jueves, 7 de agosto de 2014

PROTEGEIX ELS TEUS ULLS

A l'estiu és importantíssim protegir els ulls del sol amb unes bones ulleres solars ja que hi ha més radiació ultraviolada. Però també cal utilitzar menys les pantalla petites (de mòbil o tauleta) i si es treballa davant de l'ordinador, fer descansos i exercicis oculars. Tots aquests consells solen ser ja molt coneguts per tots (una altra cosa és que es facin), però el que no se sol tenir en compte és que als ulls també cal alimentar bé. 

Hi ha determinats nutrients que influeixen moltíssim en una bona salut ocular i per això fins i tot existeixen complements dietètics específics per a ells a base, sobretot, d'antioxidants, ja que l'oxidació és una de les principals causes de l'envelliment de la vista i de molts problemes que apareixen amb el pas dels anys. 

Per què es necessita un suplement dietètic especial per als ulls? 
Perquè les delicades capes cel · lulars i estructures de la visió es veuen constantment agredides per les diferents radiacions lumíniques (pantalles de mòbil, ordinador, llums enlluernadores en conduir, ...), però també, són altament sensibles als contaminants químics i físics de l'entorn, fins i tot l'oxigen atmosfèric. Per això cal donar-los antioxidants i amb l'alimentació diària no sempre és suficient. 


La millor manera de tenir cura dels nostres ulls aquest estiu és donant antioxidants naturals com els que procedeixen de la pastanaga i de l'extracte de nabiu o mirtil que aporten els nutrients més necessaris per a la salut ocular. Els betacarotens de la pastanaga, neutralitzen els radicals lliures produïts per la llum, oxigen, fum ... Els principis actius dels nabius preserven la irrigació ocular, l'agudesa visual i milloren la visió nocturna. A més la vitamina A i els carotenoides que procedeixen d'una alga coneguda com Dunaliella Salina, rica en les fitosubstàncies luteïna, zeaxantina i criptaxantina, defensen les cèl · lules fotoreceptores de la retina davant radicals lliures. Per això, un suplement dietètic basat en aquestes substàncies naturals i que porti també zinc, seleni i vitamina E, protegeix les estructures oculars del dany oxidatiu i per tant ajuda a neutralitzar l'excés de radicals lliures produïts pel sol i altres causes, i en conseqüència, contribueix a prevenir i retardar el risc de molts problemes de visió.


Per tant es recomana prendre un suplement alimentari ocular a totes les persones que tenen algun problema ocular o que porten ulleres. Però també a totes les persones que treballen molt davant de l'ordinador o que es veuen obligats a concentrar molt la seva vista en pantalles que produeixen diferents radiacions lumíniques. I per descomptat, es recomana a tots els que tinguin més de 40 anys per prevenir problemes de degeneració de màcula i vista cansada. 

Però a més d'alimentar bé els nostres ulls, cal intentar reduir l'estrès i la fatiga ocular. Per això va molt bé fer exercicis que obliguin als nostres ulls a canviar de "enfocament". Per exemple, cada 20 minuts cal retirar la vista de l'ordinador, llibre o televisor i enfocar durant 10 o 15 segons un objecte que es trobi allunyat i després observar una cosa propera durant 10 segons. A la pàgina web www.entrenatuvistasana.com hi ha una entrenadora virtual que proposa altres exercicis d'enfocament i també de relaxació ja que és important relaxar els músculs dels ulls i estimular el flux sanguini amb un bon massatge. Això augmenta l'oxigen i permet un bon repartiment dels nutrients necessaris per a la vista i al mateix temps millora la circulació zona ocular.


No hay comentarios:

Publicar un comentario