miércoles, 30 de diciembre de 2015

ALLUNA'T DE L'ESTRÉS PER EVITAR REFREDATS

És habitual protegir-nos del fred i mantenir-nos lluny de les persones malaltes per evitar grips i refredats, però no som tan conscients que l'estrès és una de les coses que més debilita el nostre sistema immunitari.

En situacions d'estrès, el cos segrega un excés d'adrenalina i cortisol que inhibeix l'acció dels limfòcits i afectant a l'estafa, una glàndula bàsica per al desenvolupament i bon funcionament de les defenses. Per això quan mantenim l'estrès de manera perllongada, el sistema immunitari acaba afeblint i som més vulnerables a les malalties infeccioses.

L'estrès també pot afectar a la digestió i provocar una major secreció àcida i provocar l'aparició de la síndrome de l'intestí irritable, ja que el sistema digestiu està regulat pel sistema nerviós autònom, que al seu torn està poderosament influït per la ment i les emocions .

Per això, a més de practicar alguna activitat relaxant (ioga, meditació, sofrologia, etc.) podem recórrer suplements alimentaris que han demostrat la seva eficàcia en la lluita contra l'estrès.

Suplements nutricionals

 Safrà i Withania (ginseng hindú): A més de ser una espècie molt apreciada, a la cuina, el safrà ha estat considerat des de sempre com un excel·lent tònic. Diversos estudis han demostrat que l'extracte de safrà és efectiu enfront de trastorns emocionals associats a malenconia, tristesa i desànim. Per la seva banda, en la tradició ayurvèdica, la Withania (Ashwagandha) està considerada com una planta adaptògena, amb capacitat per augmentar la tolerància a l'estrès i reduir l'ansietat. Per això Santiveri ha reunit aquestes dues plantes en un sol producte anomenat Positive que a més d'extracte de safrà, i Withania inclou vitamines del grup B. Cal prendre de 2 a 4 càpsules al dia.

Triptòfan, vitamina B6 i L-teamina: aquests tres nutrients estan molt lligats al bon funcionament del nostre sistema nerviós. En el nostre cervell, el triptòfan es converteix en serotonina, la popular hormona del plaer, que ens fa sentir feliços i relaxats; mentre que la vitamina B6, és fonamental per afavorir la concentració mental i la capacitat cognitiva i augmentar tant els nivells d'energia mental com física. Per la seva banda la L-teamina és un aminoàcid que abunda en el te i que actua sobre diferents circuits del sistema nerviós provocant una sensació de relaxació, a més d'augmentar la concentració. 

Aquests 3 ingredients es troben reunits a les càpsules DEXTRESS de Santiveri, que són perfectes per a les èpoques d'estrès a la feina o en els estudis, quan cal estar relaxat, però alhora alerta per ser productius.

Extracte de civada: La civada és un cereal que ajuda a equilibrar el sistema nerviós gràcies al seu contingut en avenina, que redueix l'ansietat i els estats de nerviosisme, i en trigonelina, una substància estimulant molt útil per combatre la fatiga, sense sobreexcitar ni fer-nos sentir nerviosos. 
Pres en forma d'extracte com l'extracte de civada canvi de Santiveri, resulta més eficaç i fàcil de dosificar. 
Cal prendre 20 gotes diluïdes en un got d'aigua, 3 vegades al dia.




Magnesi i calci: El magnesi és un mineral que intervé en la producció de serotonina i el calci és imprescindible per a l'equilibri anímic, per tant per lluitar contra l'estrès és essencial tenir plenes les reserves d'aquests minerals.
 La millor manera de garantir que el nostre organisme absorbeix el magnesi, és prendre-ho en forma quelatada, com aquests comprimits de Santiveri: Q-magnèsic QUANTICUM

sábado, 19 de diciembre de 2015

TRUCS PER NO ENGREIXAR-SE PER NADAL


El menjar està tan lligat a les celebracions que no imaginem un dinar familiar, un aniversari o un Nadal sense una taula plena de menjars i riques viandes, però no sempre lo deliciós ha de ser calòric i gras. 

Amb alguns trucs culinaris i amb una mica de picaresca de xef, podràs preparar plats suculents, espectaculars ¡i lleugers!


Normes bàsiques:

Aprofitant-nos de que l'aigua no té calories, reduint l'ús d'olis i enriquint amb fibres les nostres receptes, aconseguirem plats més lleugers.
Utilitza adobs a base de mostassa, vinagre, suc de llimona o salsa de soja, i si prepares vinagretes, baixa la proporció d'oli (una part d'oli per dues de vinagre).

