viernes, 25 de noviembre de 2016

STOP AL MAL DE GOLA

La inflamació de la faringe o de les amígdales pot ser viral (la més freqüent) o bacteriana. El principal símptoma és el dolor a la gola, acompanyada sovint de febre. Per alleujar el suc de llimona, el pròpolis i les infusions de romaní i farigola poden ser la millor opció natural.


Les afeccions a la faringe solen aparèixer després d'algun altre procés infecciós, com la grip o el refredat, o fins i tot poden semblar els símptomes al mateix temps. És important tractar-la a temps perquè la infecció no es propagui cap a altres zones, com l'oïda.

◾Malva en infusió combinada amb rosella, malví i brots de pi roig ajuda a rebaixar la inflamació. Es combinen les plantes a parts iguals i es prepara una cullerada de la barreja per tassa d'aigua. Es bull tres minuts, es deixa en repòs altres deu, es filtra i es millora el sabor amb unes gotes de suc de llimona. Es prenen fins a tres tasses al dia, mentre duri la irritació de coll.

◾El betacarotè (suc de pastanaga) i el zinc són imprescindibles per a la curació de les mucoses inflamades.

◾El Bismut en oligoelement, ajuda en les fases agudes de les afeccions de gola. Cal prendre 1 vial a mig matí i una altra a mitja tarda.

AMIGDALITIS

És una inflamació de les amígdales, produïda per un virus o un bacteri. Provoca l'aparició de ganglis i afectacions a la veu. Les amígdales apareixen enrogides, de vegades amb taques blanques provocades per la infecció. A més de dolor agut, també pot aparèixer febre i dificultat per deglutir.


PER EL DOLOR

◾Bicarbonat de sodi: davant els primers símptomes de dolor, barreja una cullerada de bicarbonat de sodi en un got d'aigua tèbia i el suc de mitja llimona per fer gàrgares tres vegades al dia.

◾Suc de llimona: la llimona pot utilitzar-se per realitzar gàrgares, dues o tres vegades al dia, ja que té capacitat antisèptica i millora les secrecions de la zona. També resulta útil fer gàrgares amb una barreja de suc de llimona i mel dissolta en aigua.

◾Pròpolis: antibacterià i antivíric és l'aliat perfecte per als problemes de coll. Es pot prendre en perles, sol o combinat amb mel i altres plantes, en comprimits, en xarop o en extracte per afegir a les infusions. El seu poder terapèutic depèn del seu contingut en galagina, el seu principi actiu més eficaç. Si es pren davant els primers símptomes, resulta molt eficaç.

HÀBITS SALUDABLES 

En tots els casos d'infeccions hivernals convé tenir en compte els següents hàbits:
◾Seguir una dieta sense farines ni sucres (ni els afegits ni els que venen amb els aliments) ni làctics i molt rica en aigua (infusions, brous, etc.) Aquest tipus de dieta és l'òptima per al sistema immunitari.

◾Neteges amb aigua de mar: al nas es poden formar focus infecciosos, que afavoreixen refredats, sinusitis ... somiar-se només extreu la mucositat de la fossa nasal, no la que s'acumula dins, per això convé fer servir un difusor nasal d'aigua de mar isotònica.

◾Respirar pel nas: ajuda a protegir les vies respiratòries del fred i prevenir possibles problemes de salut. Si per qüestió d'hàbits o perquè tenim el nas congestionada, respirem per la boca, ens protegirem amb bufanda o passamuntanyes en sortir per aïllar els pulmons de l'aire massa fred.

◾Vivendes ben condicionades: ventilar bé totes les habitacions de la casa i evitar ambients molt carregats. 
Per augmentar la humitat ambiental i facilitar la respiració, posar un humidificar elèctric o col·locar sobre el radiador un recipient amb aigua i una o dues gotes d'oli essencial amb efecte balsàmic (pi, eucaliptus ...).

◾Netejar-se les mans amb freqüència: i evitar tocar boca, nas i ulls, ja que moltes malalties respiratòries s'adquireixen en tocar amb les mans superfícies amb virus de persones que les pateixen, i portar-les-després a la boca, nas i ulls.

5 PLANTES ANTIFRED

Equinàcia: enforteix les defenses naturals de l'organisme i prevé els processos infecciosos i catarrals.

Hisop: a més de expectorant i útil per calmar la tos.

Trepó: fluïdifica la mucositat i afavoreix la seva expulsió,

Plantatge: emol·lients, expectorants, antitusígenas i béquicas

Eucaliptus: expectorants, balsàmiques, antisèptiques i broncodilatadores.

REMEIS NATURALS

Les infusions de planta trossejada de Romaní i Farigola són essencials tant per prendre com a infusió com per fer gàrgares.
 La gamma Propolflor a força de pròpolis, inclou preparats combinats amb mel, sàlvia, farigola i equinàcia, que ajuden a mantenir el benestar de les vies respiratòries de tota la família.

sábado, 19 de noviembre de 2016

3 ALGUES REVITALITZANTS

L'alga espirulina, així com la clorela i la klamath, són les tres algues amb més interès alimentari i terapèutic. Resulten excel·lents reconstituents gràcies a la seva riquesa en oligoelements, vitamines i proteïnes de gran qualitat, i tenen un gran poder descontaminant causa de l'àcid algínic que contenen, que té la capacitat de neutralitzar l'efecte de les toxines i metalls pesants en el nostre organisme.


◾Espirulina. Amb un percentatge de proteïnes més elevat que la pròpia carn (fins a un 70% del seu pes), és també una excel·lent font de vitamines del grup B i de ferro (28,5 mil·ligrams en alga seca), pel que va bé en casos d'anèmia. És molt rica en calci, zinc i potassi. Pel seu alt contingut en carotens o provitamina A, afavoreix un bon bronzejat. Conté un aminoàcid anomenat fenilalanina que actua sobre la zona del cervell que controla la gana, i per això és una de les més utilitzades en cas de cel·lulitis i excés de pes. I com no conté iode, està indicada en els casos en què no es pot prendre aquest mineral. És ideal per a esportistes, vegetarians, persones que segueixen dietes per aprimar, embarassades, adolescents i dones en edat fèrtil amb risc d'anèmia, i per a estats de cansament i fatiga física i mental. També actua com immunoestimulant i és molt útil per prevenir els símptomes de les al·lèrgies.

◾Clorela. Conté més d'un 50% de proteïnes i una bona quantitat de vitamines C, E, K i del grup B. També és rica en calci, magnesi, ferro, coure, seleni, zinc, iode i potassi. A més del seu valor nutritiu, a la clorela destaca la presència de beta-1-3-glucans, un polisacàrid considerat immunoestimulant i antioxidant. També ha mostrat interessants propietats terapèutiques en cas d'úlceres i ferides, i acció preventiva davant de l'arteriosclerosi i la hipercolesterolèmia.
 A més, té un alt percentatge de clorofil·la, substància que estimula el sistema immunitari i que resulta molt útil per neutralitzar la mala olor corporal. La seva s'usa en cures depuratives i desintoxicants.

◾Klamath. Amb un perfil nutricional semblant a l'espirulina ia la clorela, la klamath té també una elevada concentració proteica (60-70% del seu pes sec) i un alt contingut en vitamines i minerals, i destaca per ser l'alga amb més concentració de vitamina B12 assimilable. A més, conté àcids grassos omega 3 i 6 en una proporció nutricionalment idònia (3: 1). La peculiaritat d'aquesta alga està en el seu gran contingut en feniletilamina, una substància coneguda com "molècula de l'amor" que participa en els mecanismes de neurotransmissió de les emocions i de l'atenció i que redueix els símptomes de la depressió. Està recomanada com revitalitzant, immunoestimulant, en dietes de control de pes, per pujar l'ànim i, gràcies als carotenoides que conté, com a antioxidant, antiinflamatòria i protectora hepàtica.


sábado, 12 de noviembre de 2016

ELS MILLORS HÀBITS ANTIEDAT

◾Anar en compte amb el sol:
 Exposar-se a ell sense protecció suposa la principal causa d'envelliment prematur. La pell va acumulant la incidència de les radiacions solars al llarg dels anys, per la qual cosa les seves fibres elàstiques i col·làgenes es degeneren progressivament i, a llarg termini, es produeix un envelliment cutani prematur i lesions, més o menys greus, però que poden acabar en un càncer de pell si no es prenen les mesures de protecció necessàries. 
D'altra banda, l'organisme humà fabrica una defensa fisiològica fonamental enfront de les agressions solars: la melanina. Però a mesura que envellim la melanina disminueix, amb el que augmenta la vulnerabilitat a la radiació solar. Als 40 anys ja s'ha perdut el 15% de la melanina inicial; i als 50 la pèrdua ascendeix al 25%.
 A més de realitzar una exposició adequada i amb protecció, reforçar la dieta amb vitamines i altres nutrients antioxidants ens protegirà dels seus efectes nocius.

◾Més fruita i verdura:
Assegurar l'aportació d'almenys 5 racions de fruites i verdures al dia és una garantia de joventut que es veurà per fora i ho notarem per dins, ja que són un compendi de vitamines i altres substàncies antioxidants.


◾Menjar menys:
 A partir dels 30 anys, és important prestar atenció a la quantitat de menjar que ingerim, ja que, si les calories no s'ajusten a les necessitats, s'acumulen en forma de greixos i poden augmentar el risc d'obesitat, colesterol, diabetis i malalties cardiovasculars. 
Així, tret que hi hagi situacions concretes (embaràs, esport ...) que el contraindiquin, s'haurien de consumir un 10% menys de calories per cada dècada per no acumular reserves.

◾Bons greixos:
 I menjar menys no vol dir prescindir de cap grup d'aliment i menys de greixos, això sí, es tracta d'escollir les bones greixos, ja que d'això depèn també la joventut de les nostres cèl·lules i del cor. Prendre diàriament 3 cullerades d'oli d'oliva i 5 fruits secs, així com peix blau dues o tres vegades a la setmana, ens assegura l'aportació de les beneficioses greixos mono i poliinsaturats.

◾Bacteries beneficioses:
Per mantenir un intestí sa que asseguri una adequada absorció de nutrients, per tal que l'organisme compti amb les vitamines i minerals necessaris i per afavorir una bona immunitat que protegeixi d'infeccions. 
Resulta molt adequat prendre suplements en càpsules que aporten bacteris Lactobacillus acidophilus, fibres i enzims que afavoreixen la digestió.


Fibra dietètica:

En forma de llavors de lli, que eviten el restrenyiment si es consumeixen diàriament, o recorrent a la glucomanana en cas d'intestins delicats i especialment de l'aparició de diverticles. Aquesta magnífica i suau fibra protegeix l'intestí i evita la inflamació dels diverticles.


◾Protegir ossos i articulacions:
Amb una dieta rica en calci i vitamines A i D (que sol ser deficitària en la tercera edat), i prenent un suplement de perles d'oli de fetge de bacallà (la font natural més rica en vitamines A i D ), de col·lagen hidrolitzat (imprescindible per prevenir el gran desgast que pateixen les articulacions al llarg de la vida) i de magnesi i manganès (minerals que frenen el deteriorament, afavoreixen la regeneració i eviten el dolor).

◾Olis d'onagra i borratja:
Per prevenir la sequedat de mucoses (boca, ulls, vagina) tan freqüent en aquesta edat.

◾Luteína:
Es un aliat de la vista, ja que actua com un filtre solar dels nostres ulls. Amb l'edat, i l'estil de vida actual, la vista està sotmesa a un sobreesforç. Per reforçar la funció ocular i retardar determinades malalties, alguns nutrients com la luteïna poden ajudar ja que és un potent antioxidant que evita l'envelliment ocular i la degeneració macular. S'ha de prendre en forma de suplement.

◾Ginseng: 
Per reforçar les defenses, ja que és molt ric en seleni, un oligoelement implicat en la protecció cel·lular i les substàncies orgàniques que controlen i eviten l'envelliment, i que aporta un gran nombre d'altres nutrients que reforcen el sistema immunitari.


◾Germen de blat: 
Per compensar la disminució de la ingesta d'aliments proteics que sol produir-se amb l'edat i evitar caure en una desnutrició proteica que accelera el procés d'envelliment. El germen de blat proporciona una bona aportació proteic i és un aliment que ajuda a equilibrar la dieta, doncs, a més d'un 28% de proteïnes i el germen de tots els cereals, conté una important dosi de vitamines, minerals (especialment zinc, ferro , magnesi i potassi), àcids grassos insaturats i lecitina, que reforça la memòria.
 El germen de blat que es troba al mercat en forma de finíssims flocs i és l'aliment més ric en vitamina E, essencial en la salut cardiovascular i cerebral.

◾Antioxidants:
Com les vitamines A (carotens), C i E han d'estar presents en la dieta o en forma de complements ja que són les que més prevenen els processos d'envelliment cel·lular, com s'ha dit més amunt.

◾Lecitina i ginseng per a la memòria:
La lecitina de soja és rica en fosfatidilcolina, que exerceix una acció potenciadora de la memòria i de l'activitat mental, mentre que el ginseng és un potent protector cel·lular i estimulador de les funcions cognitives.


sábado, 5 de noviembre de 2016

EL PODER DELS BOLETS MEDICINALS

Entre els complements prodefensas, destaquen els fongs, ja que alguns tenen una gran activitat immunoestimulant gràcies als betaglucans que contenen. Aquestes substàncies reforcen la capacitat del nostre organisme per reconèixer els elements estranys (antígens), augmenten les cèl·lules defensives i potencien la memòria cel·lular.


D'entre tots els fongs medicinals, els que s'han fet més populars en els últims anys han estat els bolets shitake, reishi, agaricus (xampinyó del sol), maitake (Grifola frondosa) i cordyceps, que són els més rics en betaglucans, estructures moleculars que interactuen sobre receptors de diferents cèl·lules immunològiques, activant la seva funció.



A més de propietats immunoestimulants, els fongs aporten altres beneficis, com una destacada acció prebiòtica i efectes revitalitzants i desintoxicants, per la qual cosa resulten ideals per etapes de fatiga física i mental, decaïment, convalescències, etc.



Prendre complements dietètics a base d'extractes secs de bolets seleccionades està especialment recomanat en èpoques de l'any amb major risc de patir infeccions i per a persones amb un sistema immunitari debilitat com poden ser els casos de malnutrició, convalescència, estrès, sobre esforços continuats, etc.