sábado, 24 de septiembre de 2016

POSA A PUNT LES TEVES DEFENSES

El sistema defensiu necessita estar al cent per cent per protegir a l'organisme dels virus i bacteris. Hi ha nutrients i substàncies naturals amb una demostrada acció immunoestimulant. Resulten una veritable vacuna natural anti grips i antirefredats. Aquests són els més eficaços.

Com la immunitat natural, és a dir, la que vam heretar genèticament, es pot veure afectada per factors externs com la dieta, l'estat mental, el medi ambient, el metabolisme i la virulència dels agents invasors, hi ha moltes coses que podem fer per intentar conservar-la en la millor forma possible. 
A més de mantenir una actitud mental positiva i evitar l'excés d'estrès, els hàbits dietètics poden ser els nostres millors aliats per prevenir les infeccions hivernals.

Plantes amb efecte immunomodulador

-Equinácea: Considerada com l'antibiòtic vegetal, és una bona alternativa com a estimulant del sistema immunitari tant en la prevenció com en el tractament d'infeccions respiratòries agudes o cròniques, així com en problemes d'immunodeficiència. 
Es pot prendre en extracte, en perles, en xarop i combinat amb gelea reial i amb altres plantes.

-Melisa: El seu oli essencial té propietats immunoestimulants, antibiòtiques i antiespasmòdiques i els fenols i triterpens que conté li confereixen activitat antiinflamatòria i antivírica sobre la mucosa bronquial. 
Pren en infusió o combinada en xarops i preparats fitoteràpics.

-Caléndula: Les seves flors seva immunoestimulant, antiinflamatòria i antitèrmica. Es pot prendre en infusió, sola o barrejada amb altres plantes i també aplicar localment en compreses amarades en el seu infusió.

-Ungla de gat: una de les plantes amazòniques més estudiades en els últims anys a Europa, té efecte immunoestimulant, antiinflamatori i antiviral. 
Es pot prendre en forma de comprimits.


Aliments prodefenses

- All cru o en perles d'oli d'all: té una activitat antisèptica, antibacteriana, antiparasitària intestinal, antiinflamatòria, i inmunoestimulant. 
Resulta de gran eficàcia prendre de forma regular durant l'hivern com a preventiu contra les malalties infeccioses.


-Shiitake, Reishi i altres fongs medicinals: Alguns fongs o bolets, destaquen per la seva activitat immunoestimulant causa de la presència de certs polisacàrids específics. 
D'entre els molts que existeixen, destaquen shiitake, reishi, xampinyó del sol i cua de gall dindi, tots rics en beta-glucans que interactuen sobre receptors de diferents cèl·lules immunològiques, activant la seva funció. 
Es poden prendre tal qual dins el menú setmanal, o com a complement alimentari en càpsules.

. Aliments rics en vitamina C ja que incrementa la resposta de les cèl·lules immunitàries en la seva capacitat de neutralitzar els agents externs, a més d'una acció antihistamínica. 
Es troba en les fruites fresques, principalment els cítrics, maduixes, col, coliflor, espinacs, pebrots, ... i sobretot una petita fruita anomenada acerola. Si es pren en forma de suplement alimentari és millor triar un que contingui vitamina C natural, preferentment procedent de l'acerola.

Els minerals que millor et defensen

Zinc i magnesi són els dos minerals més implicats en el sistema immune. Les llavors de sèsam, les pipes de carbassa i de gira-sol i els anacards, són els seus millors fonts naturals.
A més, també cal tenir en compte el seleni, que associat a la vitamina E, protegeix a les cèl·lules de l'oxidació i producció de radicals lliures i que es pot prendre en forma de germen de blat, i el coure, que a més d'afavorir la producció de glòbuls vermells, té una activitat antimicrobiana, antiviral i antiinflamatòria.
 Una dieta alta de verdures fresques i aliments derivats de cereals sense refinar són la font principal d'aquests minerals, però cal tenir en compte que en bullir les verdures i rebutjar l'aigua es provoca una pèrdua de minerals important, per tant es pot recórrer a la presa d'algun complement alimentari que els contingui.
  
Oligoelement preventiu

Els oligoelements són minerals en dosis molt baixes que l'organisme utilitza en baixa concentració. El binomi Manganès-Coure (Mn-Cu), que en oligoteràpia ja es presenten combinats, és el més recomanat per a les persones molt predisposades als refredats i que reaccionen lentament per la seva recuperació. Normalment es presenten en forma líquida en ampolles begudes unidosi. Es poden prendre dos al dia (mig matí i mitja tarda), fora dels àpats, retenint el líquid a la boca abans d'ingerir.

Dos súper aliments

. La gelea reial, el menjar exclusiu de l'abella reina, és un reforçant clàssic de les defenses gràcies als seus complexos enzimàtics.
 El millor és triar-ne una gelea reial liofilitzada que garanteixi una quantitat mínima de 10-HDeA, un àcid gras monoinsaturat que només es troba a la gelea real i és el responsable dels seus principals efectes. 
Ara es troben presentacions de gelea reial que van associades amb pròpolis, equinàcia i vitamina C.
 És la millor opció per a aquesta època.


. El pròpolis, és una resina produïda per les gemmes de determinats arbres, especialment coníferes que les abelles recullen per protegir el rusc de bacteris i microorganismes nocius. 
Un cop adaptat per al consum humà, pot ser un excel·lent preventiu en el tractament de les infeccions broncopulmonars i otorrinolaringológicas. Té propietats antibiòtiques, antivirals i immunoestimulants. 
Es pot prendre en perles, comprimits, extracte líquid, vials (combinat amb mel) i en esprai bucal combinat amb olis essencials.

No t'oblidis de la teva flora

Mantenir equilibrada la flora intestinal és una cosa fonamental per al sistema immunitari ja que un 80% de les nostres cèl·lules immunitàries es troba a l'intestí. 

Per això, a més d'incloure prebiòtics (civada, llegums, llavors de lli i de chía, all, ceba, porro, espàrrec, carxofes, arrel de xicoira, tomàquets, plàtans, etc.) i probiòtics (iogurt, quefir, xucrut, etc. .) per assegurar una bona flora intestinal, just en aquesta època, es pot fer una cura de probiòtics prenent durant almenys 10 dies un complement alimentari en vials amb ferments làctics com Lactobacillus acidophilus, Bifidobacterium longum, Lactobacillus rhamnosus i Lactobacillus casei.

No hay comentarios:

Publicar un comentario