sábado, 19 de diciembre de 2015

TRUCS PER NO ENGREIXAR-SE PER NADAL


El menjar està tan lligat a les celebracions que no imaginem un dinar familiar, un aniversari o un Nadal sense una taula plena de menjars i riques viandes, però no sempre lo deliciós ha de ser calòric i gras. 

Amb alguns trucs culinaris i amb una mica de picaresca de xef, podràs preparar plats suculents, espectaculars ¡i lleugers!


Normes bàsiques:

Aprofitant-nos de que l'aigua no té calories, reduint l'ús d'olis i enriquint amb fibres les nostres receptes, aconseguirem plats més lleugers.
Utilitza adobs a base de mostassa, vinagre, suc de llimona o salsa de soja, i si prepares vinagretes, baixa la proporció d'oli (una part d'oli per dues de vinagre).

Prepara sopes o cremes amb les verdures, així augmentaràs la proporció d'aigua, que recordem té 0 calories.
No abusis de la sal, que tendeix a propiciar la retenció de líquids i assaona amb espècies, herbes aromàtiques o sal sense sodi.
Prepara salses amb nates vegetals de soja o d'arròs, o iogurt desnatat, en lloc de nata de llet, reduiràs calories i greixos saturats.
Pren la pasta al dente, i l'arròs, millor fred, així redueixes l'índex glucèmic d'aquests aliments i engreixen una mica menys.
 Afegeix fibres als teus plats, bé en forma de salvats, de glucomanana o d'agar agar, que t'ajudarà a espessir salses, bé triant cereals, pans i pastes integrals. La fibra accelera el trànsit intestinal i ajuda a retardar l'absorció de sucres i greixos.
Endolceix les postres casolanes amb stevia o edulcorants acalòrics i evita el sucre blanc.
No tallis en trossos molt petits verdures, hortalisses, carns i peixos; si els trossos són grans, mengem més lentament, ja que gastem temps en anar mastegant els aliments i ens sadollem abans.
Tria tècniques culinàries lleugeres com la papillota, al vapor o al forn, i evita els fregits, arrebossats i empanats i els plats amb salses greixos.


Sense excessos de greixos i sucres:

Com resulta gairebé impossible passar les festes sense abusar encara que sigui una mica de greixos i el sucre, es pot començar a prendre ja des d'ara un suplements de fibra que alenteixen l'absorció d'aquests dos nutrients ia més van fer que ens sentim saciats abans i amb menys menjar.

Càpsules de glucomanana: el tubercle d'aquesta planta conté una fibra soluble i saciant que un cop ingerida, forma una substància gelatinosa que alenteix l'absorció de sucres simples. Cal prendre 2 càpsules just abans del dinar o en la meitat d'aquesta.



 Càpsules de NeOpuntia: la fibra extreta del nopal conegut com NeOpuntia, ajuda a limitar l'absorció de greixos (i colesterol) dels àpats. Es pren en càpsules, abans dels àpats, i com també alenteix l'absorció d'hidrats de carboni, es pot alternar la seva presa amb glucomanana (1 setmana cadascun, o un en el menjar i un altre en el sopar), ja que combinat dóna millors resultats.


Detox abans i després de la festes:

Seguir abans i després de la festes un pla detox perquè el fetge elimini l'alcohol i les toxines dels excessos millorarà la digestió, la teva pell i la teva línia. Una bona opció és recórrer al xarop natural Drenaxir que combina una sèrie de plantes depuratives, diürètiques i crema greix com boldo, carxofera, dent de lleó, arítjol, saüc, ortiga, cua de cavall, bedoll i bardana. Cal prendre 3 cullerades al dia.
A evitar:

I finalment, aquests són els ingredients a evitar o reduir en els teus menús: mantegues i olis,
carns grasses i embotits, pastisseria industrial, alcohol, farines blanques, llets i formatges grassos, sucre blanc de taula, xips i pica pica salats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario