat, és perfecte per prendre en l'esmorzar amb una mica d'oli d'oliva, formatge fresc o seitan llescat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario