sábado, 27 de septiembre de 2014

MÉS MEMÒRIA PER TOTHOM


Quan comença el cole, tots, grans i petits ens recordem més de la memòria. Per això triem aquesta època per repassar els aliments que necessita el nostre cervell per fer front a les seves funcions de memorització, concentració, reflexió, etc.

Els neurotransmissors són els encarregats de fer possible tot el sistema de comunicació cerebral i si no funcionen bé per falta dels nutrients imprescindibles, podem tenir problemes de concentració i memorització. 

Per millorar les nostres capacitats mentals hem de prendre aliments o suplements rics en una sèrie de substàncies com la tirosina, lecitina, turó i àcid glutàmic que estimulen la funció dels neurotransmissors que intervenen en les funcions d'aprenentatge, atenció, memòria, etc.

 La millor font d'aquestes substàncies són la lecitina de soja i el germen de blat, per tant és recomanable prendre 3 cullerades d'aquests suplements dietètics cada dia. 
Per funcionar bé, el nostre cervell també necessita bones greixos, i la millor manera és prenent àcids grassos omega 3 en perles d'oli de peix que han demostrat tenir una gran influència en la capacitat mental de nens i adults.

 També són bons els greixos que procedeixen de l'oli d'oliva extra verge. 
Entre els minerals que ajuden al nostre cervell destaca el iode, que millora la capacitat d'aprenentatge i que pot prendre usant sal iodada per condimentar el menjar i prenent algues en comprimits com fucus o kelp. Un altre mineral molt important per a la ment, ja que intervé en el bon funcionament del sistema nerviós és el magnesi que es pot aportar prenent un suplement de quelat de magnesi en comprimits que és la forma de més fàcil absorció.

Entre les vitamines més funcionals per al cervell destaquen les del complex B 
  (sobretot les vitamines B1 i B6) que intervenen en els processos cerebrals relacionats amb l'aprenentatge i la memorització. La manca d'aquestes vitamines pot provocar dificultats de concentració, buits de memòria i cansament. La millor font d'aquestes vitamines és el llevat de cervesa, de la qual es poden prendre 3 cullerades al dia. 

Un altre gran aliat de la memòria és el eleuterococo o ginseng siberià, una planta adaptògena que estimula directament la capacitat de recordar i afavoreix la lucidesa intel · lectual i la concentració. Es pot prendre com a extracte hidroalcohòlic, de 20 a 30 gotes, diluïdes en 1 got d'aigua, 2 vegades al dia, o en comprimits, 2 comprimits, 3 vegades al dia, repartits entre els àpats.

I per descomptat, no podem oblidar que la principal font d'energia del nostre cervell és la glucosa que podem obtenir dels hidrats de carboni complexos com pa i pastes integrals, cereals integrals, verdures i fruites, evitant en el possible els sucres simples i refinats . 

Però a més de tots aquests consells nutricionals us volem recomanar dos complements dietètics que asseguren els nutrients més importants del cervell. Per als nens recomano les perles d'omega 3 Smartkids de Santiveri, adaptades al gust infantil i que els nens prendran com si es tractés d'una llaminadura. Aporten àcids grassos DHA, a més vitamina D, que asseguren un bon desenvolupament i funcionament cerebral en el nen. Cal prendre 2 perles al dia.

 I per als adults, recomano càpsules com Memoran Plus que porten pràcticament tots els nutrients específics per a la funció cerebral dels que vaig parlar més amunt. Cal prendre entre 3 i 6 càpsules al dia.


No hay comentarios:

Publicar un comentario