sábado, 24 de octubre de 2015

NUTRIENTS PER ALLARGAR LA TEVA VISTA

La còrnia, la retina i el cristal·lí pateixen una constant agressió lumínica.
 Amb l'estil de vida actual aquesta agressió es fa més intensa ja que els nostres ulls es veuen sotmesos a una exposició continuada a les pantalles de televisió, ordinador, mòbil, tablet, etc., així com als raigs de sol ia les llums potents. 
Això produeix residus nocius (radicals lliures) que causen petits danys que l'ull ha de reparar diàriament.

 Amb els anys, aquesta capacitat de reparació decau, les estructures oculars s'oxiden i degeneren i poden aparèixer alteracions de retina, mala visió nocturna, cataractes, etc. 
Sense oblidar que els problemes de salut com la hipertensió, la diabetis, el colesterol i el tabaquisme, també poden repercutir en la vista.

Així veiem com a partir dels 40-45 anys, les persones que no han tingut cap problema de visió anteriorment comencen a notar canvis en la qualitat de la visió i cada vegada s'avança més la presbícia i per tant la necessitat d'usar ulleres de "a prop". 
I a partir dels 60 anys, un 3-4% de persones pateix altres problemes més greus de vista com la degeneració macular i un 25% pateix cataractes en algun grau.

Què fer?

 ¿Llegir menys, fer servir menys les pantalles i protegir els ulls dels raigs de sol? 

Doncs a més d'intentar fer un ús més racional de les pantalles, de protegir-nos de la llum solar amb les ulleres apropiades, de fer gimnàstica ocular, i passar revisions oftalmològiques adequades, hi ha una cosa molt fàcil i eficaç que podem fer per allargar la vida de la nostra bona vista: alimentar millor.

El menú dels teus ulls

Efectivament, se sap que per ajudar a la vista a reparar aquests desgasts que es produeixen amb el pas dels anys, necessita d'uns nutrients específics com:

Vitamina A i betacarotens procedents de la pastanaga i altres fonts, ja que aquests nutrients neutralitzen els radicals lliures produïts per la llum, oxigen, fum, etc., que deterioren la transparència i causa sequedat a la còrnia i cristal·lí de l'ull.

      La luteïna i la zeaxantina 2 carotens presents en algues (sobretot la Dunaliella salina), pebrots vermells, cols, col, enciam, espinacs, blat de moro, mostassa, rovells d'ou i kiwis, entre altres, que manté la salut de la retina facilitant la seva funció visual i protegint-la de la llum i dels radicals lliures.

  Fitonutrients presents a nabius, algues i altres fruites i verdures, que preserven la irrigació ocular, l'agudesa visual i milloren la visió nocturna.

Zinc, seleni i vitamines A i E que protegeixen les estructures oculars del dany oxidatiu.

Vitamines A, E, C, zinc i carotens que mantenen l'agudesa visual i regeneren els pigments.

Així que l'ideal seria incloure en el menú diari tots aquests nutrients a través d'aliments com els nabius, el germen de blat, el llevat de cervesa, les algues, els ous, l'alvocat, les ametlles, les pastanagues, etc.

       Si forces molt la vista

       Per a les persones que treballen constantment davant l'ordinador i forcen molt la vista, el millor és assegurar-se la quantitat diària recomanada d'aquests nutrients recorrent a un complement alimentari dietètic que els contingui i prendre la dosi aconsellada pel fabricant (1 o 2 càpsules al dia ). 

Però sempre és millor escollir un complement dietètic natural els nutrients procedeixin de fonts naturals com pastanaga, nabius, algues, etc.

Amb això i amb un estil de vida adequat per als ulls que permeti entrenar la vista a curta, mitjana i llarga distància, estarem assegurant una llarga vida a la vista.

No hay comentarios:

Publicar un comentario