viernes, 29 de enero de 2016

COMPLEMENTS NUTRICIONALS PER UNA BONA MENOPAUSA


Els recursos naturals que tenim per alleujar els símptomes i molèsties d'aquesta etapa femenina en què, a més dels típics fogots, porta associats riscos com colesterol alt i osteoporosi



Més calci i vitamina D per als teus ossos

Després de la menopausa i com a conseqüència del dèficit d'estrògens el procés de destrucció de l'os s'accelera. És per tant essencial mantenir una bona ingesta de calci. 
Tot i que els lactis són considerats la millor font d'aquest mineral, en realitat aporten un calci mica biodisponible i poc magnesi i fòsfor que desequilibra la seva absorció. Per tant el millor és prendre un suplement a base de citrat de calci que estigui balancejat amb magnesi (mineral que també intervé en la formació òssia i contribueix a la seva flexibilitat), amb potassi (en forma de bicarbonat potàssic que millora el balanç de calci i els paràmetres de formació òssia en dones postmenopàusiques) i vitamines del grup B (B3, B5 i B6).
També és fonamental la vitamina D per absorbir el calci de la dieta i com moltes dones tenen deficiències d'aquesta vitamina, caldrà recórrer a l'ús de suplements, així com de vitamina K, que incrementen la densitat òssia i redueix el risc de fractures, i de vitamina C, necessària per a les unions de col·lagen que mantenen l'estructura de l'os.

Soja i onagra per les hormones

La caiguda del nivell d'hormones (estrògens, progesterona, Folitropina i Lutropina) és la que marca aquesta etapa i provoca molts dels trastorns de salut.
 Per contrarestar-aquestes dues plantes t'aniran de meravella:
- La soja pel seu contingut en isoflavones, substàncies que, sense ser hormones, actuen com els estrògens femenins suplint la seva carència. Es poden prendre en càpsules o comprimits.
- L'onagra o prímula, és bona font d'àcid gamma linolènic, que augmenta el nivell de les prostaglandines i això el converteix en un aliat per alleujar els símptomes provocats per la contínua pèrdua d'estrògens. La forma més usual de prendre oli d'onagra és en perles de gelatina, que contenen dosis estandarditzades de l'oli, i de les que es recomanen quantitats de fins a 6 g diaris.

Cuida el teu cor

Després de la caiguda d'estrògens que es dóna en la menopausa, es produeix un augment del nivell de colesterol, que comporta l'aparició d'arteriosclerosi i de la tensió arterial. 
Per disminuir els riscos cardiovasculars es pot recórrer a aquests suplements:
- Perles d'omega 3 ja que un nivell suficient d'aquests àcids grassos provoca un eixamplament dels vasos sanguinis, millora la fluïdesa sanguínia i evita la formació de coàguls.
-Vitamina E i fitosterols: aquesta vitamina ajuda a millorar la salut cardiovascular, i també a reduir les sufocacions i la sudoració a la nit.
-Probióticos amb monacolina de llevat d'arròs vermell: que ajuda a mantenir els nivells normals de colesterol en sang.
-Flavonoides: Regulen la permeabilitat capil·lar i relaxen el múscul llis de les parets del sistema cardiovascular, afavorint la normalització de la tensió arterial. Té efectes antioxidants i capacitat per actuar contra les histaminas i altres mediadors de la inflamació com les prostaglandines PGE2.


A dalt l'ànim

I per als estats de nerviosisme, ansietat, malenconia, insomni ... que solen acompanyar la dona en aquesta etapa, es pot recórrer al safrà en càpsules un remei eficaç que millora l'estat d'ànim i redueix l'ansietat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario