jueves, 14 de enero de 2016

QUÈ MENJAR PER CONDUIR MILLOR



Per Laura de Castro, dietista de Santiveri

Ja sigui sols o acompanyats, per oci per treball, molts agafem el cotxe per desplaçar-nos en els nostres viatges. Evitar ensurts, molèsties i sobretot accidents depèn que fem descans com a mínim cada 2 hores, mantinguem l'habitacle del cotxe a una temperatura adequada, evitem l'alcohol i mengem i ens hidratemos adequadament.


Normes bàsiques

Una mala alimentació provoca somnolència i cansament, dos factors que augmenten el risc de patir un accident, de manera que tingues en compte aquests consells nutricionals, abans de posar-te al volant.

. Abans i durant el viatge, tria receptes lleugeres a base de verdures, fruites, cereals integrals i llegums. Disminueix la ingesta de proteïnes (carns i peixos) i lactis, ja que la seva digestió és més pesada.

. Redueix l'ús de sal i amaneix els teus plats amb herbes i espècies. La sal fa retenir líquids i farà que et sentis més inflat i incòmode.

. Assegura't que els teus àpats siguin riques en fibra, així et sentiràs més saciat i reduiràs la sensació de gana i l'ansietat que aquesta comporta.

. Utilitza tècniques culinàries que no afegeixin greixos extres als teus plats: cuina'ls al vapor, al forn, en papillota oa la planxa. Així evitaràs digestions pesades.

. Evita els condiments forts o molt especiats, ja que poden provocar molèsties digestives.

. Hidrata't, encara que no tinguis set. En els teus parades beu infusions, aigua, sucs naturals i begudes sense sucre.

. Després de dinar, espera entre 15 i 20 minuts abans d'emprendre la marxa, ja que en aquest període es redueix la capacitat d'atenció.

Què menjar

Quan anem a agafar el cotxe és important que triem aliments hidratants, nutritius i rics en vitamines i minerals, com les fruites fresques, les verdures i amanides, el pa i les pastes integrals. 
I igual d'important, resulta evitar aquells aliments que puguin provocar-digestions pesades, molèsties i fins i tot somnolència, com són les carns grasses, els embotits, els fregits, els snacks, les pastes i les llaminadures i per descomptat les begudes alcohòliques.


Posada a punt


Hidrata't bé: Tingues en compte que una hidratació incorrecta, provoca somnolència i fatiga són dos símptomes que hem d'evitar especialment quan estem darrere del volant. Per evitar-hem de prendre prou aigua amb els electròlits que perdem amb la sudoració. D'aquesta manera mantenim hidratat el nostre cos i també el nostre cervell.


Augmenta la teva atenció: La monotonia després del volant, pot fer que ens despistem i perdem atenció. La teïna del te ajuda a millorar la nostra concentració mental ia mantenir-buidats i alertes. Podem prendre infusions de te durant les nostres parades, o bé triar un te verd o vermell instantani i afegir a l'aigua que anem bevent durant el viatge.

Cuida la teva vista: Si agafes el cotxe habitualment, és molt important que protegeixis els teus ulls i els nutras adequadament. T'ajudarà el prendre algun complement nutricional a base de carotenoides naturals, com els que s'obtenen de l'alga Dunaliella salina, vitamina E i A, luteïna, seleni i extracte de mirtil blau, uns fruits molt rics en flavonoides i polifenols que tenen cura de la circulació sanguínia i especialment la microcirculació ocular.

No hay comentarios:

Publicar un comentario