viernes, 10 de julio de 2015

MENOPAUSA SENSE FOGOTS

 Són una molèstia a totes les temporades, però a l'estiu, a causa de les altes temperatures, se senten més. Els fogots propis de la menopausa poden alleujar-se amb alguns canvis en l'alimentació i l'estil de vida. Aquí tens les pautes per viure un estiu sense fogots.

 Entre els 45 i els 55 anys d'edat comença una nova època de transició de la dona, anomenada climateri, en la qual l'equilibri hormonal torna a canviar: es produeix una disminució de l'activitat d'estrògens i de la funció ovàrica fins arribar a la menopausa, que es defineix com el moment en què es produeix l'última hemorràgia interna menstrual controlada per la funció ovàrica. El període que el segueix fins aproximadament els 65 anys rep el nom de postmenopausa.


 La menopausa pot presentar una gran diversitat d'alteracions neurovegetatives causa d'un augment de l'activitat de l'hipotàlem que desencadena un alliberament de noradrenalina encarregada de regular el centre termoregulador del nostre cos. També produeix alteracions vasomotores (calors, sudoració, palpitacions, hipertensió arterial), problemes osteoarticulars (dolors articulars i osteoporosi), alteracions hormonals i psíquics (inquietud, nerviosisme, ansietat, depressió i trastorns del son).

 A tenir en compte

 En aquesta etapa també és molt normal que augmenti la sequedat i les picors a la pell i mucoses, així com que hi hagi pèrdua d'elasticitat i augmenti la formació d'arrugues, taques i cuperosi (taques a la pell més pigmentades). La manca d'irrigació sanguínia provoca una disminució d'aportació de nutrients, pel que és molt fàcil que hi hagi caiguda de pèl o que es trenquin les ungles. No obstant això, el gran enemic per a la majoria de dones menopàusiques és l'augment de pes i les sufocacions.

 Pel que fa al pes i constitució, la menopausa és una època de gran canvi per a les dones, en la qual es produeix un increment de la massa greix, que es localitza preferentment a la zona abdominal, i una disminució de la massa muscular .

 És important prendre consciència de tots els canvis que es produeixen durant la menopausa i de com influeixen en la salut mental i física de les dones, i adquirir, com més aviat, hàbits de vida saludables que evitin repercussions majors al final d'aquest cicle.

 La clau està en la dieta

 La dieta no només ajudarà a alleujar les sufocacions, sinó també les altres molèsties associades a l'etapa de la menopausa. Aquests són els nutrients bàsics que hem de tenir en compte:

 GREIXOS: cal reduir el greix saturat i augmentar el la poliinsaturat (omegues 3 i 6), per evitar la sequedat dela pell més jove.

 PROTEÏNES: s'han de potenciar les d'origen vegetal com la soja o els seus derivats, la fruita seca i els llegums.

 CALCI: és importantíssim aportar a l'organisme un mínim diari de calci de 1.000-1.200 mil·ligrams a partir d'aliments rics en aquest mineral, com lactis, begudes vegetals enriquides, vegetals de fulles verdes, fruits secs i llavors de sèsam o de chía.

 FERRO: és recomanable prendre uns 18 mil·ligrams diaris. Recorre a fonts vegetals com alga espirulina, espinacs, etc.

 CROM: és un mineral essencial per al transport de glucosa a les cèl·lules, evitant les hiperglucèmies. Els cereals integrals i el llevat de cervesa són les seves principals fonts.

 SODI: cal reduir l'ús de sal de taula i potenciar el consum d'aliments rics en potassi i baixos en sodi perquè la dieta sigui més diürètica.

 ANTIOXIDANTS: la dieta ha d'aportar suficient vitamines C, A i E i seleni pels seus efectes antioxidants i antienvelliment.

 VITAMINA D: té un paper molt important en la calcificació dels ossos, en part perquè afavoreix l'assimilació del calci. El rovell de l'ou o l'oli de bacallà són aliments molt rics en vitamina D.

 FIBRA: presa de 25 a 35 grams de fibra al dia per evitar el restrenyiment i mantenir un bon estat de la flora intestinal. L'alga fucus, a part de ser rica en iode (imprescindible per a la fabricació d'hormones tiroïdals), conté un elevat percentatge de fibra.

 Les INFUSIONS de cua de cavall, passionera, i valeriana potenciaran encara més l'efecte diürètic de la dieta, reduiran els nivells d'ansietat i irritabilitat i milloraran els trastorns del son, i la sàlvia redueix les suors.

 En baixa

 Les sufocacions poden estar afavorits per factors externs com:

 Estrès.
 Begudes molt calentes.
 Alcohol.
 Tabac.
 Canvis de temperatura i les altes temperatures.
 Aliments picants.
 Sobrepès.
 Sedentarisme.

 En alça

 La pràctica d'exercici físic diàriament és primordial perquè, a més de reduir tensions i donar major sensació de benestar, ajuda a conservar el to muscular, a enfortir els ossos ia prevenir malalties cardiovasculars.


 Aliats de gran ajuda

 Aquestes plantes i fitonutrients han demostrat la seva eficàcia a l'hora de reduir el nombre de fogots. Tingues en compte:

 INFUSIONS DE SALVIA: beure entre 1 i 1,5 litres al dia de sàlvia ajuda a reduir les sufocacions gràcies al seu efecte estrogènic, a millorar la circulació de la sang ia augmentar la diüresi.

 ISOFLAVONAS DE SOJA: són fitoestrògens que ajuden a millorar tots els símptomes típics de la menopausa, però especialment les sufocacions. Són fonts d'isoflavones la lecitina de soja i de tots els derivats de la soja (tofu, tempeh, soja texturitzada, brots o beguda), així com els llegums, civada, ordi, llavors de carbassa, pastanagues, xampinyons, pròpolis i ginseng.
 Prova: Ciclopausa Càpsules de Santiveri. Concentren la dosi adequada d'isoflavones i altres nutrients adequats per a la menopausa.

 OLI D'ONAGRA: té un gran efecte hidratant, antiinflamatori i antiagregant plaquetari. Redueix els símptomes i trastorns hormonals produïts per la menopausa, alhora que millora l'estat de la pell, ungles i cabell. Prova: Perles d'Onagra de Santiveri.

No hay comentarios:

Publicar un comentario