sábado, 27 de junio de 2015

COM PERDRE GREIX L'HOME



Deixar de fumar, incorporar-se a la vida laboral, deixar de fer esport i començar a viure en parella, són les tres circumstàncies que més fan engreixar als homes, segons un estudi de l'Hospital Ramón i Cajal de Madrid.

El greix abdominal és el major problema del pes masculí i desfer-se'n no només és una qüestió d'estètica sinó també de salut, ja que aquest tipus de greix està relacionada amb un major risc de patir malalties com diabetis, malalties cardiovasculars, demència, osteoporosi , migranyes i mals de cap, asma o càncer colorectal. 

Segons la Fundació Espanyola del Cor, quan el perímetre de la cintura d'un home sobrepassa els 102 centímetres, ja està a la zona de risc i per tant hauria de pensar en perdre pes.
La bona notícia és que els homes aprimen més ràpidament que les dones ja que tenen més massa muscular que elles i, ja que el múscul crema més calories (un quilo de múscul crema 13 calories; un quilo de greix, només 4), el seu metabolisme és més ràpid.
A l'hora de posar-se a dieta, en comptes d'eliminar de forma dràstica els hidrats de carboni i els greixos i augmentar la quantitat de proteïnes, el millor és reduir les calories disminuint les racions i compaginar-ho amb l'esport per potenciar la massa muscular ja que el que més pèrdua de múscul provoca és la manca d'exercici físic, no la baixa ingesta de proteïnes.

Suplements que ajuden els homes

Perles d'àcid linoleic conjugat CLA: Ajuden a disminuir el greix corporal a través de diverses accions: impedeixen l'entrada d'àcids grassos als adipòcits (les cèl·lules de reserva greix), afavoreixen la seva combustió i estimulen la producció de leptina (una substància que provoca en el cervell la sensació de sacietat). Funcionen especialment bé per al greix abdominal.

Mango africà: Les seves llavors contenen el principi IGOB131 que actua sobre certs gens que regulen el metabolisme, inhibint la formació de cèl·lules grasses i l'acumulació de triglicèrids en aquestes. Ideal per eliminar el greix abdominal.
Glucomanana: Es tracta de la fibra soluble i saciant que un cop ingerida, forma una substància gelatinosa que alenteix l'absorció de sucres simples.

Garcinia + coleus + cafè verd: La garcinia té un gran efecte saciant i el coleus redueix el percentatge de greix corporal i el cafè verd, estimula el consum de greixos. Una bona opció per a homes amb molta gana.

La dieta perfecta

En termes generals, els homes necessiten prendre entre 2.200 i 2.700 calories diàries. Per això a l'hora de perdre pes, els nutricionistes recomanen reduir aquestes quantitats en unes 500 calories diàries.


Es pot prescindir dels hidrats de carboni simples (sucre) però no dels compostos, com cereals integrals i verdures.

No cal passar-se en proteïnes: enfront dels 0,80 grams de proteïnes per quilo de pes corporal que hauria de prendre diàriament un home en condicions normals, si practica esport, pot pujar aquesta quantitat a 1,5 grams de proteïnes per quilo de pes corporal al dia, però no més ja que un consum abusiu de proteïnes implica importants riscos.

Quant als greixos saturats, cal reduir les d'origen animal sense oblidar-se de les bones greixos poliinsaturats com l'oli d'oliva (2 cullerades en cru al dia) i l'omega 3 del peix blau o pres en perles.


La fibra no pot faltar en la dieta d'aprimament dels homes ja que és saciant i redueix l'absorció de greixos i sucres. Els homes necessiten de 35 a 50 grams al dia que poden procedir de cereals integrals, vegetals i suplements dietètics.

No hay comentarios:

Publicar un comentario