sábado, 27 de agosto de 2016

EVITA LES RAMPES AMB POTASI, CALCI I MAGNESI


A l'estiu es produeixen més rampes i rampes perquè amb la suor perdem electròlits que intervenen en la contracció muscular. Per prevenir convé hidratar-se, reposar electròlits i acudir a plantes com l'àrnica o el romaní per alleujar les molèsties.

Com a remei d'urgència, quan sobrevé una rampa, el millor és aplicar-se un massatge a la zona afectada amb crema d'àrnica a la qual se li pot afegir una gota d'oli essencial de romaní. Quan comenci a remetre la fase aguda, es poden fer estiraments dels membres afectats i aplicar fred a la zona.

Per prevenir les rampes, és essencial estar ben hidratat, prenent aigua suficient i, millor encara, electròlits per reposar les sals minerals que es perden amb la suor. A més, cal assegurar-se que tenim cobertes les dosis mínimes dels tres minerals més implicats en les rampes: el potassi (pel que és un bon costum prendre un plàtan cada dia, ja que és excel·lent font d'aquest mineral) i el magnesi i el calci, que podrien prendre en un complement dietètic en comprimits.


sábado, 20 de agosto de 2016

MELATONINA CONTRA EL JET LAG



Quan viatgem a països llunyans, amb molts usos horaris diferents respecte al nostre, podem trigar diversos dies a adaptar-nos als seus horaris. 
Per ajudar al nostre cos a adaptar-se més ràpidament podem comptar amb la melatonina.



Viatjar lluny és excitant i emocionant, però com més lluny anem, més diferència horària hem d'assumir. En arribar al nostre destí podem trobar-nos que el que per al nostre cos ha de ser l'hora de dormir, allà sigui l'hora de llevar-se. 
Aquesta situació de desajustament horari, a la que anomenem jet lag, altera el nostre rellotge intern i ens pot causar somnolència, cansament, canvis d'humor, etc.

El cansament i els símptomes provocat pel jet lag poden minorar molt si tenim la precaució de començar a prendre melatonina 2 dies abans de sortir de viatge, 2 hores abans de l'hora prevista d'anar a dormir. 
Això ens ajuda a regular el ritme de son i a adaptar-nos millor al nou horari. Però no cal oblidar ficar a la maleta nostres comprimits de melatonina perquè al retorn necessitarem prendre'ls abans de sortir, per readaptar-nos a l'arribada.


viernes, 12 de agosto de 2016

GASOS SOTA CONTROL AMB PLANTES I PROBIÒTICS


Inflat com un globus?


 Si els gasos s'acumulen pots posar remei abans que alterin la teva figura i apareguin molèsties, recorrent a plantes digestives com el fonoll, comí, angèlica i anís. 


I per descomptat, prevenir-los enriquint la teva dieta amb probiòtics que reequilibrin la teva flora intestinal.

Per a algunes persones els gasos són més que una molèstia. S'acumulen i provoquen inflor, distensió abdominal i fins i tot poden provocar punxades i dolor, que pot reflectir-se a altres zones del cos. 
Per prevenir i alleujar aquest problema comptem amb l'ajuda de la fitoteràpia.

Les 4 plantes més actives per evitar els gasos intestinals són fonoll, comí, angèlica i anís verd. 
Els olis essencials i altres principis actius que contenen estimulen la funció estomacal i la secreció de sucs gàstrics, aconseguint digestions més lleugeres i sense molèsties, i els seus principis actius faciliten l'expulsió dels gasos, reduint-se la distensió abdominal i evitant la inflor.

 I perquè aquestes plantes resultin encara més efectives es poden combinen amb probiòtics que eviten les fermentacions.