sábado, 23 de abril de 2016

DIADA DE SANT JORDI

FELIÇ DIA DE SANT JORDI

UN LLIBRE - UNA ROSA.



ESTATINES VEGETALS CONTRA EL COLESTEROL

A Espanya, segons dades de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes sanitaris, entre 2000 i 2012 el consum de fàrmacs amb estatines va augmentar en un 442%. Sembla un creixement exagerat sobretot si l'ús d'aquest recurs terapèutic no va precedit per un canvi d'hàbits dietètics i d'estil de vida com dóna a entendre un estudi recent realitzat per l'OCU que mostra "que el 22% dels espanyols consumeix o ha consumit estatines o altres medicaments per reduir el colesterol "i" que dels que van seguir un tractament per baixar el colesterol, el 41% es va limitar exclusivament a medicar i només un 2% van optar exclusivament per adaptar el seu estil de vida, fer exercici físic o controlar la seva dieta ".

El problema està en el fet que aquests fàrmacs tenen els seus efectes secundaris. Per exemple, l'Administració d'Aliments i Drogues dels Estats Units (FDA) adverteix a la seva web sobre els riscos de les estatines i ho resumeix com a dany hepàtic (encara que poc freqüent), pèrdua de la memòria, risc de diabetis i possibilitat de dany muscular. Com diu la doctora Amy G. Egan, M.PH., Directora Adjunta de seguretat de la Divisió de Productes per al Metabolisme i la Endocrinologia (DMEP) de la FDA, "el valor de les estatines és indiscutible, però se les ha de prendre amb cura i coneixent els seus efectes secundaris. "

Greix en la seva justa mesura

Una dieta equilibrada, amb pocs greixos animals, i rica en verdures i fibres solubles com les dels cereals integrals, el segó de civada o les llavors de lli, així com la pràctica d'exercici regular, són les millors mesures preventives per mantenir el colesterol a ratlla. A més, hi ha complements dietètics que s'han mostrat molt útils a l'hora de baixar el colesterol dolent (LDL) i pujar el bo (HDL) com són els àcids grassos omega 3, els fitosterols i els últims a fer la seva aparició, les monacolinas conegudes ja com 'estatines' vegetals que s'ofereixen com una excel·lent alternativa a les estatines químiques i sense els seus efectes secundaris.


Alternatives naturals

Les monacolinas del llevat vermella de l'arròs, més conegudes com estatines vegetals, inhibeixen la producció interna de colesterol i afavoreixen la seva reducció a la sang. Això es deu al fet que actuen sobre algunes de les enzims implicats en la seva fabricació, com ara la monacolina K (lovastatina) que inhibeix l'enzim HMG-Coa reductasa, i perquè hi ha menys producció es redueix el seu transport en sang.
Aquest tipus de llevat (Monascus purpureus) creix sobre l'arròs comú i s'ha revelat com una de les millors fonts naturals de monacolinas, les estatines vegetals. El seu ús s'ha estès a tot el món i al maig de 2012 el Butlletí oficial de la Unió Europea incorpora al·legacions específiques de salut relatives a les monacolinas indicant-se que la monacolina K del llevat vermell d'arròs "contribueix a mantenir els nivells normals de colesterol "si es prenen 10 mg al dia.


Per això ja hi ha al mercat dietètic espanyol suplements dietètics que incorporen monacolinas de llevat vermell d'arròs combinades amb altres ingredients com prebiòtics i probiòtics que a més, a repoblar la flora intestinal, milloren la seva absorció.
Sense oblidar altres suplements com els fitosterols, l'omega 3-DHA i les fibres solubles que juntament amb la dieta adequada i l'exercici, ens ajudin a mantenir el colesterol a ratlla, evitant els efectes negatius que tenen els medicaments amb estatines químiques. Val la pena provar primer aquestes alternatives i deixar només per a casos extrems l'ús dels fàrmacs.

sábado, 16 de abril de 2016

PATEIXES ARTROSI


En l'artrosi o osteoartritis (àmbit anglosaxó) predomina el fenomen de desgast articular. I no només afecta a edats avançades, sinó que pot estar present fins i tot en els esportistes, per un excés d'activitat de les seves articulacions (afecta, per exemple, a jugadors de futbol i de bàsquet, o entre d'altres).
 La degeneració dels cartílags articulars provoca dolor, rigidesa i pèrdua de la funció articulatòria. Es poden donar osteòfits que s'infiltren i inflamen, produint potencials radiculitis en estructures properes, com és el cas de la columna vertebral ( "pics de lloro").

Les causes de l'artrosi poden ser obesitat o sobrepès, nutrició deficitària en vitamines, minerals, enzims i ferments, alimentació acídica (excessiu consum de carns, sucres, greixos saturats, farines refinades, lactis animals ...), presa de fosfats (per exemple, begudes fosforilades tipus refrescs o cues), traumatismes repetits (motoristes, practicants d'equitació, etc.). 
Es veuen afectades més les articulacions que pateixen major esforç (genoll, maluc), mentre que si es realitzen treballs sedentaris, és la columna vertebral la que més pateix aquests problemes.

Els millors hàbits


Exercici físic moderat conduït per expert i control de l'estrès (tècniques de respiració, relaxació i meditació).


Alimentació alcalinitzant en la qual predominin fruites, hortalisses crues i oleaginosos (l'estrella és l'ametlla). De nou una alimentació ovovegetariana seria ideal per a aquestes persones.
Desdejuni d'1 o 2 dies amb sucs de verdures crues (pastanaga + api + espirulina + alfals + créixens + api) cada 15 o 30 dies.
Reduir la ingesta de solanàcies (patata, pebrot, tomàquet i albergínia) perquè contenen solanina proinflamatòria.
Prendre cereals sense gluten: arròs integral, blat sarraí i quinoa.
Beure únicament aigua destil·lada o de molt baixa mineralització.
Hidroteràpia, saquet de fenc (heinblummensak), argiles i parafangs (barreja d'argiles amb parafina) en aplicacions locals.



Complements nutricionals recomanats

Sulfat de glucosamina i condroitina: la manta-ratlla és un animal que, gràcies als seus porcions cartilaginoses, ofereix importants quantitats d'aquests dos principis nutrients.

Col.làgen tipus II hidrolitzat (d'efecte anabòlic sobre el cartílag, és a dir que impedeix la seva degeneració) i l'àcid hialurònic (especialment efectiu en les alteracions condrals, on aquest principi es troba disminuït).
Extracte de musclo de llavi verd (Perna canaliculus): redueix el dolor i la rigidesa.

Antioxidants majors: seleni, vitamines A, C i E. També és molt apreciable l'acció superantioxidante de l'àcid alfa-lipoic i el coenzim Q-10.

Complexe B: fonamental en l'aportació de coenzims, que són les que fan que l'energia circuli (cicle de Krebs). Dosi: 25-100 mg / dia.

Minerals: a part dels recomanats en artritis, aquí són molt útils el calci, el magnesi, i el potassi correctament balancejats (2: 1: 1) com materials de reconstrucció, ja que es tracta d'una patologia per desgast.

Àcids grassos poliinsaturats i vitamina E: igual que en artritis, posen fre a les prostaglandines d'ordre inflamatori PGE-2.

Aminoàcids ensofrats: metionina, cisteïna i el metilat MSM (dimetilsulfona): s'aconsellen dosis molt altes, de fins a 2000-6000 mg / dia.

Aminoàcids: mitiguen el "transport nerviós del dolor" activant les endorfines: disposem de la DL-fenilalanina.


viernes, 8 de abril de 2016

UN ALIAT PER APRIMAR PER A CADASCÚ

Per recuperar la línia i tornar al pes ideal cal organitzar de manera adequada els menús diaris, adaptar el valor calòric de la dieta a les necessitats de cadascú i fer exercici. No hi ha dreceres per arribar a la meta, però sí plans per aprimar amb més o menys dificultat. 
Els suplements aprimar poden fer més fàcil l'objectiu d'aconseguir un pes perfecte abans de l'estiu. Vegem quins són els que triomfen aquesta temporada.

Com el greix excessiu no s'acumula en les mateixes zones en totes les persones, l'ideal és usar els aliats d'acord a les tres tipologies de sobrepès classificades: ginoide o pera (més habitual en la dona, quan els quilos de més es situen en els malucs), androide o poma (més freqüent en l'home, quan el greix es concentra a l'abdomen, és a dir de cintura en amunt) i homogeni (amb el greix repartida per tot el cos).

Un drenant eficaç en tots les tres tipologies: Abans de començar qualsevol pla aprimant cal fer una 1 o 2 setmanes de dieta drenant. Per a això ens ve bé utilitzar un nou aliat anomenat Drena Express Dietabelt, a base de fruita de la passió, poma, bardana, boldo, carxofera, cua de cavall, saüc i dent de lleó, ja que afavoreixen la depuració i el drenatge dels líquids corporals. En forma de xarop, amb un excel·lent gust de fruita de la passió que suavitza el gust amarg de les plantes hepàtiques que conté, es dilueix a raó de 3 cullerades en un litre d'aigua i es va prenent al llarg de la jornada.

Mango africà per al greix abdominal dels tipus poma: per a les persones tipus poma, que acumulen més greix a la part alta del cos, especialment a la zona abdominal (més freqüent en homes tot i que afecta també a les dones), l'aliat perfecte és l'extracte de mango africà.
 De les llavors d'aquesta fruita s'obté l'extracte IGOB 131, que pres en càpsules impedeix la formació d'adipòcits. Cal prendre una càpsula abans de cada menjar principal.



 Thermofat per al greix ginoide o pera: com en aquest tipus de sobrepès dels quilos es noten sobretot en malucs, glutis, cames, genolls, turmells i part alta de les cuixes, el millor és utilitzar un aliat amb gran efecte termogènic i depuratiu a alhora que contribueixen a augmentar la nostra despesa calòrica com el Termofat de Dietabelt amb Sinetrol. La combinació d'extractes de fruites que integra (taronja sanguina, aranja, taronja i guaranà) i l'extracte de cafè contribueixen a augmentar la despesa calòrica i a evitar la retenció de líquids. Cal diluir un vial en un litre i mig d'aigua i anar bevent al llarg del dia.


Garcinia + coleus + cafè verd per l'excés de pes homogeni: per als que no s'identifiquen ni amb el tipus ginoide ni l'androide i presenten l'excés de greix repartida per tot el cos, la millor opció és la combinació d'aquests tres aliats per aprimar. El coleus forskohlii ajuda a reduir el greix corporal i incrementa el greix magra; la garcinia cambogia té un gran efecte saciant i el cafè verd estimula el consum de greixos. Cal prendre dos comprimits abans de l'esmorzar i 2 abans del menjar.


Triptòfan per controlar l'ansietat: i com fer dieta sempre pot provoca una mica d'ansietat, es pot prendre un suplement de triptòfan, un aminoàcid essencial i indispensable per a la producció de serotonina, neurotransmissor implicat en la reducció de l'estrès. Cal prendre 2 càpsules en l'esmorzar i 2 en el sopar.