lunes, 24 de noviembre de 2014

GUIA DE SALUT NATURAL PER LA DONA.


Es un bon moment per parlar dels complements dietètics i plantes que més ajuden a les dones a mantenir la seva energia per fer front a les seves tasques diàries i també per alleujar les molèsties específiques del gènere femení.



Regles irregulars i síndrome premenstrual

Prendre 2 perles d'onagra o primrose 10 dies abans de les regles per alleujar la síndrome premenstrual. 
Per regular els cicles menstruals es pot prendre tot el mes.

Embaràs:

Les càpsules de gingebre ajuden a controlar les nàusees i les infusions de melissa alleugen les molèsties gàstriques. 
Per evitar la retenció de líquids, la planta ideal és la cua de cavall, ja que a més resulta remineralitzant.

Lactància:

 L'anís verd i el fonoll afavoreixen la producció de llet. Pren-lo en infusions i posa-ho en la cocció de llegums i verdures.

Cistitis: 

Prendre nabiu vermell americà en forma de suc concentrat, prevé les infeccions urinàries perquè les proantocianidines que conté impedeixen que els bacteris es fixin en la parets de la bufeta.

Baixades d'ànim: 

A qualsevol edat, en les èpoques en què estem més depressives, per pujar l'ànim es poden prendre càpsules de safrà que redueixen els símptomes lleus de depressió, malenconia i tristesa.

A la menopausa:

Sufocacions i altres molèsties: Un suplement d'isoflavones i licopè en càpsules per compensar la baixada d'hormones t'ajudarà a alleujar-los.

Pell resseca: prendre entre 1 i 3 perles d'oli d'onagra al dia ajuda a atenuar la pell resseca que provoca la manca d'estrògens.

 Depressió i insomni:

Per a les dones que pateixen baixades d'ànim i depressió moderada quan entren o estan prop de la menopausa, l'hipèric pot ser el millor, ja que a més del seu efecte antidepressiu alleuja l'insomni freqüent en aquesta etapa.
En cas de necessitar-ho, poden prendre diàriament d'1 i 3 infusions de hipèric, o bé d'1 a 2 càpsules.

Passionera per a la irritabilitat:
 
Per ajudar a relaxar la ment i alleujar eventuals estats d'irritació, es poden prendre infusions, extracte, perles o comprimits d'aquesta eficaç planta.
Un suplement de calci per l'osteoporosi: cal prendre un suplement que combini vitamines C i D i amb minerals com el magnesi i el fòsfor. Sense oblidar que per fixar el calci i lluitar contra l'osteoporosi, cal fer una hora d'exercici tres vegades a la setmana o mitja hora de marxa cada dia.

Les activitats físiques més adequades són natació, gimnàstica, acuagym, caminar i ballar. I també prendre 15 minuts de sol cada dia, estiu i hivern.

Antioxidants:

Prendre un suplement que inclogui els antioxidants essencials com les vitamines C i E, així com zinc i seleni, és essencial per lluitar contra l'estrès oxidatiu que provoca envelliment prematur i arrugues en aquesta edat.



viernes, 14 de noviembre de 2014

CUIDA LA TEVA PRÒSTATA

Segons dades de la Societat Espanyola d'Oncologia Mèdica (SEOM), cada any es detecten uns 25.000 nous casos de càncer de pròstata a Espanya.
 Però hi ha també altres problemes que caldria considerar i prevenir amb hàbits i aliments adequats. Per exemple, se sap que un de cada quatre homes menors de 40 anys pateix molèsties a la pròstata i que les prostatitis afecten 3 de cada 5 homes a partir dels 40 anys.

 Els agressors de la pròstata en l'home jove, a banda de les causes mèdiques, són l'estrès, els estats emocionals negatius, la depressió i l'ansietat que poden afectar el control neurològic de la glàndula, així com contenir la micció molt de temps ja que això força la bufeta i pressiona la pròstata. 
Tampoc són bones algunes activitats esportives com muntar a cavall, ciclisme, motos, quads, fins i tot moltes hores al volant comprimeixen la pròstata. 

Què pots fer per la teva pròstata?

- Prendre suficients llegums, verdures fresques, fruites i hortalisses, ja que aporten abundants antioxidants com les vitamines E, C i D, el seleni i el zinc, amb propietats antiinflamatòries i reparadores sobre els teixits prostàtics.
 Els aliments més recomanats són: magrana, llavors de carbassa, llevat vermell d'arròs, tomàquet, col, nap, escarola, peix blau, fruits secs, germen blat, sèsam, llevat de cervesa, soja 

- Complementa la dieta amb algun suplement dietètic que contingui zinc (regula les hormones masculines), seleni (essencial en la prevenció del càncer de pròstata), licopè (redueix el creixement de la pròstata i prevé el càncer), vitamines a, D i E, (bloquegen l'oxidació de les teixits i els seus efectes nocius) i isoflavones de soja (ja que hi ha estudis que demostren que els homes que prenen almenys una beguda de soja al dia redueixen en un 70% el risc de patir càncer de pròstata

 - Evita l'excés de greixos d'origen animal i incorporar regularment en la dieta greixos de tipus omega 3 (que aportin DHA i EPA).

 - Vigila el pes, especialment l'obesitat abdominal que pot pressionar directament a la pròstata. Els problemes de pròstata es dupliquen en els homes obesos.

 - Consumeix menys begudes excitants (cafè, te o cua), alcohol i els picants ja que exerceixen un efecte irritant sobre les vies urinàries. El tabac és un factor de risc de desenvolupar engrandiment de la glàndula i càncer de pròstata.

 - Distribueix el consum de líquids durant el dia per evitar sobrecarregar la bufeta i acudir regularment al bany. No beguis molt líquid abans d'anar a dormir i orina abans de fer-ho. Això redueix tensions en la pròstata.

 - Practica exercici de forma regular (especialment enfortint la pelvis).

 - Fes ús d'un producte dietètic que contingui les plantes medicinals més eficaços per a la cura de la pròstata com: Sabal serrulata o palmell nana, rica en àcids grassos i fitoesterols, amb capacitat de bloquejar els processos inflamatoris i oxidatius que provoquen el creixement irregular de la pròstata; Epilobio o herba de Sant Antoni la flor posseeix principis actius amb capacitat antiinflamatòria sobre la pròstata; Arrel d'ortiga, amb propietats descongestives sobre les vies urinàries; Cua de cavall, que a més de diürètica, ajuda en els processos inflamatoris i infecciosos del tracte urinari; i Bedoll, amb efectes beneficiosos per a les vies urinàries.


martes, 4 de noviembre de 2014

SI NECESITES ENERGIA EXTRA

Aquesta és una època de nous reptes que s'enfronten millor si el nostre cos i ment tenen prou energia per a tota la jornada. 
Com aconseguir-ho? 
Òbviament cal introduir en la dieta setmanal aliments més energetizantes com les llegums secs i la fruita seca i intentar fer 3 àpats complets al dia (esmorzar, dinar i berenar) i 2 refrigeris a mig matí ia mitja tarda. D'aquesta manera l'organisme tindrà prou combustible per produir l'energia que necessita per enfrontar-se a la jornada laboral o escolar. 

Però encara podem fer més per assegurar uns bons nivells d'energia i vitalitat: prendre algun suplement dietètic energetitzant. Per alguna cosa aquesta és l'època en què més es consumeixen! Aquests són els millors.
 Tria el que millor s'adapti al teu cas. 

La maca: aquest tubercle d'origen andí aporta molt ferro, zinc, vitamines A, C i E, vitamines del grup B (especialment B12). Com en els darrers anys la maca s'ha fet molt popular per les seves propietats reguladores de les funcions sexuals masculina i femenina, s'ha oblidat una mica la seva gran efecte adaptògen i no obstant això és un dels millors suplements energetizantes.
 Es pot prendre en càpsules, i el seu efecte es pot fer evident després de 15 dies de consum. 

L-Carnitina: aquest combinat de dos aminoàcids (la metionina i la lisina) tan usat pels esportistes i en les dietes per aprimar perquè ajuda a transformar el greix en energia, és un magnífic energetitzant, l'efecte es nota des del primer dia. Es pot prendre en forma líquida o en càpsules. 

El ginseng siberià o eleuterococo: Els gingenósidos són el principal component d'aquesta planta d'origen asiàtic que actua sobre els sistemes nerviós i hormonal combatent l'estrès. És ideal per a adaptar-se de nou a les matinades, l'estrès escolar, al canvi d'hora oficial ia les jornades de treball. És ideal en preadolescents i dones en etapa de pre menopausa. 

Valeriana: per tenir energia durant el dia és essencial dormir bé. Si tens problemes per agafar el son tingues sempre a mà valeriana. Conté uns principis actius anomenats velpotriatos amb efecte sedant del sistema nerviós central. Si la prens a la nit, una o dues hores abans d'anar a dormir, et induirà el somni eliminant els estats d'intranquil·litat i nerviosisme que pugui haver-te produït la jornada. Amb l'avantatge que no crea dependència.


 Hipèric: per pujar la moral de les persones que, a conseqüència de la disminució de les hores de llum solar, es tornen més vulnerables a la depressió i al desànim, l'herba de Sant Joan o hipèric els pot ser molt útil. Aquesta planta, que atrapa la llum solar, presa en infusió o en comprimits d'extracte de planta dessecada ens ajuda a mantenir la moral alta.
 Es pot prendre en càpsules o infusió. 

Probiòtics i rave negre: com no hi ha res que ens robi més l'energia que una mala digestió i com en aquesta època solen aguditzar els problemes digestius, cal recordar una vegada més la utilitat de prendre probiòtics (en vials un cada matí en dejú) i extracte de rave negre que actua a nivell de la vesícula biliar -el funcionament sol veure alterat en els canvis de temps- i és un bon remei també contra els refredats. 

Si a més d'aquests consells intentes protegir-te dels "lladres d'energia" com són la contaminació electromagnètica (dormir prop d'aparells elèctrics encesos), el tabac, l'alcohol, els dolços, el cafè i el menjar precuinat, el menjar ràpid i sense horaris, els llocs tancats i sense llum natural, entre d'altres, tindràs la teva energia en les condicions més òptimes.