viernes, 30 de diciembre de 2016

SALUT FEMENINA I MASCULINA, ELS SUPLEMENTS INDISPENSABLES

Homes i dones podem compartir dieta i hàbits durant tota la vida, però en moments concrets, com durant l'adolescència, l'embaràs o la maduresa, la salut femenina i masculina es pot veure en risc. Les plantes medicinals ens ajuden en aquestes etapes a prevenir problemes i recuperar el benestar.


A mesura que els anys passen, les nostres necessitats nutricionals canvien, però a més en funció del nostre sexe passem per diferents etapes que requereixen una cura i mim especial. A això hem de sumar que a causa de les diferències anatòmiques i fisiològiques entre homes i dones, hi ha molèsties i malalties que són més habituals i fins i tot exclusives de cada sexe.

Les plantes medicinals són un recurs molt útil per ajudar a tenir cura de la salut femenina i masculina, algunes fins i tot poden ajudar a tots dos sexes alhora, com les isoflavones de la soja (Glycine max) que han demostrat ser útils tant per ajudar a prevenir els trastorns de la menopausa en la dona (fogots, osteoporosi, etc.), com el càncer de pròstata en l'home, o la maca (Lepidium meyenii), que millora la vitalitat sexual tant d'homes com de dones.

PER A ELLES

L'etapa fèrtil de la dona és un període crític en la salut femenina. Moltes d'elles pateixen molèsties de diferent intensitat durant el cicle menstrual (síndrome premenstrual, SPM) ia més és durant aquesta etapa quan han de cuidar la seva salut per prevenir problemes en la menopausa i la maduresa. Les plantes medicinals són grans aliades per garantir una bona salut femenina.

Onagra (Oenothera biennis): de les llavors d'aquesta planta s'extreu un oli molt ric en àcid gamma-linolènic (GLA) que ajuda a regular el cicle menstrual, prevenir la síndrome premenstrual (dolor, nerviosisme, restrenyiment), reduir els símptomes de la menopausa (sufocacions, irritabilitat, problemes de la pell) i embellir la pell i tractar problemes com èczemes i sequedat.

L'àcid gamma-linolènic de l'onagra alleuja els símptomes provocats per la pèrdua d'estrògens en la menopausa millorant la salut femenina.

Salvia (Salvia officinalis): és una planta aromàtica usada des de l'antiguitat per estimular la menstruació i potenciar la fertilitat. En l'actualitat sabem que aquesta planta té esterols vegetals que regulen el cicle menstrual i calmen els espasmes i dolors menstruals. Combinada amb melissa, millora l'ànim i afavoreix la relaxació.
Nabius vermells (Vaccinium macrocarpon): són molt rics en proantocianidines unes substàncies que ajuden a prevenir i tractar les cistitis (infeccions urinàries) a les quals són tan propenses les dones. Prendre 36 mil·ligrams de proantocianidines cada dia durant almenys 3 mesos ajuda a prevenir la cistitis i redueix a la meitat la probabilitat de desenvolupar una cistitis reincident.

8 Trucs per prevenir la cistitis

Boixerola (Arctostaphylos uva-ursi): aquesta planta ajuda a equilibrar la flora intestinal alterada, el que contribueix a reduir el risc d'infeccions urinàries. Per aquest motiu aquesta planta s'inclou moltes vegades en complements de probiòtics.

PER A ELLS

El taló d'Aquil·les de la salut masculina és la pròstata, sobretot a partir dels 40 anys. Les millors plantes per mantenir la salut i funció d'aquesta glàndula, i alleujar les molèsties urinàries són:
Sabal serrulata (Serenoa repens): els seus àcids grassos i fitoesterols, afavoreixen la descongestió la bufeta i la uretra, i alleugen la inflamació i els processos oxidatius que provoquen el creixement irregular de la pròstata.
Carbassa (Cucurbita pepo): les seves llavors són molt riques en àcid linoleic, àcid oleic i vitamines de tipus E i A, a més de ferro, zinc, magnesi i seleni, que ajuden a frenar el creixement de la pròstata.
Epilobio (Epilobium angustifolium): té principis actius que podrien ajudar a desinflamar la pròstata.

Ortiga (Urtica dioica L.): l'arrel d'ortiga té lignans, fenols, esterols i lecitines que contribueixen a tractar problemes urinaris i prostàtics.

Cua de cavall (Equisetum arvense): té sals de silici, flavonoides, fitosterols i àcids fenòlics molt útils per alleujar la inflamació del tracte urinari.
Bedoll (Betula pendula): les seves fulles contenen flavonoides, derivats triterpénicos i sals potàssiques per al rentat de les vies urinàries.



viernes, 23 de diciembre de 2016

BARDANA, CUA DE CAVALL I PASSIFLORA: LES PLANTES MÉS BEAUTY




Les plantes són les millors proveïdores d'antioxidants naturals que presos en dosis adequades i sempre de procedència natural, poden retardar el procés d'envelliment general i de la pell. 




Descobreix les 3 imprescindibles.

Des que es van descobrir els antioxidants, el paper de la nutrició en la bellesa de la pell va començar a prendre seriosament. I no és per menys, ja que se sap que el grup de vitamines i minerals coneguts com antioxidants, presos en dosis adequades i sempre de procedència natural, poden retardar el procés d'envelliment general i, en particular, disminuir la seva principal signe visible: les arrugues. 

Les plantes són les millors proveïdores d'antioxidants naturals. Aquestes són les més beauty.

Bardana: les seves propietats depuratives, descongestionants, desinflamantes i cicatritzants resulten molt eficaços en casos de problemes de pell com dermatitis, èczemes, erupcions, psoriasi, etc. 
També dóna bons resultats si hi ha problema de caiguda de cabell.

Cua de cavall: com vam veure en l'apartat de control de pes, és una excel·lent font de silici, per això també sol ser un ingredient habitual en les càpsules o vials de complements nutricionals per a pell i cabell. 
La pell també aprofita les qualitats diürètiques d'aquesta planta, tan necessàries per evitar la pell de taronja.

Passiflora: com és una de les plantes més eficaces per calmar els nervis, induir el son en cas d'insomni i allunyar l'ansietat, alguns nutricosméticos la inclouen en els seus preparats, ja que aquests problemes que tracta influeixen tant en l'estat de la pell com en el cabell.

sábado, 17 de diciembre de 2016

DUES PLANTES CONTRA ELS EXCESOS EN AQUESTES FESTES

La bona notícia és que es poden passar unes Festes sense excessos, ja que el que fa diferent un dinar de celebració no és la quantitat sinó la qualitat del que mengem. 


Però la mala notícia és que les estadístiques mostren any rere any que els espanyols ens excedim en menjar i beguda durant aquestes festes i patim les conseqüències. Segons un estudi realitzat per la Societat Espanyola de Dietètica i Ciències de l'Alimentació (SEDCA), set de cada deu espanyols, el 68%, s'excedeixen amb el menjar i la beguda durant les celebracions nadalenques, i en conseqüència, un 51% pateix molèsties digestives i un 34% ressaca després de la ingesta d'alcohol en aquestes festes.

Aquest estudi inclou una enquesta a 2.400 persones, que aporta dades que posen xifres als nostres excessos com que el 38% dels espanyols realitza entre dos i tres àpats amb familiars i amics en aquesta època nadalenca, que el 16% d'elles són fora de casa, i que un 22% dels enquestats fa més de sis àpats durant aquests dies de celebracions.

L'alcohol, el principal problema

El principal causant dels excessos nadalencs és la gran quantitat d'alcohol que es pren en les gairebé 3 setmanes que duren les celebracions. A part de ser el nutrient més calòric després dels greixos, i que per tant pot ser el culpable de molts dels quilos de més que s'acumulen en aquestes festes, l'alcohol provoca problemes cardiovasculars seriosos a més d'obligar al fetge a realitzar un important sobreesforç , una cosa que repercuteix en la salut general ja que és un dels òrgans més actius i essencials del cos. 



A més d'emmagatzemar glucosa, vitamines i minerals, i de produir proteïnes i bilis, el fetge és l'encarregat de neutralitzar, destruir i eliminar substàncies que podrien ser perjudicials per al funcionament del cos. 
Per tant, qualsevol esforç en evitar els hàbits que li perjudiquen, com l'alcohol i els greixos, serà ben rebut pel nostre organisme.

Curar-se en salut

Per evitar els trastorns digestius i altres efectes negatius produïts pels excessos (pujada de sucre, quilos i colesterol) els experts recomanen controlar, òbviament, les racions, beure més aigua, fer exercici diari, limitar el consum de dolços, greixos, sal i alcohol, i recórrer a alguns suplements dietètics que poden ser de gran ajuda com les càpsules de carxofa o de card marià.

. La carxofa posseeix qualitats que milloren el treball del fetge i els espasmes digestius, disminuint la sensació d'inflor abdominal i facilitant l'eliminació de toxines. Es poden incloure en receptes nadalenques de múltiples maneres, però també es poden prendre en càpsules, 2 abans de cada àpat.

. El card marià és un gran protector hepàtic gràcies a la silimarina que conté, una substància que enforteix les cèl·lules hepàtiques al mateix temps que neutralitza els radicals lliures.

 Moltes digestions pesades tenen el seu origen en una secreció insuficient de sucs gàstrics, o bé en una falta de producció d'àcids biliars causada per una falta d'activitat hepàtica; en aquests casos, l'activitat que exerceixen alguns dels principis actius del card marià sobre el nostre sistema nerviós simpàtic, poden ser de gran utilitat ja que actuen estimulant la producció de sucs gàstrics al mateix temps que els seus flavonoides estimulen l'elaboració i secreció d'àcids biliars . 
El card marià també es pot prendre en càpsules, a raó de 2, 2 vegades al dia, mitja hora abans de les principals àpats.
Així, encara que la regla de la moderació sigui el millor remei a aquest Nadal, aquestes dues plantes ens ajudaran a neutralitzar l'efecte dels possibles excessos.

sábado, 10 de diciembre de 2016

ESMORZARS AMB MOLTA ENERGIA

Un bon esmorzar ens proporciona bon humor, ajuda a prevenir l'obesitat, millora les nostres capacitat intel·lectual, contribueix a evitar l'estrès i l'ansietat, i fins i tot té cura la nostra flora intestinal. Et mostrem les combinacions més intel·ligents.

Bàsics

A més d'energia, un bon esmorzar ens proporciona bon humor, ens ajuda a prevenir l'obesitat, millora la nostra capacitat intel·lectual, contribueix a evitar l'estrès i l'ansietat, i fins i tot té cura la nostra flora intestinal.

Els elements bàsics són:

Cereals integrals: en forma de torrades, pa, flocs o mueslis, elaborats amb grans sencers. Són rics en hidrats de carboni d'assimilació lenta que alliberen l'energia a poc a poc, ia més aporten gran quantitat de vitamines, minerals i fibra, que resulta saciant, millora el trànsit intestinal i cuida la flora. 
S'ha de prendre entre 30 i 50 grams.

Fruita: millor sencera que en suc, perquè, a més d'hidratar, aporta fibra i vitamines antioxidants que reforcen el nostre sistema immune i ens protegeixen dels radicals lliures. 
S'ha de prendre 1 peça gran o 2 petites.

Begudes i iogurts vegetals: són més digestius que els de llet animal i aptes per a persones amb intolerància a la lactosa o a les proteïnes làcties. Aporten sucres, proteïnes, minerals i vitamines. Es poden prendre amb mueslis cruixents, flocs de cereals integrals, pa integral, galetes integrals o fruita. 
Un got és la ració idònia.

Fruits secs: aporten proteïnes, minerals, àcids grassos essencials i triptòfan, nutrients que tenen cura de la salut de les neurones i milloren l'estat d'ànim. Uns 15 grams són suficients

Aigua: hidrata i contribueix a depurar l'organisme. S'ha de prendre 1 o 2 gots, o bé 1 o 2 tasses d'infusió (te verd, vermell o blanc, rooibos, menta ...).


Temps: és essencial, ja que perquè l'esmorzar sigui nutritiu i saludable, cal prendre-ho sense presses. Almenys 15 o 20 minuts.

Recomanats

◾Cereals integrals (flocs, coques, galetes, musli)
◾Pa integral amb llavors (millor torrat)
◾Nous, avellanes, ametlles
◾Fruita fresca (taronges, pinya, raïm, pomes, prunes)
◾Beguda de civada, d'arròs, de soja
◾Iogurs de soja
◾Infusions

 A evitar

◾Bollería industrial
◾Embutits
◾Fregits
◾Cereals amb sucre
◾Begudes gasoses
◾Cafè

Rebost dietètica

Assegura't que no faltin a la teva cuina, ja que són molt socorreguts i uns ingredients fantàstics per a un bon esmorzar.

Calciavena

És una beguda elaborada amb civada i enriquida amb calci, que no conté lactosa ni proteïnes làcties, i que, gràcies als seus betaglucans, ajuda a regular els nivells de colesterol a la sang. Es pot afegir als cereals, o bé prendre-la amb cafè, te o cacau.

Mueslis de fruites i de cereals

Tots dos estan elaborats amb flocs de cereals integrals i no tenen sucres afegits. El muesli de fruites té panses, llavors de lli i fruita deshidratada i és una bona font de fibra i omega 3. El muesli de cereals tan sols té panses, per la qual cosa se li pot afegir fruites, fruits secs i altres ingredients, segons el gust de cadascú.

Pa Dextrín

Elaborat amb farina integral de blat, és perfecte per prendre en l'esmorzar amb una mica d'oli d'oliva, formatge fresc o seitan llescat.


sábado, 3 de diciembre de 2016

NO T'IMAGINES EL QUE ELS OMEGA 3 FAN PER TU!

Als bons greixos omega 3 se'ls atribueix beneficis saludables com que prevenen alguns tipus de càncer, així com la diabetis tipus 2, les malalties autoimmunes i els processos inflamatoris, ia més, milloren la funció visual, cerebral, la salut cardiovascular i ...

Els estudis científics demostren que a major consum de DHA i EPA hi ha un menor risc de desenvolupar malalties cardiovasculares.
Es a nivell cardiovascular on trobem més estudis, sobretot realitzats amb el DHA (àcid docosahexaenoic) i EPA (àcid eicosapentaenoic), dos dels omega 3 més beneficiosos, populars i estudiats.



A la natura, trobem DHA i EPA en els greixos de peix, però també ho podem produir internament, partint de l'àcid alfa-linolènic (ALA), que és un greix vegetal molt abundant en les llavors de lli, chía i, una mica menys, en les verdures de fulla verda. 
Tot i que aquesta transformació és molt poc eficient, només un 8% en el cas del EPA i 4% en el cas del DHA, motiu pel qual convé augmentar la ingesta incloent suplements d'aquests greixos en la nostra dieta. En l'organisme, el DHA i el EPA redueixen els triglicèrids a la sang, baixen els nivells de lipoproteïnes de baixa densitat (LDL) (colesterol dolent) i pugen els de lipoproteïnes d'alta densitat (colesterol bo), normalitzen la tensió arterial i regulen el ritme cardíac, ajuden a prevenir l'aterosclerosi i l'infart de miocardi i prevenen les malalties cardiovasculars.

La millor manera d'aconseguir la dosi diària saludable d'omega 3 és a través d'un complement en perles d'oli de peix que estigui lliure de contaminants i metalls pesants com el mercuri. 

Una ingesta diària de 250 mg de DHA contribueix a mantenir el funcionament normal del cervell, la visió i el cor.