viernes, 27 de marzo de 2015

PREPARA'T PER LES AL.LÈRGIES

La primavera és l'època més temuda pels al·lèrgics al pol·len, però les al·lèrgies van en augment i cada vegada hi ha més persones que pateixen durant tot l'any símptomes provocats per hipersensibilitat a la pols, animals, metalls o alguns aliments. Símptomes com conjuntivitis, asma, rinitis o dermatitis poden aparèixer en qualsevol moment en persones al·lèrgiques o hipersensibles, però algunes canvis en l'estil de vida i alguns consells dietètics ajudaran a prevenir i alleujar els símptomes de la reacció al·lèrgica.


Canvis en l'estil de vida

Hi ha factors que afavoreixen que el sistema immunitari respongui de forma alterada davant de certes substàncies, per això es poden introduir els següents canvis en el nostre estil de vida:

Evitar l'estrès continuat ja que les catecolamines i corticoides que segrega el cos en estats d'estrès poden augmentar la resposta immunitària pròpia de l'al·lèrgia.
Prendre mesures higièniques i de neteja normals ja que viure en ambients massa estèrils o nets impedeix que entrem en contacte amb microorganismes als quals estem genèticament adaptats (a l'inrevés del que succeeix amb noves substàncies químiques).

Atenció a les vacunes, de manera que es posin només les necessàries, ja que s'ha vist que per algun tipus d'acció dels components d'aquestes sobre el sistema immunitari afavoreixen la reacció al·lèrgica.

Evitar el tabac i ambients amb pol·lució ja que el fum del tabac, de la mateixa manera que certs contaminants i la pol·lució, podrien afavorir les reaccions al·lèrgiques. Se sap que els fills de mares fumadores i els nens que viuen en ambient de fumadors desenvolupen més al·lèrgies respiratòries (rinitis, asma ...)

Flora intestinal equilibrada: el desequilibri a aquest nivell també pot tenir una incidència negativa, sobretot en les al·lèrgies alimentàries. Cal tenir en compte que l'estrès, tabac, alcohol i mals hàbits alimentaris, amb dietes riques en aliments processats i refinats, però baixes en productes frescos d'origen vegetal, alteren la flora intestinal. En aquests casos és convenient prendre un suplement de probiòtics que trobes a les botigues de dietètica.


Millora la teva dieta

Per prevenir i millorar les al·lèrgies és essencial seguir una dieta saludable i sense excessos, el més natural possible, que suprimeixi factors estressants del sistema immunitari com els aliments amb additius, conservants, productes refinats, cafè, alcohol, lactis, etc. i una gran quantitat de aliments frescos, de cultiu ecològic, quilòmetre zero i poc manipulats.


Cal augmentar el consum de fruites i verdures, ja que la vitamina C, i altres substàncies antioxidants ajuden a prevenir l'aparició d'al·lèrgies. La vitamina C neutralitza la histamina substància culpable de les reaccions al·lèrgiques.

Es pot prendre alga chlorela en comprimits, ja que conté substàncies quelants que tenen capacitat d'unir-se a les substàncies tòxiques que genera l'organisme i eliminar-les, el que òbviament millora els estats al·lèrgics.

Es recomana reduir el consum de productes animals, ja que en procedeix l'àcid araquidònic, per exemple, que produeix unes substàncies (leucotriens) amb capacitat antiinflamatòria i al·lèrgica. Així mateix, les carns són molt riques en l'aminoàcid histidina que els bacteris intestinals poden convertir-la en histamina.
Aquesta mesura inclou també eliminar totalment els làctics animals ja que són un dels aliments més al·lergènics.

Prendre aliments rics en quercitina, un antioxidant amb efecte "antihistamínic" que es troba en les pomes, ceba, blat sarraí, raïm, te verd, nabius, all i ginkgo biloba, cítrics i plantes com la ortigues.

No hay comentarios:

Publicar un comentario