martes, 16 de febrero de 2016

AL MAL TEMPS BONA CARA

Amb una actitud vital positiva i amb els nutrients que el cos necessita per adaptar-se al hivern, aquesta pot resultar una estació dels més divertida i fructífera. 
Si el fred no ens agafa desprevinguts, és fàcil gaudir de l'estació més freda de l'any sense tants contratemps. Igual que les baixes temperatures es suporten millor amb la roba adequada, les molèsties més recurrents de l'hivern seran menys greus si preparem l'organisme, així en el cas der que apareguin, gairebé ni les notem. 
No es tracta només de tenir una actitud positiva, que també és bo, sinó de donar-li a l'organisme els nutrients que més li convenen.

 Aquests són els suplements nutricionals i plantes que més ajuden:

. La cúrcuma o el gingebre ens ajuden a vèncer millor les inclemències climàtiques, per això les recomanem fins a infusió. La cúrcuma, conegut també com safrà de l'Índia, és una de les millors espècies per lluitar contra el fred, per això hauria d'estar amb freqüència en les nostres receptes d'hivern, ja que va bé, segons la medicina tradicional xinesa i la ayurvèdica, per pujar el yin i per augmentar el kapa. 
Però si volem beneficiar-nos millor de les seves virtuts terapèutiques, cal prendre-ho en càpsules de la seva extracte que garanteixin un alt contingut en curcumina, el seu principi actiu. Els seus efectes no deixen de sorprendre'ns: és antiinflamatori, anticancerigen, antioxidant, digestiu, hepatoprotector i inmunoprotector, entre altres.


El gingebre, per la seva banda, té propietats molt útils per combatre el fred. Aporta una bona dosi de vitamina C, flavonoides i aminoàcids, però el que li atorga la majoria de les seves virtuts són els gingerols que conté amb efectes analgèsics, antiinflamatoris i antioxidants, que resulten molt eficaços contra la grip i els refredats, ja que afavoreixen la expectoració. 
Als que no els agrada molt el sabor picant d'aquesta arrel, poden prendre-ho en càpsules disponibles en botigues de dietètica, però si es vol menjar fresc, es pot preparar un te de gingebre antigripal bullint en mig litre d'aigua un tros de gingebre fresc durant 10 minuts. 
Se li afegeix 1 cullerada de mel i el suc de mitja llimona i es prenen d'1 tassa 3 vegades al dia.


. Les tisanes van bé al cos ia l'esperit, perquè no hi ha res que vingui de gust més en aquest temps que una infusió calenta, a la sobretaula, a l'hora del te, en tornar a casa o abans d'anar a dormir. A més d'aroma i sabor, aquest bon hàbit hivernal aporta virtuts terapèutiques, que van bé per relaxar, digerir, ajudar a agafar el son i també a escalfar-nos per dins.

Per això et suggerim 2 combinacions que inclouen el gingebre:

. Te de polaritat: una combinació de plantes proposta pel doctor Randolph Stone, creador de la teràpia de la polaritat, que considera que el flux i l'equilibri de l'energia vital són el fonament de la salut. 
Aquesta tisana inclou llavors de lli, arrel de regalèssia, fruit d'anís verd, llavor de fenigrec, fulla de menta i arrel de gingebre. Resulta molt digestiva i equilibrant i molt adequada per evitar el bloqueig energètic que provoquen les toxines. Es poden prendre 2 o 3 tasses al dia, després dels àpats.


. Te ayurvèdic: una barreja de canyella, arrel de gingebre, clau, cardamom i pebre. Basat en els principis de la medicina ayurvèdica, ajuda a reequilibrar, enfortir i renovar l'organisme. Resulta molt útil per a moments d'esgotament o desànim. No consumir més de 2 tasses al dia.
Cal utilitzar una bosseta per cada tassa d'infusió, afegir l'aigua bullint i deixar reposar 5 minuts. Es pot afegir sucre de canya, mel o estèvia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario