lunes, 10 de agosto de 2015

PROBLEMES AMB EL SUCRE ALT?


La diabetis és una malaltia que afecta gairebé 400 milions de persones a tot el món. El 90% dels que la pateixen tenen diabetis mellitus o tipus II (que afecta un 13,8% de la població espanyola), aquesta pot evitar-se amb la pràctica regular d'exercici i el control de la dieta.
 Com? 
Intentarem resumir els bons hàbits dietètics que ens ajudarien a evitar la diabetis.

Reduir el consum de sucres simples

D'entre els sucres simples, el més consumit és sens dubte el sucre de taula, ja que no només s'usa per endolcir el cafè, la llet, els iogurts, els sucs, les torrades, etc., sinó que també es troba afegit a moltíssims aliments preparats: pastes, brioixeria, galetes, pastissos, lactis, caramels, begudes ensucrades i refrescs. 
Tots aquests aliments, se solen prendre sols o acompanyats d'aliments del mateix grup, la qual cosa significa que la resposta glucèmica també serà elevada, si tenim en compte que amb prou feines contenen fibra. 
Un exemple: croissant de xocolata amb un cafè amb llet i sucre. Si el consum d'aquest tipus d'aliments i combinacions és habitual, correm el risc de provocar un augment d'insulina per reduir els nivells de sucre en la sang i, posteriorment, una ràpida baixada dels mateixos, el que ens portarà a necessitar una nova dosi de sucre.
 Aquesta situació, mantinguda en el temps, pot conduir a problemes com ara la resistència a la insulina, que derivarà en una diabetis, obesitat abdominal, etc.

Augmentar els hidrats de carboni d'absorció lenta:


Com les fècules, que es troben principalment en els cereals, verdures i hortalisses ja que passen a la sang poc a poc, de manera que ens permeten tenir energia disponible durant més temps i no disparen la secreció de insulina. Cal tenir en compte també que és millor prendre la fruita sencera en lloc de sucs de fruites, ja que al no portar fibra el sucre d'aquests s'absorbeix més de pressa.

Augmentar el consum d'aliments rics en fibra:

Ja que aquesta retarda l'absorció dels hidrats de carboni i permet que aquests arribin a la sang més lentament. La fibra impedeix els pics de glucèmia i, per tant, evita que s'alliberi insulina en excés. L'ideal és augmentar el consum de llegums, cereals integrals, fruits secs, verdures, hortalisses i fruites. 
També es pot recórrer al consum de suplements dietètics rics en fibra soluble com la glucomanana, que presenta unes propietats excepcionals per reduir el sucre. Quan es vol baixar el sucre en sang es prenen 2 càpsules, abans de cada àpat principal, és a dir, un total de 6 càpsules al dia.

Reduir els greixos saturats i el colesterol:

Perquè l'excés d'aquestes substàncies en l'organisme dificulta la funció de la insulina i afavoreixen l'aparició de malalties cardiovasculars. Per tant, cal evitar prendre un excés de carn, embotits, formatges grassos, pastissos i brioixeria industrial; d'altra banda, intenta augmentar el consum de peix blau i fruita seca i fa servir sempre oli d'oliva verge.


Prendre llevat de cervesa i germen de blat:

Ja que contenen niacina i crom, dos nutrients que milloren la funció de la insulina. Es poden prendre 3 cullerades diàries de cada un d'aquests suplements dietètics.

Repartir el menjar:

Durant el dia fent 5 o 6 àpats petites al dia per evitar possibles hiperglucèmies o hipoglucèmies.

I si a més d'aquests consells alimentaris practiques exercici de forma regular i moderada, estaràs seguint un estil de vida sa que t'ajudarà a prevenir la diabetis ia baixar una mica la teva sucre en sang en cas que et estiguis acostant a xifres de risc.


No hay comentarios:

Publicar un comentario