sábado, 20 de diciembre de 2014

SENSE ACIDESA PER NADAL

 
Els àpats nadalencs causen acidesa d'estómac a un 40% d'espanyols així que intentarem que aquests plats tradicionals tan esperats no ens amarguin la vida. Sembla gairebé impossible passar les Festes sense aquestes molèsties digestives produïdes pels menjars copiosos i les llargues sobretaules que provoquen aquesta molesta sensació de cremor, dolor i fins i tot nàusees. Però hi ha coses que podem fer per evitar aquest malestar o almenys, minorar.

L'acidesa és un problema digestiu que es produeix quan una petita quantitat d'àcid reflueix i crema la paret de l'esòfag, que és el tub que porta l'aliment de la boca a l'estómac. Es tracta d'un trastorn més comú en homes d'entre 35 i 65 anys, encara que també és molt freqüent en dones durant l'embaràs. Les principals causes de la seva aparició estan molt lligades als hàbits alimentaris. Els menjars copiosos, menjar massa ràpid o prendre aliments picants són les principals causes de l'ardor d'estómac. 
També pot estar provocat pel consum excessiu de begudes cítriques, alcohòliques o amb cafeïna, fumar o per la presa de determinats medicaments.

Com prevenir:

Aquestes recomanacions d'estil de vida ajudaran als que tenen tendència a patir acidesa:

• Menjar amb tranquil·litat i sense presses. Pren-te el teu temps i sempre que sigui possible busca un lloc tranquil.
• No prendre els aliments ni massa calents, ni molt freds. L'ideal és ingerir a una temperatura intermèdia per evitar que s'irriti la paret de l'estómac.
• Evitar els aliments i les begudes que puguin agreujar els símptomes com aliments grassos, fregits, el picant, xocolata, els cítrics, l'alcohol, cafè, te i begudes gasoses o amb cafeïna.
• Sopar entre 2 o 3 hores abans d'anar a dormir.
• No fumar, o fumar menys, ja que afavoreix l'acidesa.
• Evitar els exercicis cansats i violents i els esforços després dels àpats.
• Reposar després dels àpats, però sense estirar-se.
• No fer menjars abundants, millor menjar poc i cada 3 o 4 hores
• Evitar les situacions d'estrès i d'excitació


Suplements d'ajuda:

Abans de les celebracions es pot preparar el sistema digestiu prenent alguns suplements dietètics eficaços per prevenir l'acidesa. Per exemple, prendre cada dia en dejú, durant 10 o 15 dies, probiòtics que farà que la flora intestinal arribi en millors condicions a les festes, i que repercutirà en una millor digestió. També resultarà útil consumir diàriament un o dos iogurts de soja, ja que els seus lactobacils ajuden a repoblar la flora intestinal sense augmentar la ingesta de greixos saturats.

 I des d'ara fins passades les festes, anirà bé prendre una culleradeta de Bacil (ferments làctics) després de cada menjar per evités fermentacions.

Després del dinar o sopar:

Però si malgrat totes les precaucions apareixen els problemes d'acidesa, es pot recórrer a tres remeis naturals de gran eficàcia:

- Comprimits Antacid a base de dolomita (carbonat de magnesi i de calci) i plantes digestives que es dissol lentament a la boca i millora els símptomes de forma immediata.

- Suc d'àloe vera: prendre una cullerada després del menjar, quan apareguin els primers símptomes.

- Llavors de lli: Posar tota la nit a macerar en un got d'aigua dues cullerades de llavors de lli i deixar a la nevera. Els mucílags que es desprenen en l'aigua, si es prenen abans o després dels àpats, ajuden a alleujar els símptomes de l'acidesa.


No hay comentarios:

Publicar un comentario