sábado, 19 de marzo de 2016

UN REFORÇ PER ALS TEUS OSSOS


Una dieta variada, rica en calci i vitamina D, combinada amb exercici suau, és bàsic per mantenir els ossos forts, però a més, en algunes etapes de la vida i en certs moments puntuals, podem necessitar un reforç extra prenent suplements a base de plantes que:

- Aporten part dels nutrients que l'os necessita per formés (calci, vitamina D, silici, glucosamina vegetal, etc.).

- Actuen sobre la remodelació dels ossos, estimulant l'activitat de les cèl·lules òssies que s'encarreguen de regenerar el teixit ossi, i inhibint l'acció de les cèl·lules òssies que s'encarreguen de destruir-lo.

- Proporcionen altres principis actius que poden suplir la falta d'estrogen, com les isoflavones, que contribueixen a una correcta regeneració de la massa òssia a través de les vies de remodelació.

Plantes per prendre en comprimits

. La cua de cavall és una de les plantes més remineralitzants que existeixen ja que a més de calci i magnesi, conté grans quantitats de silici, un mineral que accelera la mineralització òssia i contribueix a que tots els elements integrants de l'os s'interrelacionin de la forma correcta . A més el silici d'aquesta planta és de tipus orgànic, fet que suposa que s'absorbeix més fàcilment i s'integra molt millor en l'organisme.


. L'alfals a més d'una excel·lent font de vitamines i minerals essencials per a la remodelació de l'os, posseeix cumestrol, un tipus de fitoestrogen que pot ajudar a suplir la pèrdua d'estrògens associada a la menopausa, que és responsable de la pèrdua de massa òssia.

. L'espirulina és una alga molt consumida per les seves qualitats nutritives; resulta especialment interessant per ser rica en proteïnes, calci orgànic, vitamines C i D, i nutrients que el cos necessita per formar els ossos correctament.

Per beure

. El te, els polifenols tenen propietats antiinflamatòries i antioxidants que ajuden a evitar el dany ossi associat a la inflamació. Però a més aquestes substàncies estimulen la formació d'os en actuar atenuant els mecanismes de destrucció, fins al punt d'arribar a reduir la probabilitat de fractures òssies. Es pren en forma d'infusió.

. La vinya és una altra planta estupenda per regenerar els ossos. El resveratrol, un dels seus polifenols, estimula el funcionament de les cèl·lules que construeixen l'os, propiciant la seva formació i augmentant també la seva resistència a les fractures. 
Trobem resveratrol en el suc de raïm i en complements dietètics.

Soja en apropar la menopausa

A mesura que els nivells d'estrògens comencen a decaure, amb l'arribada de la menopausa, s'inicia una major pèrdua de teixit ossi, que pot desencadenar en el desenvolupament de l'osteoporosi. Per això prendre un suplement dietètic a base de soja ajudarà a prevenir moltes molèsties, ja que conté isoflavones, unes molècules que imiten als estrògens femenins i poden realitzar part de les seves funcions. 
Així, a l'suplementar la dieta amb aquests compostos podem retardar la pèrdua de massa òssia. Una altra qualitat de les isoflavones és que fan que la vitamina D, imprescindible per fixar el calci en els ossos, es torni més activa i millori la seva funció fixadora.

Cúrcuma antioxidant

 La cúrcuma és una de les plantes més antioxidants que es coneixen i la de major poder antiinflamatori, evitant així el dany secundari que pot produir la inflamació sobre els ossos. 
A més, els seus principis actius inhibeixen les citoquines, que fan que les cèl·lules òssies que s'encarreguen de destruir l'os s'activin. Es pot prendre en càpsules.


No hay comentarios:

Publicar un comentario