sábado, 21 de noviembre de 2015

DORMS BÉ I PROU?



Dormir és molt important per a l'ésser humà. Un bon descans físic i intel·lectual
ajuda a millorar el rendiment de qualsevol activitat i és bàsic per tenir una bona
salut i gaudir de bon humor.



Quin és el nombre ideal d'hores de son? 

La resposta senzilla és entre set i vuit diàries. L'exacta: depèn de la necessitat de cada persona.
 Al 90% de la població elcos li demana un mínim de set o vuit hores per descansar prou. Però, de lamateixa manera que hi ha un 5% que necessita més, hi ha un altre 5%, com apunta l'especialista en son Eduard Estivill, als que en tenen prou amb dormir habitualment tan sols cinc o sis hores per mantenir-se actius al llarg de la jornada sense que se'ls escapi un mal badall o mostrin senyals de somnolència durant la seva activitat diària.


Per què és tan important dormir?

 Comparant el somni amb un taller, el doctor Estivill explica que "a la nit els éssers humans reparem el desgast físic que hem patit al llarg del dia i memoritzem el que s'ha après ". 
Aquesta és la raó per la que a edats més primerenques, marcades pel creixement i l'activitat física, així com l'aprenentatge continu, les necessitats de son són més grans. 
I per la qual per sobre dels 60 o 65 anys es precisa dormir menys. "Un nen ha de dormir unes 11 hores, un adolescent 9 i el 90% dels adults entre set i vuit ", apunta l'especialista.

Ajudes per dormir millor:

Hi ha molts elements que intervenen en els processos del son, entre les quals cal destacar l'acció de la serotonina (neurotransmissor amb efecte sedant). Mitjançant la nostra alimentació podem afavorir la formació de serotonina amb una dieta rica en triptòfan, magnesi i vitamina B6.

Aliments rics en ...

Triptòfan: aquest aminoàcid es troba en la llet, formatges, ous, peix, carn,
aus (pollastre, gall dindi ...), cereals integrals, soja, tofu, llavors de carbassa, nous, bananes i cacauets. També pots recórrer a un suplement en càpsules de
triptòfan amb vitamina B6.

Magnesi: que es troba en majors concentracions en els fruits secs, llegums,
cereals integrals, en el cacau (però aquest conté substàncies excitants que no són adequades en aquesta situació) i en alguns vegetals (especialment en els de fulla verd).

Vitamina B6: vegetals (com els espinacs, pastanagues i pèsols), cereals
integrals, fruits secs (especialment les nous), i en menor quantitat, en algunes
fruites (com el plàtan) i el llevat de cervesa.

Plantes que faciliten el son:

 Valeriana: indicada sobretot si el teu insomni està provocat per estrès, ansietat i nerviosisme. Millora la qualitat del son després de diverses setmanes de tractament. No ha prendre al mateix temps que altres sedants o barbitúrics, ja que potencia el seu efecte, i tampoc amb alcohol.

Hipèric: aquest antidepressiu i tranquil·litzant natural també afavoreix el son, sobre sobretot quan hi ha terrors nocturns.

Passionera: va bé per evitar l'insomni acompanyat d'ansietat. Tampoc ho
combinis amb alcohol, antihistamínics o sedants i hipnòtics.

Melissa: ideal per al insomni després d'un sopar abundant i per a estats d'ansietat i nerviosisme.
Flors de Bach: El Recovery Remedy, pot ser un eficaç remei per als
insomnis per nerviosisme, preocupacions i temor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario