jueves, 21 de agosto de 2014

COMPTE AMB LES INFECCIONS URINÀRIES D'ESTIU

Cada any per aquesta època recordem la importància de prevenir les infeccions urinàries, sobretot les dones ja que són més donades a patir cistitis i més en aquesta època. 
Però els homes tampoc han de baixar la guàrdia, perquè també pot sobrevenir aquest tipus d'infecció i les molèsties que l'acompanyen, com és l'ardor i les molèsties a l'orinar, el dolor abdominal i la constant necessitat d'orinar. El millor és prevenir i per això podem prendre algunes mesures dietètiques fàcils però eficaços. 

Nabius vermells: dessecats, en suc concentrat i en càpsules. 
Més facilitats per poder beneficiar-se d'aquest fruit americà considerat com un dels millors protectors urinaris, impossible. Els llaurant-nos vermells o americans (Vaccinium macrocarpon), molt rics en antioxidants, contenen una de les més altes concentracions de antocianines, unes substàncies que s'ha comprovat que ajuden a combatre les infeccions urinàries.


 Les proantocianidines que contenen aquests fruits impedeixen que els bacteris causants de les infeccions es fixin als teixits i puguin propagar-se. 
Els nabius dessecats poden estar presents en els menús estiuencs com refrigeri, pica pica, adornant amanides ...
 A la cuina s'utilitzen per elaborar gelees, melmelades i una infinitat de postres, o per donar un toc aromàtic i àcid a plats de verdures, amanides, pastes, salses i amaniments. Com preventiu de les cistitis cal prendre cada dia més de 35 mil · ligrams de proantocianidines, el que s'aconsegueix amb 27 grams (2 cullerades) de nabius dessecats. 


Com una de les recomanacions per prevenir les infeccions urinàries és prendre almenys 2 litres d'aigua, també es pot optar per prendre els nabius en forma de suc concentrat de nabiu. Es poden diluir 2 cullerades de suc de nabiu vermell concentrat, que es troba en botigues de dietètica, en 1,5 litres d'aigua i anar prenent al llarg del dia aquesta beguda, ja que a més d'ajudar a prendre la quantitat de líquid necessària per a una bona diüresi tan necessària per prevenir les cistitis, es redueix al mateix temps el risc d'adhesió dels bacteris en el tracte urinari.

Fins i tot si ens anem de vacances podem seguir prenent nabius vermells i en aquest cas l'opció més recomanada és en forma de càpsules. Prendre dues càpsules diàries, amb abundant aigua, de càpsules de nabiu vermell garanteix l'aportació de 60 mg de proantocianidines que sobrepassa amb escreix la quantitat de principi actiu, que segons diversos estudis, resulta més eficaç. 

Plantes molt eficaços: dent de lleó, borsa de pastor, boixerola, vara d'or i cua de cavall
Una altra forma de protegir-se contra les infeccions urinàries estiuenques és prenent cada dia una barreja de les plantes que estimulen la funció renal i ajuden a prevenir l'aparició d'infeccions i càlculs renals, o, quan aquests problemes ja són presents, ajuden a la seva resolució. La borsa de pastor actua com hemostàtica davant petites lesions de les vies urinàries; la boixerola, gràcies a la seva acció antisèptica actua favorablement davant les infeccions urinàries, i la vara d'or juntament amb la cua de cavall exerceixen un efecte diürètic, amb la particularitat de compensar (la cua de cavall) les pèrdues de minerals per l'orina . Es pot trobar aquesta combinació de plantes en forma d'extracte bio per afegir a un got d'aigua a raó de 30 gotes 3 ​​vegades al dia. 


Com veuen són solucions preventives segures, fàcils de prendre i que es poden portar fins i tot a la nostra destinació de vacances. Perquè més val prevenir ...

miércoles, 13 de agosto de 2014

VACANCES SENSE PROBLEMES DE PANXA




En aquests dies de calor, viatges i vacances, sembla gairebé impossible no tenir algun problema intestinal. Restrenyiment, diarrees, marejos i vòmits en el viatge, són algunes de les molèsties més habituals.
 Hem seleccionat 4 solucions dietètiques per prevenir i alleujar aquestes molèsties i que es poden portar fins i tot de vacances. 



1. Probiòtics per prevenir infeccions gastrointestinals 

La majoria de les infeccions gastrointestinals estivals estan causades per bacteris, com la salmonela. Una flora intestinal equilibrada i sana evita el desenvolupament d'infeccions intestinals, ja que contribueix a tenir cura de la salut de la mucosa intestinal, manté actiu al sistema immunitari i no deixa créixer bacteris patògens externs. És important usar-los com preventiu, però també prendre'ls després de patir una diarrea per reposar la flora perduda. 
Presa: 15 dies abans de sortir de viatge un suplement de probiòtics per a regular la flora intestinal i en cas de diarrea, per restablir l'equilibri de la flora intestinal, fes una cura de probiòtics prenent un vial diari durant 10 o 15 dies després que desapareguin els símptomes. 


2. Gingebre per als marejos de viatge 

El típic mareig del viatger com a conseqüència del moviment es pot prevenir obrint la finestreta del cotxe, si és possible, i evitant la lectura, així com abstenint-se, abans i durant el viatge, dels menjars copiosos, l'alcohol i les begudes estimulants com el te o el cafè. Però les persones especialment sensibles poden prendre arrel de gingebre, un remei molt eficaç per prevenir les nàusees, vòmits i marejos associats al moviment durant els viatges. 
Presa: 1 càpsula de gingebre en pols 1 hora abans d'iniciar el viatge i repeteix la presa cada 2 hores durant el trajecte. 


