sábado, 27 de septiembre de 2014

MÉS MEMÒRIA PER TOTHOM


Quan comença el cole, tots, grans i petits ens recordem més de la memòria. Per això triem aquesta època per repassar els aliments que necessita el nostre cervell per fer front a les seves funcions de memorització, concentració, reflexió, etc.

Els neurotransmissors són els encarregats de fer possible tot el sistema de comunicació cerebral i si no funcionen bé per falta dels nutrients imprescindibles, podem tenir problemes de concentració i memorització. 

Per millorar les nostres capacitats mentals hem de prendre aliments o suplements rics en una sèrie de substàncies com la tirosina, lecitina, turó i àcid glutàmic que estimulen la funció dels neurotransmissors que intervenen en les funcions d'aprenentatge, atenció, memòria, etc.

 La millor font d'aquestes substàncies són la lecitina de soja i el germen de blat, per tant és recomanable prendre 3 cullerades d'aquests suplements dietètics cada dia. 
Per funcionar bé, el nostre cervell també necessita bones greixos, i la millor manera és prenent àcids grassos omega 3 en perles d'oli de peix que han demostrat tenir una gran influència en la capacitat mental de nens i adults.

 També són bons els greixos que procedeixen de l'oli d'oliva extra verge. 
Entre els minerals que ajuden al nostre cervell destaca el iode, que millora la capacitat d'aprenentatge i que pot prendre usant sal iodada per condimentar el menjar i prenent algues en comprimits com fucus o kelp. Un altre mineral molt important per a la ment, ja que intervé en el bon funcionament del sistema nerviós és el magnesi que es pot aportar prenent un suplement de quelat de magnesi en comprimits que és la forma de més fàcil absorció.

Entre les vitamines més funcionals per al cervell destaquen les del complex B 
  (sobretot les vitamines B1 i B6) que intervenen en els processos cerebrals relacionats amb l'aprenentatge i la memorització. La manca d'aquestes vitamines pot provocar dificultats de concentració, buits de memòria i cansament. La millor font d'aquestes vitamines és el llevat de cervesa, de la qual es poden prendre 3 cullerades al dia. 

Un altre gran aliat de la memòria és el eleuterococo o ginseng siberià, una planta adaptògena que estimula directament la capacitat de recordar i afavoreix la lucidesa intel · lectual i la concentració. Es pot prendre com a extracte hidroalcohòlic, de 20 a 30 gotes, diluïdes en 1 got d'aigua, 2 vegades al dia, o en comprimits, 2 comprimits, 3 vegades al dia, repartits entre els àpats.

I per descomptat, no podem oblidar que la principal font d'energia del nostre cervell és la glucosa que podem obtenir dels hidrats de carboni complexos com pa i pastes integrals, cereals integrals, verdures i fruites, evitant en el possible els sucres simples i refinats . 

Però a més de tots aquests consells nutricionals us volem recomanar dos complements dietètics que asseguren els nutrients més importants del cervell. Per als nens recomano les perles d'omega 3 Smartkids de Santiveri, adaptades al gust infantil i que els nens prendran com si es tractés d'una llaminadura. Aporten àcids grassos DHA, a més vitamina D, que asseguren un bon desenvolupament i funcionament cerebral en el nen. Cal prendre 2 perles al dia.

 I per als adults, recomano càpsules com Memoran Plus que porten pràcticament tots els nutrients específics per a la funció cerebral dels que vaig parlar més amunt. Cal prendre entre 3 i 6 càpsules al dia.


sábado, 20 de septiembre de 2014

ALIMENTA EL TEU CABELL DESPRÉS DE L'ESTIU

Tenyit o natural, curt o llarg, llis o arrissat, el sol, el clor de les piscines i l'excés de rentats que exigeix ​​la calor fa del final d'estiu la pitjor temporada del cabell.
 I la solució no sempre és tallar en sec (que també pot anar bé), sinó donar-li el que necessita tant interna com externament.
 Així que et presentem un pla reparador del cabell que pots iniciar des del retorn de vacances. 

Cuida'l per dins. Com per via externa el cabell no té cap sistema que li permeti absorbir els nutrients, resulta imprescindible aportar el minerals, aminoàcids i vitamines a través d'aliments i complements dietètics. 


Pren durant els propers 3 mesos, 4 comprimits diaris d'alfals, ja que és un dels aliments més complets que existeix i el que li garanteix al cabell seus nutrients preferits: aminoàcids essencials, vitamines (K, A, C i complex B) i minerals (calci, magnesi, fòsfor, ferro, coure i manganès). 

Si el teu problema és la caiguda i la fragilitat, pots optar per prendre un complement alimentico específic com les càpsules a força d'extracte de mill, oli de germen de blat, llevat de cervesa i cua de cavall, que aporten de forma natural els nutrients necessaris per enfortir, revitalitzar i prevenir la caiguda del cabell / vitamines B, silici, vitamina E i aminoàcids). 

