sábado, 21 de febrero de 2015

SI NECESITES ENERGIA EXTRA

Aquesta és una època de nous reptes que s'enfronten millor si el nostre cos i ment tenen prou energia per a tota la jornada. 
Com aconseguir-ho? 
Òbviament cal introduir en la dieta setmanal aliments més energetizantes com les llegums secs i la fruita seca i intentar fer 3 àpats complets al dia (esmorzar, dinar i berenar) i 2 refrigeris a mig matí i a mitja tarda.
 D'aquesta manera l'organisme tindrà prou combustible per produir l'energia que necessita per enfrontar-se a la jornada laboral o escolar.

Però encara podem fer més per assegurar uns bons nivells d'energia i vitalitat: prendre algun suplement dietètic energetitzant. Per alguna cosa aquesta és l'època en què més es consumeixen! Aquests són els millors. 
Tria el que millor s'adapti al teu cas.

La maca: aquest tubercle d'origen andí aporta molt ferro, zinc, vitamines A, C i E, vitamines del grup B (especialment B12). Com en els darrers anys la maca s'ha fet molt popular per les seves propietats reguladores de les funcions sexuals masculina i femenina, s'ha oblidat una mica la seva gran efecte adaptògen i no obstant això és un dels millors suplements energetizantes. 
Es pot prendre en càpsules, i el seu efecte es pot fer evident després de 15 dies de consum.



L-Carnitina: aquest combinat de dos aminoàcids (la metionina i la lisina) tan usat pels esportistes i en les dietes per aprimar perquè ajuda a transformar el greix en energia, és un magnífic energetitzant, l'efecte es nota des del primer dia. 
Es pot prendre en forma líquida o en càpsules.





El ginseng siberià o eleuterococo: Els gingenósidos són el principal component d'aquesta planta d'origen asiàtic que actua sobre els sistemes nerviós i hormonal combatent l'estrès. És ideal per adaptar-se de nou a les matinades, l'estrès escolar, al canvi d'hora oficial ia les jornades de treball. És ideal en preadolescents i dones en etapa de pre menopausa.

Valeriana: per tenir energia durant el dia és essencial dormir bé. Si tens problemes per agafar el son tingues sempre a mà valeriana. Conté uns principis actius anomenats velpotriatos amb efecte sedant del sistema nerviós central. Si la prens a la nit, una o dues hores abans d'anar a dormir, et induirà el somni eliminant els estats d'intranquil·litat i nerviosisme que pugui haver-te produït la jornada. Amb l'avantatge que no crea dependència.


Hipèric: per pujar la moral de les persones que, a conseqüència de la disminució de les hores de llum solar, es tornen més vulnerables a la depressió i al desànim, l'herba de Sant Joan o hipèric els pot ser molt útil. 
Aquesta planta, que atrapa la llum solar, presa en infusió o en comprimits d'extracte de planta dessecada ens ajuda a mantenir la moral alta.
 Es pot prendre en càpsules o infusió.

Probiòtics i rave negre: com no hi ha res que ens robi més l'energia que una mala digestió i com en aquesta època solen aguditzar els problemes digestius, cal recordar una vegada més la utilitat de prendre probiòtics (cada matí en dejú) i extracte de rave negre que actua a nivell de la vesícula biliar -el funcionament sol veure alterat en els canvis de temps- i és un bon remei també contra els refredats.


Si a més d'aquests consells intentes protegir-te dels "lladres d'energia" com són la contaminació electromagnètica (dormir prop d'aparells elèctrics encesos), el tabac, l'alcohol, els dolços, el cafè i els menjars precuinats, els menjars ràpids i sense horaris , els llocs tancats i sense llum natural, entre d'altres, tindràs la teva energia en les condicions més òptimes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario