sábado, 28 de febrero de 2015

ARTICULACIONS FLEXIBLES I SENSE DOLOR


Amb els anys les articulacions es tornen rígides i doloroses no només pel desgast de l'ús continuat, sinó també perquè decau la producció orgànica dels principals nutrients del cartílag: el col·lagen, la glucosamina i la condroitina. 

Prendre suplements naturals amb aquests nutrients pot ser la millor opció per prevenir i alleujar molèsties.

Una mala alimentació, els esforços excessius, el sobrepès i un cert component genètic són els majors enemics dels teus articulacions i els principals culpables de la seva desgast i que es vegin afectades per artritis i artrosi, les dues malalties degeneratives que més afecten les articulacions.

No obstant això, hi ha opcions per evitar aquest deteriorament. Una bona alimentació, amb suplements que reposin la pèrdua natural de col·lagen, glucosamina i condroitina que pateixen les articulacions amb el pas dels anys, no només aturarà el procés dolorós d'artrosi i artritis, sinó que també les tornarà més flexibles i funcionals, i ens ajudarà a evitar el dolor i la inflamació. També ens ajuda el seguir una dieta hidratant i rica en aliments antioxidants (fruites, aliments integrals, te, cúrcuma).

Nutrients essencials

Sabem que el col·lagen i la gelatina ajuden a mantenir la resistència de les nostres genolls, malucs, canells i altres articulacions, i que la glucosamina i la condroitina són les responsables de la seva flexibilitat. 
Si alimentes els teus articulacions amb aquests nutrients, els ossos no fregaran entre si i tens menys possibilitats que el cartílag es degeneri i aparegui l'artritis. Però la qüestió és: ¿d'on extraiem aquests nutrients essencials per a la salut i funcionalitat de les articulacions? 
De la dieta diària? 
Com aquestes substàncies són escasses en l'alimentació actual, cal recórrer a fonts concentrades d'aquests nutrients com és el cas de la manta ratlla, un peix l'esquelet està format per cartílag en lloc de per teixit ossi, o bé optar per preparacions dietètiques a base de col·lagen hidrolitzat.

Rejoveneix les teves articulacions

El cartílag que s'extreu de la manta ratlla i que pot prendre en forma de suplement en càpsules, és una excel·lent font de condroitina i glucosamina, substàncies que ajuden a cuidar la salut de les articulacions. Diversos assaigs clínics han mostrat que aquest tipus de cartílag, no solament contribueix a mantenir les nostres articulacions sanes, sinó que a més ajuda a regenerar encara que ja estiguin danyades per l'artritis. 



 Una altra qualitat que t'interessa d'aquestes dues substàncies, és que a més influeixen sobre el sistema immune i controla la producció de prostaglandines inflamatòries, de manera que podria ser útil en el tractament de l'artritis reumatoide i d'altres malalties inflamatòries de les articulacions, i contribueix a prevenir que els cartílags es calcifiquen i les articulacions perdin la seva mobilitat.
 A més, com a prendre controlem la inflamació, en tan sols unes 3 setmanes es comença a notar que el dolor comença a disminuir.

Alleuja el dolor


Els beneficis de prendre cartílag de manta ratlla es multipliquen si tries un suplement que ho combini amb nutrients com la vitamina C i D, ambdues implicades en la formació del col·lagen articular, així com de la conservació dels ossos, al bon funcionament dels músculs , l'absorció i utilització del calci i del fòsfor i al manteniment de les concentracions normals de calci en sang.
 I si a més el cartílag de manta ratlla ve associat amb extracte de Harpagos (Harpagophytum procumbens), una planta que amb propietats antiinflamatòries que calma el dolor sense els efectes secundaris dels analgèsics, tindrem un suplement articular que no només ens proveirà dels nutrients essencials que necessiten reposar les nostres articulacions per mantenir àgils i flexibles, sinó que també tindrem un calmant natural del dolor per alleujar les primeres molèsties articulars.


Més beneficis


El cartílag de manta ratlla és ric en un calci més biodisponible i de fàcil assimilació, així com en fòsfor i altres minerals, prendre aquest suplement també és beneficiós per ajudar a millorar la salut òssia, cosa molt important per a totes aquelles persones amb osteoporosi, així com per a regenerar els ossos després fractures i altres tipus de lesions òssies.




Que no et falti col·lagen

El col·lagen és el component majoritari de les articulacions, amb el que es construeix el cartílag que les recobreix, per això és molt important enriquir la nostra dieta amb ell, sobretot si ja tenim una edat, practiquem esports o el nostre treball ens obliga a fer moviments repetitius.
 Però enriquir el nostre organisme amb col·lagen no és tan fàcil.
 El col·lagen és una proteïna formada per cadenes llarguíssimes d'aminoàcids, que paradoxalment no podem digerir bé, és a dir, encara que mengem aliments rics en col·lagen, el nostre aparell digestiu no pot trencar-lo i absórbelo com cal. Per recarregar amb els aminoàcids que necessitem per formar el nostre propi col·lagen, podem recórrer a preparats dietètics, en forma de pols per dissoldre o en vials, elaborats amb col·lagen hidrolitzat que si podem digerir i absorbir, i que resulten encara més eficients es combinen amb altres nutrients com magnesi, silici, manganès i vitamina C.


sábado, 21 de febrero de 2015

SI NECESITES ENERGIA EXTRA

Aquesta és una època de nous reptes que s'enfronten millor si el nostre cos i ment tenen prou energia per a tota la jornada. 
Com aconseguir-ho? 
Òbviament cal introduir en la dieta setmanal aliments més energetizantes com les llegums secs i la fruita seca i intentar fer 3 àpats complets al dia (esmorzar, dinar i berenar) i 2 refrigeris a mig matí i a mitja tarda.
 D'aquesta manera l'organisme tindrà prou combustible per produir l'energia que necessita per enfrontar-se a la jornada laboral o escolar.

Però encara podem fer més per assegurar uns bons nivells d'energia i vitalitat: prendre algun suplement dietètic energetitzant. Per alguna cosa aquesta és l'època en què més es consumeixen! Aquests són els millors. 
Tria el que millor s'adapti al teu cas.

La maca: aquest tubercle d'origen andí aporta molt ferro, zinc, vitamines A, C i E, vitamines del grup B (especialment B12). Com en els darrers anys la maca s'ha fet molt popular per les seves propietats reguladores de les funcions sexuals masculina i femenina, s'ha oblidat una mica la seva gran efecte adaptògen i no obstant això és un dels millors suplements energetizantes. 
Es pot prendre en càpsules, i el seu efecte es pot fer evident després de 15 dies de consum.



L-Carnitina: aquest combinat de dos aminoàcids (la metionina i la lisina) tan usat pels esportistes i en les dietes per aprimar perquè ajuda a transformar el greix en energia, és un magnífic energetitzant, l'efecte es nota des del primer dia. 
Es pot prendre en forma líquida o en càpsules.





El ginseng siberià o eleuterococo: Els gingenósidos són el principal component d'aquesta planta d'origen asiàtic que actua sobre els sistemes nerviós i hormonal combatent l'estrès. És ideal per adaptar-se de nou a les matinades, l'estrès escolar, al canvi d'hora oficial ia les jornades de treball. És ideal en preadolescents i dones en etapa de pre menopausa.

Valeriana: per tenir energia durant el dia és essencial dormir bé. Si tens problemes per agafar el son tingues sempre a mà valeriana. Conté uns principis actius anomenats velpotriatos amb efecte sedant del sistema nerviós central. Si la prens a la nit, una o dues hores abans d'anar a dormir, et induirà el somni eliminant els estats d'intranquil·litat i nerviosisme que pugui haver-te produït la jornada. Amb l'avantatge que no crea dependència.


Hipèric: per pujar la moral de les persones que, a conseqüència de la disminució de les hores de llum solar, es tornen més vulnerables a la depressió i al desànim, l'herba de Sant Joan o hipèric els pot ser molt útil. 
Aquesta planta, que atrapa la llum solar, presa en infusió o en comprimits d'extracte de planta dessecada ens ajuda a mantenir la moral alta.
 Es pot prendre en càpsules o infusió.

Probiòtics i rave negre: com no hi ha res que ens robi més l'energia que una mala digestió i com en aquesta època solen aguditzar els problemes digestius, cal recordar una vegada més la utilitat de prendre probiòtics (cada matí en dejú) i extracte de rave negre que actua a nivell de la vesícula biliar -el funcionament sol veure alterat en els canvis de temps- i és un bon remei també contra els refredats.


Si a més d'aquests consells intentes protegir-te dels "lladres d'energia" com són la contaminació electromagnètica (dormir prop d'aparells elèctrics encesos), el tabac, l'alcohol, els dolços, el cafè i els menjars precuinats, els menjars ràpids i sense horaris , els llocs tancats i sense llum natural, entre d'altres, tindràs la teva energia en les condicions més òptimes.

sábado, 14 de febrero de 2015

LA DIETA QUE AFAVOREIX LA TEVA FERTILITAT

Cada vegada les parelles es plantegen ser pares més tard i per això són més freqüents els problemes de fertilitat ja que els ovaris no treballen igual a partir dels 35-38 anys -que és l'edat mitjana de les dones que opten per anar a una clínica de fertilitat-. 
Per això, quan hi ha problemes de fertilitat o trigues molt en quedar-te embarassada, el millor és fer alguns canvis en la dieta ja que solen donar bons resultats.




Que no falti en la teva dieta ...

  1. Cereals integrals: proporcionen energia d'absorció lenta i bones quantitats de fibra.
  2.  Fruites i verdures fresques de temporada: estan adaptades al mateix clima que nosaltres i poden proporcionar just el que necessitem.
  3. Baies de goji: els seus polisacàrids ajuden a neutralitzar l'efecte negatiu de l'estrès.
  4. Algues: eliminen l'enduriment dels teixits i remineralitzen l'organisme. Es recomana prendre de 2 a 4 comprimits al dia d'algues (kelp, fucus, espirulina, khlamat, etc.).
  5.  Llavors de carbassa, riques en zinc, un mineral essencial per a la producció d'espermatozoides.
  6. Aliments ecològics ja que els pesticides que s'usen en els cultius no ecològics poden alterar la fertilitat.


Els suplements de la fertilitat

Per a la dona:

  1. Gelea reial: conté una sèrie de substàncies proteiques que estimulen el funcionament dels ovaris. A més, és rica en ferro i en aminoàcids essencials.
  2.  Oli de prímula: és el complement ideal per a les dones que pateixen d'endometriosi o quists en els ovaris, una de les causes que impedeix la concepció.
  3.  Germen de blat: és una de les millors fonts naturals de vitamina E, l'anomenada vitamina de la fertilitat.
  4.  Llevat de cervesa: és una de les millors fonts d'àcid fòlic i altres vitamines del grup B. Es recomana prendre abans i durant els primers mesos d'embaràs per evitar problemes en la matriu i malformacions en el fetus.

Per a l'home:

  1.  Maca: aquesta planta nativa dels Andes del Perú i de Bolívia augmenta la quantitat i motilitat dels espermatozoides. És molt rica en minerals, especialment en coure i zinc, indispensables per a les hormones sexuals. Es pot prendre en càpsules.
L-carnitina: la seva manca pot causar problemes de fertilitat, ja que exerceix una funció molt important en la producció i maduració dels espermatozoides, així com en la seva mobilitat. Es pot prendre en càpsules o vials.


Aquest pla dietètic, adequat per a home i dona, reuneix els nutrients essencials per estimular el sistema reproductor i prepara el cos de la dona per a un bon embaràs.


lunes, 9 de febrero de 2015