3. Carbonat de magnesi per l'acidesa 

De vegades, les persones amb trastorns gàstrics crònics en alterar els seus hàbits durant les vacances poden aguditzar els seus problemes d'acidesa. 
Quan és una cosa ocasional l'ús de carbonat de magnesi és un recurs eficaç per evitar l'acidesa ia més té un efecte laxant moderat També existeixen altres ingredients naturals com la dolomita (carbonat doble de calci i magnesi) el pròpolis, la regalèssia, el plantatge i la malva, l'activitat combinada pot protegir la mucosa digestiva. Hi ha altres remeis que actuen ràpida i eficaçment, bloquejant la secrecions àcides com el mucílag del lli (obtingut després de deixar macerar les llavors) o el suc d'àloe vera. Tots aquests ingredients naturals pots trobar combinats en forma de càpsules o de comprimits per xuclar. 
Presa: 1 cullerada de carbonat de magnesi després de cada menjar, o desfés a la boca un comprimit de les plantes esmentades després de cada àpat o quan sentis els primers símptomes d'acidesa. 


4. Sen per al restrenyiment 

Davant d'un restrenyiment ocasional (habitual en els viatges pel canvi d'hàbits, horaris i dieta) es pot recórrer a un laxant a base de plantes com el sen (Cassia angustifolia Vahl.). Les fulles constitueixen un dels laxants naturals més coneguts. Hi han preparats de sen que barregen aquesta planta amb altres com el hibisc i l'herba bona per millorar el seu sabor i facilitar el seu consum. 
Presa: 1 culleradeta de la barreja trossejada d'aquestes plantes o 1 o 2 comprimits a la nit i aniràs al vàter com un rellotge al matí, ja que fan efecte en unes 8-12 hores.

jueves, 7 de agosto de 2014

PROTEGEIX ELS TEUS ULLS

A l'estiu és importantíssim protegir els ulls del sol amb unes bones ulleres solars ja que hi ha més radiació ultraviolada. Però també cal utilitzar menys les pantalla petites (de mòbil o tauleta) i si es treballa davant de l'ordinador, fer descansos i exercicis oculars. Tots aquests consells solen ser ja molt coneguts per tots (una altra cosa és que es facin), però el que no se sol tenir en compte és que als ulls també cal alimentar bé. 

Hi ha determinats nutrients que influeixen moltíssim en una bona salut ocular i per això fins i tot existeixen complements dietètics específics per a ells a base, sobretot, d'antioxidants, ja que l'oxidació és una de les principals causes de l'envelliment de la vista i de molts problemes que apareixen amb el pas dels anys. 

Per què es necessita un suplement dietètic especial per als ulls? 
Perquè les delicades capes cel · lulars i estructures de la visió es veuen constantment agredides per les diferents radiacions lumíniques (pantalles de mòbil, ordinador, llums enlluernadores en conduir, ...), però també, són altament sensibles als contaminants químics i físics de l'entorn, fins i tot l'oxigen atmosfèric. Per això cal donar-los antioxidants i amb l'alimentació diària no sempre és suficient. 


La millor manera de tenir cura dels nostres ulls aquest estiu és donant antioxidants naturals com els que procedeixen de la pastanaga i de l'extracte de nabiu o mirtil que aporten els nutrients més necessaris per a la salut ocular. Els betacarotens de la pastanaga, neutralitzen els radicals lliures produïts per la llum, oxigen, fum ... Els principis actius dels nabius preserven la irrigació ocular, l'agudesa visual i milloren la visió nocturna. A més la vitamina A i els carotenoides que procedeixen d'una alga coneguda com Dunaliella Salina, rica en les fitosubstàncies luteïna, zeaxantina i criptaxantina, defensen les cèl · lules fotoreceptores de la retina davant radicals lliures. Per això, un suplement dietètic basat en aquestes substàncies naturals i que porti també zinc, seleni i vitamina E, protegeix les estructures oculars del dany oxidatiu i per tant ajuda a neutralitzar l'excés de radicals lliures produïts pel sol i altres causes, i en conseqüència, contribueix a prevenir i retardar el risc de molts problemes de visió.


Per tant es recomana prendre un suplement alimentari ocular a totes les persones que tenen algun problema ocular o que porten ulleres. Però també a totes les persones que treballen molt davant de l'ordinador o que es veuen obligats a concentrar molt la seva vista en pantalles que produeixen diferents radiacions lumíniques. I per descomptat, es recomana a tots els que tinguin més de 40 anys per prevenir problemes de degeneració de màcula i vista cansada. 

Però a més d'alimentar bé els nostres ulls, cal intentar reduir l'estrès i la fatiga ocular. Per això va molt bé fer exercicis que obliguin als nostres ulls a canviar de "enfocament". Per exemple, cada 20 minuts cal retirar la vista de l'ordinador, llibre o televisor i enfocar durant 10 o 15 segons un objecte que es trobi allunyat i després observar una cosa propera durant 10 segons. A la pàgina web www.entrenatuvistasana.com hi ha una entrenadora virtual que proposa altres exercicis d'enfocament i també de relaxació ja que és important relaxar els músculs dels ulls i estimular el flux sanguini amb un bon massatge. Això augmenta l'oxigen i permet un bon repartiment dels nutrients necessaris per a la vista i al mateix temps millora la circulació zona ocular.