En els teus menjars, també pots introduir, una o dues vegades a la setmana, mill, un cereal de fàcil cocció i sabor suau que és un dels aliments més rics en minerals i aminoàcids ensofrats (sobretot cistina) que juguen un paper fonamental en la formació de la queratina i les proteïnes estructurals del cabell i són indispensables per al creixement del cabell i les ungles. 

Nutreix el cabell per fora. Les locions capil · lars en ampolles que s'apliquen amb un massatge en el cuir cabellut, permeten que els nutrients penetrin a l'arrel del cabell a través dels capil · lars de la dermis, i resulten molt eficaços per estimular i reactivar el cuir cabellut i també per prevenir i retardar la caiguda i debilitat del cabell. A les botigues de dietètica es venen ampolles fortificants a base d'extractes de mill, cèl · lules mare de vinya i extractes de plantes com el cafè verd, l'ortiga, la bardana, la menta i el romaní, entre altres, que reforcen l'estructura del cabell i estimulen el bulb pilós i la microcirculació capil · lar. Cal aplicar cada vegada el contingut d'una o mitja ampolla (depenent del volum capil·lar), amb un lleuger massatge amb les puntes dels dits que estimuli el reg sanguini i afavoreixi la penetració del producte en el fol·licle capil·lar. Les dues primeres setmanes de tractament el millor és aplicar-se una ampolla cada 2 dies i les 4 setmanes, es pot usar mitjana ampolla cada 2 dies. 

Utilitza un xampú i bàlsam reparador. El xampú, sobretot si es renta els cabells amb freqüència, no és gens banal i, si es fa servir l'adequat, pot esdevenir un veritable tractament capil · lar. Per això és important evitar els xampús amb restes de pesticides, parabens, silicones o olis minerals derivats del petroli i decantar-se per xampús amb ingredients bio revitalitzants a base de tensioactius vegetals, hidrolitzats de mill i cèl · lules mare vegetals que protegeixen i regeneren el bulb pilosos i eviten la caiguda i fragilitat capil · lar. Si després del xampú s'usa un bàlsam reparador amb oli d'argan i de lli i amb altres principis actius vegetals, se solucionarà el problema dels cabells fins i trencadissos i el pèl tornarà a lluir brillant i modelable.




miércoles, 10 de septiembre de 2014

RESCATA LA PELL DESPRÉS DE L'ESTIU



La pell després de tant sol i tant bany necessita cures intensives en aquesta època. Utilitza bones cremes hidratants i nutritives és important, però encara ho és més (sobretot perquè pocs ho tenen en compte) prendre aliments que la nodreixin per dins i ajudin a prevenir l'efecte d'envelliment prematur que té el sol. 


Què prendre?

 El primer a tenir en compte és l'aigua, naturalment, ja que cal rehidratar la pell des de dins. Però a més d'aigua (un litre i mig mínim al dia), en aquesta temporada aniria bé començar el dia amb un suc ric en antioxidants com el suc concentrat de magrana que es pot diluir en un got d'aigua i que a més d'hidratar ens aporta preciosos nutrients. Per seguir amb la cura rehidratant caldria seguir optant pels gaspatxos i sopes fredes, que aporten també bones vitamines per a la pell, i prescindir de les begudes alcohòliques i refrescos ensucrats, líquids amb un efecte nefast per a la pell. 

Resolt el tema de la bona hidratació cutània, podem concentrar-nos en donar-li els nutrients reparadors que necessita la pell després de l'exposició solar. És el moment de prendre més antioxidants que mai, ja que els rajos solars produeixen els temuts radicals lliures amb efecte envellidor. Consumir abundants fruites i verdures fresques, en una bona part crues, ens garanteix una aportació mínima de vitamines antioxidants. Però si volem donar-li un extra a la pell, el millor és prendre algun suplement dietètic que aporti les vitamines i minerals antioxidants més eficaços. Es pot optar per un suplement específic per a pell, o per un genèric que inclogui tots els antioxidants. En càpsules o comprimits, és l'opció més segura per fer un reavituallament de vitamines antiedat que rescatin a la pell de l'acció dels radicals lliures.


Perquè els antioxidants que prens s'absorbeixin correctament i facin l'efecte antiarrugues que desitges, la teva flora intestinal ha d'estar equilibrada. Per tant, la recomanació és prendre un suplement de probiòtics que regenerin la flora i consumir almenys un iogurt de soja al dia. Si a més al iogurt li afegeixes una cullerada de germen de blat, obtens un veritable tractament per a la pell ja que és molt ric en vitamina E, el nutrient més apreciat per la pell després de l'estiu.


