lunes, 31 de agosto de 2015

ULL AMB LES INFECCIONS URINÀRIES D'ESTIU

Cada any per aquesta època recordem la importància de prevenir les infeccions urinàries, sobretot les dones ja que són més donades a patir cistitis i més en aquesta època. 
Però els homes tampoc han de baixar la guàrdia, perquè també pot sobrevenir aquest tipus d'infecció i les molèsties que l'acompanyen, com és la cremor i les molèsties a l'orinar, el dolor abdominal i la constant necessitat d'orinar. 
El millor és prevenir i per això podem prendre algunes mesures dietètiques fàcils però eficaços.

NABIUS VERMELLS: dessecats, en suc concentrat i en càpsules. 
Més facilitats per poder beneficiar-se d'aquest fruit americà considerat com un dels millors protectors urinaris, impossible. Els llaurant-nos vermells o americans (Vaccinium macrocarpon), molt rics en antioxidants, contenen una de les més altes concentracions de antocianines, unes substàncies que s'ha comprovat que ajuden a combatre les infeccions urinàries. 
Les proantocianidines que contenen aquests fruits impedeixen que els bacteris causants de les infeccions es fixin als teixits i puguin propagar-se.
Els nabius dessecats poden estar presents en els menús estiuencs com refrigeri, pica pica, adornant amanides ... 



A la cuina s'utilitzen per elaborar gelees, melmelades i una infinitat de postres, o per donar un toc aromàtic i àcid a plats de verdures, amanides, pastes, salses i amaniments. 
Com preventiu de les cistitis cal prendre cada dia més de 35 mil·ligrams de proantocianidines, el que s'aconsegueix amb 27 grams (2 cullerades) de nabius dessecats.

Com una de les recomanacions per prevenir les infeccions urinàries és prendre almenys 2 litres d'aigua, també es pot optar per prendre els nabius en forma de suc concentrat de nabiu. Es poden diluir 2 cullerades de suc de nabiu vermell concentrat, que es troba en botigues de dietètica, en 1,5 litres d'aigua i anar prenent al llarg del dia aquesta beguda, ja que a més d'ajudar a prendre la quantitat de líquid necessària per a una bona diüresi tan necessària per prevenir les cistitis, es redueix al mateix temps el risc d'adhesió dels bacteris en el tracte urinari.

Fins i tot si ens anem de vacances podem seguir prenent nabius vermells i en aquest cas l'opció més recomanada és en forma de càpsules. Prendre dues càpsules diàries, amb abundant aigua, de càpsules de nabiu vermell garanteix l'aportació de 60 mg de proantocianidines que sobrepassa amb escreix la quantitat de principi actiu, que segons diversos estudis, resulta més eficaç.



PLANTES MOLT EFICAÇOS: dent de lleó, borsa de pastor, boixerola, vara d'or i cua de cavall.

 Una altra forma de protegir-se contra les infeccions urinàries estiuenques és prenent cada dia una barreja de les plantes que estimulen la funció renal i ajuden a prevenir l'aparició d'infeccions i càlculs renals, o, quan aquests problemes ja són presents, ajuden a la seva resolució. 

La borsa de pastor actua com hemostàtica davant petites lesions de les vies urinàries; la boixerola, gràcies a la seva acció antisèptica actua favorablement davant de les infeccions urinàries, i la vara d'or juntament amb la cua de cavall exerceixen un efecte diürètic, amb la particularitat de compensar (la cua de cavall) les pèrdues de minerals per l'orina. 
Es pot trobar aquesta combinació de plantes en forma d'extracte bio per afegir a un got d'aigua a raó de 30 gotes 3 vegades al dia.

Com veuen són solucions preventives segures, fàcils de prendre i que es poden portar fins i tot al nostre destí de vacances.

 Perquè més val prevenir ...

lunes, 17 de agosto de 2015

PLANTES ANTI RETENCIÓ DE LÍQUIDS

Si el diàmetre de la teva cintura puja i baixa entre 2 i 5 centímetres al llarg del dia i les cames s'inflen a partir de migdia, les plantes diürètiques, laxants i digestives poden ser els teus millors aliades.

Gasos, flatulències, retenció de líquids, distensió abdominal, restrenyiment, molèsties digestives ..., aquests i altres problemes poden modificar la nostra figura i fer que aparentemos un pes que realment no tenim. Per desfer-te del llast sobrant i al mateix temps millorar la teva salut i benestar, recorda que hi ha plantes molt útils i beneficioses.

VENTRE PLA:

Anís verd

Cada dia fas abdominals i tot i així no et lliures de la panxeta. Potser sigui perquè la digestió és lenta i no acaba de funcionar bé. L'oli essencial de l'anís verd estimula la funció estomacal i la secreció de sucs gàstrics, aconseguint digestions més lleugeres i sense molèsties, i els seus principis actius facilita l'expulsió dels gasos reduint-se la distensió abdominal i evitant la inflor. Perquè sigui més efectiu, pren-lo just abans dels àpats en infusió, o afegeix el seu oli essencial a qualsevol altra infusió (1 gota per tassa). Pots repetir la presa a mitja tarda si les molèsties persisteixen.

Altres plantes digestives són la camamilla, la menta, la regalèssia, el marduix i l'orenga.

CONTRA ELS EMBUSSOS

Sèver d'àloe


Una dieta desequilibrada, estrès, canvis d'hàbits i menjar a deshora són, entre molts altres, factors que poden alterar el teu trànsit intestinal fent que et surti panxa. Per recuperar el ritme digestiu, podem recórrer temporalment a plantes com l'Aloe ferox. De les fulles d'aquesta planta, emparentada amb l'àloe vera, s'extreu un sèver que estimula el trànsit intestinal d'una manera natural. L'ideal és prendre-ho combinat amb fonoll, perquè no es donin molèsties associades com flatulències o espasmes. La seva acció és molt ràpida, de manera que el millor és prendre-ho al anar a dormir i deixar que actuï durant la nit, així notarem el seu efecte al aixecar-nos.

Altres plantes que ajuden a alleujar el restrenyiment són el sen, la closca sagrada i la Ispagula (Plantago ovata).

SENSE RETENCIONS

Cua de cavall

Si ets de les que comences el dia amb la panxa planita ja mig matí ja estàs inflada de cintura cap avall, guanyant fins a dos talles, tot apunta que el teu cos tendeix a retenir líquids. La cua de cavall (Equisetum arvense L) és una opció estupenda en aquests casos. Molt rica en sals de silici i en flavonoides, aquesta plata ajuda a drenar i eliminar la retenció de líquids, reduir el volum corporal i tornar-te la teva figura original. I sense oblidar que el seu silici afavoreix la construcció del col·lagen que dóna fermesa a la pell, per la qual cosa ens ajudarà a prevenir la flacciditat.

Altres plantes que eviten la retenció de líquids són els estigmes de blat de moro, l'ortiga i el bedoll.

FETGE CONTENT:

Carxofera


Quan les toxines s'acumulen i el fetge es satura, comencen a aparèixer problemes de retencions i molèsties digestives que poden alterar la nostra figura. La carxofera (Cynara scolymus L) posseeix substàncies que actuen sobre el fetge estimulant tant el seu treball depuratiu com a digestiu. A més, aquesta planta té qualitats antioxidants i hepatoprotectores que ajuden a cuidar la salut hepàtica.

Altres plantes depuratives són la dent de lleó, el card marià i el boldo.

lunes, 10 de agosto de 2015

PROBLEMES AMB EL SUCRE ALT?


La diabetis és una malaltia que afecta gairebé 400 milions de persones a tot el món. El 90% dels que la pateixen tenen diabetis mellitus o tipus II (que afecta un 13,8% de la població espanyola), aquesta pot evitar-se amb la pràctica regular d'exercici i el control de la dieta.
 Com? 
Intentarem resumir els bons hàbits dietètics que ens ajudarien a evitar la diabetis.

Reduir el consum de sucres simples

D'entre els sucres simples, el més consumit és sens dubte el sucre de taula, ja que no només s'usa per endolcir el cafè, la llet, els iogurts, els sucs, les torrades, etc., sinó que també es troba afegit a moltíssims aliments preparats: pastes, brioixeria, galetes, pastissos, lactis, caramels, begudes ensucrades i refrescs. 
Tots aquests aliments, se solen prendre sols o acompanyats d'aliments del mateix grup, la qual cosa significa que la resposta glucèmica també serà elevada, si tenim en compte que amb prou feines contenen fibra. 
Un exemple: croissant de xocolata amb un cafè amb llet i sucre. Si el consum d'aquest tipus d'aliments i combinacions és habitual, correm el risc de provocar un augment d'insulina per reduir els nivells de sucre en la sang i, posteriorment, una ràpida baixada dels mateixos, el que ens portarà a necessitar una nova dosi de sucre.
 Aquesta situació, mantinguda en el temps, pot conduir a problemes com ara la resistència a la insulina, que derivarà en una diabetis, obesitat abdominal, etc.

Augmentar els hidrats de carboni d'absorció lenta:


Com les fècules, que es troben principalment en els cereals, verdures i hortalisses ja que passen a la sang poc a poc, de manera que ens permeten tenir energia disponible durant més temps i no disparen la secreció de insulina. Cal tenir en compte també que és millor prendre la fruita sencera en lloc de sucs de fruites, ja que al no portar fibra el sucre d'aquests s'absorbeix més de pressa.

Augmentar el consum d'aliments rics en fibra:

Ja que aquesta retarda l'absorció dels hidrats de carboni i permet que aquests arribin a la sang més lentament. La fibra impedeix els pics de glucèmia i, per tant, evita que s'alliberi insulina en excés. L'ideal és augmentar el consum de llegums, cereals integrals, fruits secs, verdures, hortalisses i fruites. 
També es pot recórrer al consum de suplements dietètics rics en fibra soluble com la glucomanana, que presenta unes propietats excepcionals per reduir el sucre. Quan es vol baixar el sucre en sang es prenen 2 càpsules, abans de cada àpat principal, és a dir, un total de 6 càpsules al dia.

Reduir els greixos saturats i el colesterol:

Perquè l'excés d'aquestes substàncies en l'organisme dificulta la funció de la insulina i afavoreixen l'aparició de malalties cardiovasculars. Per tant, cal evitar prendre un excés de carn, embotits, formatges grassos, pastissos i brioixeria industrial; d'altra banda, intenta augmentar el consum de peix blau i fruita seca i fa servir sempre oli d'oliva verge.


Prendre llevat de cervesa i germen de blat:

Ja que contenen niacina i crom, dos nutrients que milloren la funció de la insulina. Es poden prendre 3 cullerades diàries de cada un d'aquests suplements dietètics.

Repartir el menjar:

Durant el dia fent 5 o 6 àpats petites al dia per evitar possibles hiperglucèmies o hipoglucèmies.

I si a més d'aquests consells alimentaris practiques exercici de forma regular i moderada, estaràs seguint un estil de vida sa que t'ajudarà a prevenir la diabetis ia baixar una mica la teva sucre en sang en cas que et estiguis acostant a xifres de risc.


lunes, 3 de agosto de 2015

LA DIETA QUE AFAVOREIX LA TEVA FERTILITAT


Cada vegada les parelles es plantegen ser pares més tard i per això són més freqüents els problemes de fertilitat ja que els ovaris no treballen igual a partir dels 35-38 anys -que és l'edat mitjana de les dones que opten per acudir a una clínica de fertilitat-.
 Per això, quan hi ha problemes de fertilitat o trigues molt en quedar-te embarassada, el millor és fer alguns canvis en la dieta ja que solen donar bons resultats.

Que no falti en la teva dieta ...

. Cereals integrals: proporcionen energia d'absorció lenta i bones quantitats de fibra.
. Fruites i verdures fresques de temporada: estan adaptades al mateix clima que nosaltres i poden proporcionar-nos just el que necessitem.
. Baies de goji: els seus polisacàrids ajuden a neutralitzar l'efecte negatiu de l'estrès.
. Algues: eliminen l'enduriment dels teixits i remineralitzen l'organisme. Es recomana prendre de 2 a 4 comprimits al dia d'algues (kelp, fucus, espirulina, khlamat, etc.).
. Llavors de carbassa, riques en zinc, un mineral essencial per a la producció d'espermatozoides.
. Aliments ecològics ja que els pesticides que s'usen en els cultius no ecològics poden alterar la fertilitat.


Els suplements de la fertilitat

Per a la dona:

. Gelea reial: conté una sèrie de substàncies proteiques que estimulen el funcionament dels ovaris. A més, és rica en ferro i en aminoàcids essencials.
. Oli de prímula: és el complement ideal per a les dones que pateixen d'endometriosi o quists en els ovaris, una de les causes que impedeix la concepció.
. Germen de blat: és una de les millors fonts naturals de vitamina E, l'anomenada vitamina de la fertilitat.
. Llevat de cervesa: és una de les millors fonts d'àcid fòlic i altres vitamines del grup B. Es recomana prendre-la abans i durant els primers mesos d'embaràs per evitar problemes en la matriu i malformacions en el fetus.

Per a l'home:

. Maca: aquesta planta nativa dels Andes del Perú i de Bolívia augmenta la quantitat i motilitat dels espermatozoides. És molt rica en minerals, especialment en coure i zinc, indispensables per a les hormones sexuals. Es pot prendre en càpsules.
. L-carnitina: la seva manca pot causar problemes de fertilitat, ja que exerceix una funció molt important en la producció i maduració dels espermatozoides, així com en la seva mobilitat. Es pot prendre en càpsules o vials.

Aquest pla dietètic, adequat per a home i dona, reuneix els nutrients essencials per estimular el sistema reproductor i prepara el cos de la dona per a un bon embaràs.