Prepara sopes o cremes amb les verdures, així augmentaràs la proporció d'aigua, que recordem té 0 calories.
No abusis de la sal, que tendeix a propiciar la retenció de líquids i assaona amb espècies, herbes aromàtiques o sal sense sodi.
Prepara salses amb nates vegetals de soja o d'arròs, o iogurt desnatat, en lloc de nata de llet, reduiràs calories i greixos saturats.
Pren la pasta al dente, i l'arròs, millor fred, així redueixes l'índex glucèmic d'aquests aliments i engreixen una mica menys.
 Afegeix fibres als teus plats, bé en forma de salvats, de glucomanana o d'agar agar, que t'ajudarà a espessir salses, bé triant cereals, pans i pastes integrals. La fibra accelera el trànsit intestinal i ajuda a retardar l'absorció de sucres i greixos.
Endolceix les postres casolanes amb stevia o edulcorants acalòrics i evita el sucre blanc.
No tallis en trossos molt petits verdures, hortalisses, carns i peixos; si els trossos són grans, mengem més lentament, ja que gastem temps en anar mastegant els aliments i ens sadollem abans.
Tria tècniques culinàries lleugeres com la papillota, al vapor o al forn, i evita els fregits, arrebossats i empanats i els plats amb salses greixos.


Sense excessos de greixos i sucres:

Com resulta gairebé impossible passar les festes sense abusar encara que sigui una mica de greixos i el sucre, es pot començar a prendre ja des d'ara un suplements de fibra que alenteixen l'absorció d'aquests dos nutrients ia més van fer que ens sentim saciats abans i amb menys menjar.

Càpsules de glucomanana: el tubercle d'aquesta planta conté una fibra soluble i saciant que un cop ingerida, forma una substància gelatinosa que alenteix l'absorció de sucres simples. Cal prendre 2 càpsules just abans del dinar o en la meitat d'aquesta.



 Càpsules de NeOpuntia: la fibra extreta del nopal conegut com NeOpuntia, ajuda a limitar l'absorció de greixos (i colesterol) dels àpats. Es pren en càpsules, abans dels àpats, i com també alenteix l'absorció d'hidrats de carboni, es pot alternar la seva presa amb glucomanana (1 setmana cadascun, o un en el menjar i un altre en el sopar), ja que combinat dóna millors resultats.


Detox abans i després de la festes:

Seguir abans i després de la festes un pla detox perquè el fetge elimini l'alcohol i les toxines dels excessos millorarà la digestió, la teva pell i la teva línia. Una bona opció és recórrer al xarop natural Drenaxir que combina una sèrie de plantes depuratives, diürètiques i crema greix com boldo, carxofera, dent de lleó, arítjol, saüc, ortiga, cua de cavall, bedoll i bardana. Cal prendre 3 cullerades al dia.
A evitar:

I finalment, aquests són els ingredients a evitar o reduir en els teus menús: mantegues i olis,
carns grasses i embotits, pastisseria industrial, alcohol, farines blanques, llets i formatges grassos, sucre blanc de taula, xips i pica pica salats.

sábado, 12 de diciembre de 2015

COM MENJAR MENYS CARN VERMELLA

Tot i que fa temps que les dietistes van dient que cal reduir el consum de carn vermella a un màxim de 2 vegades a la setmana, les alarmes han saltat quan recentment l'Agència Internacional d'Investigació Sobre el Càncer (IARC), que pertany a l'Organització Mundial de la Salut (OMS), va fer públic un comunicat en què deia que la carn vermella i les carns processades augmentaven el risc de càncer.
 Com la carn és una de les principals fonts de proteïnes en la nostra dieta, caldrà buscar altres aliments rics en proteïnes vegetals per substituir-la.



 Fonts vegetals de proteïnes

Cereals o llavors com el blat, l'arròs, el blat de moro, la civada, el mill, la quinoa, el fajol, la chía, la llinosa, etc.
Llegums com les mongetes, els cigrons i la soja.
Algues: espirulina, clorel·la, khlamat, kelp, fucus, etc.
 Fruits secs


Una bona opció per obtenir proteïnes vegetals, en una terra cerealística com la nostra, són els cereals però en versió integral. Bé combinats poden substituir la carn vermella, amb l'avantatge que contenen molta fibra i poc greix en comparació amb aquesta.
 A més estan lliures de colesterol i aporten vitamines, minerals i fitonutrients que la carn vermella no té.

Els avantatges dels "altres" cereals

Si a més dels cereals més usats aquí (blat, civada, blat de moro, arròs), vam incloure en la nostra dieta setmanal altres cereals o llavors obtindrem altres avantatges nutricionals:

El blat sarraí, o fajol, que no conté gluten, aporta magnesi, vitamina B, fòsfor i potassi.
L'arròs integral és ric en seleni, manganès, magnesi, zinc i vitamina B
 El mill aporta fòsfor, magnesi, coure i manganès


La quinoa, a part de ser molt rica en proteïnes, conté ferro, calci, magnesi, potassi i zinc.

Perquè són importants les proteïnes

Les proteïnes estan fetes a base d'aminoàcids, els quals actuen com un component estructural de totes les nostres cèl·lules, com si fossin els envans amb els quals es construeix el nostre cos. Formen el múscul i els ossos, transporten nutrients i actuen com enzims i hormones. 
Per a una bona alimentació és important mantenir l'equilibri entre els tipus d'aminoàcids que consumim al llarg del dia.

Hi ha 20 tipus d'aminoàcids: els essencials, que obtenim dels aliments perquè no podem fabricar-los, i els no essencials que el nostre cos pot produir-los.

Quan un aliment conté els vuit aminoàcids essencials, o sigui els que no podem fabricar, es diu que és "una proteïna completa" o d'alt valor biològic. Els aliments d'origen animal com la carn de boví, el pollastre, l'ou i la llet són proteïnes completes. 
En canvi, en els aliments d'origen vegetal generalment es troben solament alguns dels aminoàcids essencials; amb algunes excepcions com la quinoa i la soja. 
Per això, cal combinar un cereal amb un llegum o alga, per obtenir proteïnes completes.



 Quantes proteïnes necessitem

Depèn de l'edat, gènere, condicions generals de salut, el desgast físic i mental de l'individu. 
Aquesta és la quantitat diària recomanada de proteïna per l'Institut de Salut (IOM, per les sigles en anglès).

Homes adults de 18 a 70 anys: 56 g.
Dones adultes de 14 a 70 anys: 46 g.
Nens i nenes: d'1 a 3 anys, 13 g; de 4 a 8 anys, 19 g; de 9 a 13 anys, 34 g.
Nois de 14 a 18 anys: 52 g.
Noies de 14 a 18 anys: 46 g.
Embaràs i lactància: 71 g.

miércoles, 2 de diciembre de 2015

GUIA DE SALUT PER LA DONA



Tota dona treballadora té que tenir cura de la seva energia per fer front a les seves tasques diàries i també per alleujar les molèsties específiques del gènere femení.


Es per això que us donem unes pautes a tenir en compte.




Regles irregulars i síndrome premenstrual: prendre 2 perles d'onagra o primrose 10 dies abans de les regles per alleujar la síndrome premenstrual. Per regular els cicles menstruals es pot prendre tot el mes.

Embaràs: les càpsules de gingebre ajuden a controlar les nàusees i les infusions de melissa alleugen les molèsties gàstriques. Per evitar la retenció de líquids, la planta ideal és la cua de cavall, ja que a més resulta remineralitzant.

Lactància: l'anís verd i el fonoll afavoreixen la producció de llet. Pren-lo en infusions i posa-ho en la cocció de llegums i verdures.

Cistitis: Prendre nabiu vermell americà en forma de suc concentrat, prevé les infeccions urinàries perquè les proantocianidines que conté impedeixen que els bacteris es fixin en la parets de la bufeta.

Baixades d'ànim: a qualsevol edat, en les èpoques en què estem més depressives, per pujar l'ànim es poden prendre càpsules de safrà que redueixen els símptomes lleus de depressió, malenconia i tristesa.

A la menopausa:


 Fogots i altres molèsties: Un suplement d'isoflavones i licopè en càpsules per compensar la baixada d'hormones t'ajudarà a alleujar-los.

Pell resseca: prendre entre 1 i 3 perles d'oli d'onagra al dia ajuda a atenuar la pell resseca que provoca la manca d'estrògens.

Depressió i insomni: per a les dones que pateixen baixades d'ànim i depressió moderada quan entren o estan a prop de la menopausa, l'hipèric pot ser el millor, ja que a més del seu efecte antidepressiu alleuja l'insomni freqüent en aquesta etapa. En cas de necessitar-ho, poden prendre diàriament d'1 i 3 infusions d'hipèric, o bé d'1 a 2 càpsules.

Passionera per a la irritabilitat: per ajudar a relaxar la ment i alleujar eventuals estats d'irritació, es poden prendre infusions, extracte, perles o comprimits d'aquesta eficaç planta.

Un suplement de calci per l'osteoporosi: cal prendre un suplement que combini vitamines C i D i amb minerals com el magnesi i el fòsfor. Sense oblidar que per fixar el calci i lluitar contra l'osteoporosi, cal fer una hora d'exercici tres vegades a la setmana o mitja hora de marxa cada dia Les activitats físiques més adequades són natació, gimnàstica, acuagym, caminar i ballar. I també prendre 15 minuts de sol cada dia, estiu i hivern.

Antioxidants: prendre un suplement que inclogui els antioxidants essencials com les vitamines C i E, així com zinc i seleni, és essencial per lluitar contra l'estrès oxidatiu que provoca envelliment prematur i arrugues en aquesta edat.


Amb aquests suplements ser dona treballadora, serà més fàcil.