jueves, 31 de julio de 2014

L'ESTIU SENSE CANSAMENT NI BAIXADES DE TENSIÓ


A l'estiu amb la calor, a moltes persones, sobretot dones, els hi baixa molt la tensió, se senten cansades i els costa molt fer qualsevol tasca. Moltes clients entren a les botigues i consulten preguntant si hi ha alguna dieta, planta o complement nutricional que els ajudi a sentir-se més actives, així que us direm alguns consells útils.

En primer lloc cal tenir en compte la circulació. La calor té un efecte de "baixada" físic i psicològic. La calor dilata els teixits i amb això, el sistema circulatori, especialment el de retorn, això explica les cames inflades, la major retenció de líquids i la caiguda de la pressió arterial. Per a aquest problema és clau evitar la sal i els aliments de conservació, salamis o embotits que la porten oculta. Cal beure prou aigua, sobretot baixa en sodi per facilitar el drenatge de líquids. Algunes plantes i aliments poden activar el retorn venós (ruscus, aronia groseller negre, i flavonoides i antocianidines procedents de petits fruits silvestres, per exemple) que es poden prendre en forma de complement dietètic en càpsules. Millorar el retorn venós contribueix a augmentar la càrrega de líquids en les artèries i millora la tensió.

El més probable és que si millora aquest problema es redueixi notablement la sensació de cansament.

També podem recórrer a plantes amb efecte energitzant, com el ginseng, que fins i tot pot contribuir a regular la pressió arterial. Val la pena distingir entre ginseng coreà que té un efecte activador sobre el sistema nerviós, i el ginseng siberià (eleuterococo) que actua només sobre les manifestacions de cansament físiques i que pot ajudar a regular la tensió. Es pot prendre en comprimits o en extracte i els seus resultats poden notar-se després d'una setmana.

Hi ha altres estimulants com beure te, cafè o mate, que redueixen la percepció de cansament però la seva acció estimulant es basa en els efectes de la cafeïna, que en excés o en persones especialment sensibles pot ser contraproduent perquè activa el ritme cardíac i pot generar un estat de nerviosisme. Cal, diferenciar que aquest efecte de la cafeïna en el cas del te pot ser molt més moderat perquè la cafeïna s'allibera més a poc a poc cap a la sang.


Per activar d'una manera general l'organisme es pot recórrer alguns aliments amb poder energitzant i reconstituent com el pol · len, el llevat de cervesa i el germen de blat que aporten abundants vitamines (grup B) i minerals (potassi, magnesi, silici, ferro, entre altres) que reposen desgastos que podrien estar motivant aquest cansament. Però en destacaré també un altre complement dietètic que no se sol recomanar molt per aquests casos i que no obstant això va molt bé: la maca. Aquest tubercle andí vigoritzant que dóna tan bons resultats per estimular la fertilitat, és un adaptogen de gran ajuda per combatre aquesta sensació de cansament i fluixesa que acusen moltes persones amb la calor. Es pren en càpsules i pot trobar a les botigues de dietètica. La maca es pren també per prevenir el mal d'alçada, aquest conjunt de símptomes que pateixen alguns viatgers quan van a països o llocs situats a una alçada superior als 2000 metres sobre el nivell del mar.

Com veuen hi ha prou solucions naturals per lluitar contra el cansament i la baixada d'energia que sol acompanyar alguns persones durant l'estiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario