jueves, 22 de enero de 2015

ALIMENTS CULPABLES DEL MAL DE CAP

Gairebé tots hem patit algun mal de cap alguna vegada i només una de cada deu persones pot presumir de no saber el que és una migranya. Les causes d'aquesta molèstia poden ser molt diverses, i entre elles destaquen, un dejuni prolongat, intoleràncies alimentàries, restrenyiment, indigestions, menjars copiosos o greixos, alcohol, poques hores de son, infeccions com grips i refredats i fins i tot situacions d'estrès i problemes de tensió cervical. L'alimentació pot jugar un paper molt important en alguns mals de cap, per això anem a recordar alguns principis bàsics de la dieta anti migranyes.

Dieta anti mal de cap:

Evita aliments rics en amines, com el formatge curat, la xocolata o els plàtans, i posa en pràctica aquests consells culinaris:

. Aconsegueix un trànsit intestinal regular prenent abundants llegums i hortalisses en sopes, cremes i potatges.
. Evita l'excés de sal assaonant amb herbes aromàtiques i digestives.
. Coure els cereals almenys 20 minuts fins que quedin ben tendres, així són més digestius.
. Evita les espècies picants que poden irritar el digestiu.
. Com a postres no prenguis fruites a excepció de la poma i la pera.
. Tria receptes senzilles, que barregin ingredients que pertanyin al mateix grup alimentari i evita combinacions d'aliments oposats entre si (dolç / salat o àcid / dolç).
. Opta per tècniques culinàries lleugeres com la papillota, el vapor o el bullit, que no sumen greixos al plat i no sobrecarreguen el fetge, evitant cefalees per digestions pesades.
. No magatzems els aliments durant molt de temps, així evitaràs que es formin amines en ells.
. Tria productes bio, sense additius químics culpables de moltes cefalees.
. Endolceix amb estèvia i mel.
. Limita els gelats i begudes molt fredes ja que poden activar el mal de cap.
. Restringeix els greixos, sobretot fregides o bullides, especialment la mantega i el llard de porc.

A evitar:

Observa si el teu mal de cap sobrevé o empitjora després de prendre els següents aliments. Si és així, intenta evitar-los.

Cafè, te, xocolata, begudes estimulants, lactis, fruits secs, carns grasses, marisc, ous, begudes alcohòliques (vi negre), conserves i salaons, embotits, glutamat monosòdic (habituals en salsa de soja, pastilles de brou, sopes deshidratades industrials, algunes salses industrials, menjar xinès, etc.).

Plantes per prevenir i curar:

Si tens mals de cap freqüents, a més d'evitar els aliments descrits, també pots recórrer a algunes plantes que ajuden a contrarestar els estats de tensió localitzada com la Matricaria, el salze, la ulmària, el ginkgo i l'anís verd. Trobes aquestes plantes ja combinades en forma d'extracte que pots prendre tres vegades al dia afegint 20 gotes en un got d'aigua o infusió. Si sospites que el teu mal de cap està provocat per una sobrecàrrega del fetge a causa de excessos alimentaris o presa de medicaments, pots recórrer també a les plantes que ajuden a la funció d'aquest òrgan com el boldo (que pots prendre en infusió) o l'alga clórella (en comprimits) i al suc d'àloe vera (prendre una cullerada en dejú), que ajuden a desintoxicar el fetge.


Amb aquests consells dietètics, assegurances que els teus mals de cap milloren.

No hay comentarios:

Publicar un comentario