miércoles, 13 de agosto de 2014

VACANCES SENSE PROBLEMES DE PANXA




En aquests dies de calor, viatges i vacances, sembla gairebé impossible no tenir algun problema intestinal. Restrenyiment, diarrees, marejos i vòmits en el viatge, són algunes de les molèsties més habituals.
 Hem seleccionat 4 solucions dietètiques per prevenir i alleujar aquestes molèsties i que es poden portar fins i tot de vacances. 



1. Probiòtics per prevenir infeccions gastrointestinals 

La majoria de les infeccions gastrointestinals estivals estan causades per bacteris, com la salmonela. Una flora intestinal equilibrada i sana evita el desenvolupament d'infeccions intestinals, ja que contribueix a tenir cura de la salut de la mucosa intestinal, manté actiu al sistema immunitari i no deixa créixer bacteris patògens externs. És important usar-los com preventiu, però també prendre'ls després de patir una diarrea per reposar la flora perduda. 
Presa: 15 dies abans de sortir de viatge un suplement de probiòtics per a regular la flora intestinal i en cas de diarrea, per restablir l'equilibri de la flora intestinal, fes una cura de probiòtics prenent un vial diari durant 10 o 15 dies després que desapareguin els símptomes. 


2. Gingebre per als marejos de viatge 

El típic mareig del viatger com a conseqüència del moviment es pot prevenir obrint la finestreta del cotxe, si és possible, i evitant la lectura, així com abstenint-se, abans i durant el viatge, dels menjars copiosos, l'alcohol i les begudes estimulants com el te o el cafè. Però les persones especialment sensibles poden prendre arrel de gingebre, un remei molt eficaç per prevenir les nàusees, vòmits i marejos associats al moviment durant els viatges. 
Presa: 1 càpsula de gingebre en pols 1 hora abans d'iniciar el viatge i repeteix la presa cada 2 hores durant el trajecte. 


3. Carbonat de magnesi per l'acidesa 

De vegades, les persones amb trastorns gàstrics crònics en alterar els seus hàbits durant les vacances poden aguditzar els seus problemes d'acidesa. 
Quan és una cosa ocasional l'ús de carbonat de magnesi és un recurs eficaç per evitar l'acidesa ia més té un efecte laxant moderat També existeixen altres ingredients naturals com la dolomita (carbonat doble de calci i magnesi) el pròpolis, la regalèssia, el plantatge i la malva, l'activitat combinada pot protegir la mucosa digestiva. Hi ha altres remeis que actuen ràpida i eficaçment, bloquejant la secrecions àcides com el mucílag del lli (obtingut després de deixar macerar les llavors) o el suc d'àloe vera. Tots aquests ingredients naturals pots trobar combinats en forma de càpsules o de comprimits per xuclar. 
Presa: 1 cullerada de carbonat de magnesi després de cada menjar, o desfés a la boca un comprimit de les plantes esmentades després de cada àpat o quan sentis els primers símptomes d'acidesa. 


4. Sen per al restrenyiment 

Davant d'un restrenyiment ocasional (habitual en els viatges pel canvi d'hàbits, horaris i dieta) es pot recórrer a un laxant a base de plantes com el sen (Cassia angustifolia Vahl.). Les fulles constitueixen un dels laxants naturals més coneguts. Hi han preparats de sen que barregen aquesta planta amb altres com el hibisc i l'herba bona per millorar el seu sabor i facilitar el seu consum. 
Presa: 1 culleradeta de la barreja trossejada d'aquestes plantes o 1 o 2 comprimits a la nit i aniràs al vàter com un rellotge al matí, ja que fan efecte en unes 8-12 hores.

No hay comentarios:

Publicar un comentario