La gelea real pot ser el teu dos en un d'aquesta temporada, ja que a més de venir-te bé per pujar els teus defenses en prevenció de les malalties del fred, té un efecte nutritiu i hidratant sobre la pell visible als 15-20 dies de començar a prendre-ho. Escull una gelea real que inclogui equinàcia i pròpolis i pren un vial cada matí en dejú durant almenys 20 dies seguits. 

I no t'oblidis de les bones greixos que necessita la pell sobretot després de l'època de calor, sol i platja. A més de prendre 2-3 cullerades d'oli d'oliva extra verge cru, regant amanides, pa o verdures, pots prendre de 4 a 6 perles d'oli d'onagra o prímula, que resulta un veritable elixir rejovenidor dels teixits. 

I finalment recorda que dormir bé és la millor assegurança per a una pell bella i lluminosa. Cal dormir més i millor.

 Fes la prova i intenta dormir abans de les 22:30 h cada dia durant un mes. Aquesta és l'hora més natural per dormir i perquè el somni sigui reparador. Si no aconsegueixes agafar el son per problemes d'ansietat, pren una infusió de plantes relaxants (valeriana, til, melissa) o un suplement de triptòfan natural.
 Els efectes sobre la teva pell es faran evidents.

martes, 2 de septiembre de 2014

CUIDA ELS TEUS OSSOS AMB LA DIETÈTICA


Una de cada quatre dones majors de 50 anys i uns 750.000 homes pateixen osteoporosi, una malaltia metabòlica òssia que produeix una desmineralització en l'os que fa que es torni més fràgil i es fracturi amb més facilitat.

 Què fer per millorar la salut dels nostres ossos?

Com passa gairebé sempre, la salut depèn de la dieta ja que aquesta té una gran influència en el manteniment de la massa òssia al llarg de la vida i molt especialment a partir de la mitjana edat. Hi ha dos nutrients essencials per mantenir forts els ossos i evitar que disminueixi la seva densitat: el calci i la vitamina D que l'os necessita per fixar el calci. I mirin per on, en un país com el nostre on hi ha tants dies de sol (els raigs solars són els responsables de la producció d'una bona part de la vitamina D que té el nostre cos) la vitamina D és deficitària en gran part de la població i es recomana prendre suplements. 

Els dietètics amics de l'os 


Els nostres ossos no només es nodreixen del calci de la llet sinó també de la vitamina D, del fòsfor i del magnesi (que contribueixen a que s'absorbeixi i fixi el calci en el os), i d'altres fonts de calci que es troba en un bon nombre de plantes. Existeixen molts aliments i suplements dietètics que ens ajudaran a mantenir el nostre capital ossi tota la vida.



Cola de cavall, una planta més coneguda com diürètica, però que també és molt rica en silici i altres minerals molt útils per ajudar a soldar ossos en cas de fractures. Es pot prendre en infusió, en comprimits, en extracte i en perles. 

Alfals, aquesta planta destaca pel seu contingut en calci, magnesi, fòsfor, ferro, coure i manganès. A més té l'avantatge que és una excel · lent proveïdora de vitamina K, que ajuda a retenir el calci en els ossos perquè aquest no s'excreti per l'orina. Es pot prendre en germinats o en comprimits. 

Maca: aquesta planta originària dels Andes té el percentatge més elevat de calci d'origen vegetal que es coneix (185-400 mg / 100 g), a més d'altres minerals implicats en la salut dels ossos com són el fòsfor i el magnesi. Es pot consumir en forma de càpsules. 

Algues: La majoria destaquen pel seu alt contingut en calci i magnesi. Les kelp, l'espirulina i la Chlorella, que es poden prendre en comprimits, contenen entre un 1 i un 10% de calci de bona assimilació. Les algues que es poden prendre dessecades en estofats o amanida més riques en calci són les hijiki, kombu i wakame. 

Els enemics de l'os 

També cal tenir en compte que hi ha aliments que impedeixen absorbir el calci o que augmenten l'excreció de calci per l'orina. És el cas de l'alcohol, cafè, sucre refinat i de les begudes de cola. Tampoc és bo prendre un excés de proteïnes animals (carn, peix, ous, ...), de sal i de vitamina A. 
Al marge de la dieta hi ha altres enemics dels ossos: la manca d'exercici i la manca de sol. És recomanable fer cada dia exercici moderat de 30 a 45 minuts, si és possible a l'aire lliure i exposar-se a la llum solar uns 15 minuts al dia. 

Suplements dietètics 

A partir dels 50 anys, pot resultar més recomanable i pràctic recórrer a algun suplement específic per als ossos. Els homes poden triar algun suplement a base de calci de corall, que s'absorbeix millor, que porti combinat vitamines C i D i minerals com el magnesi i el fòsfor. Les dones en edat menopàusica poden optar per un complement dietètic que combini les isoflavones de soja amb calci de corall, fòsfor, magnesi i vitamines C i D.