jueves, 31 de julio de 2014

L'ESTIU SENSE CANSAMENT NI BAIXADES DE TENSIÓ


A l'estiu amb la calor, a moltes persones, sobretot dones, els hi baixa molt la tensió, se senten cansades i els costa molt fer qualsevol tasca. Moltes clients entren a les botigues i consulten preguntant si hi ha alguna dieta, planta o complement nutricional que els ajudi a sentir-se més actives, així que us direm alguns consells útils.

En primer lloc cal tenir en compte la circulació. La calor té un efecte de "baixada" físic i psicològic. La calor dilata els teixits i amb això, el sistema circulatori, especialment el de retorn, això explica les cames inflades, la major retenció de líquids i la caiguda de la pressió arterial. Per a aquest problema és clau evitar la sal i els aliments de conservació, salamis o embotits que la porten oculta. Cal beure prou aigua, sobretot baixa en sodi per facilitar el drenatge de líquids. Algunes plantes i aliments poden activar el retorn venós (ruscus, aronia groseller negre, i flavonoides i antocianidines procedents de petits fruits silvestres, per exemple) que es poden prendre en forma de complement dietètic en càpsules. Millorar el retorn venós contribueix a augmentar la càrrega de líquids en les artèries i millora la tensió.

El més probable és que si millora aquest problema es redueixi notablement la sensació de cansament.

També podem recórrer a plantes amb efecte energitzant, com el ginseng, que fins i tot pot contribuir a regular la pressió arterial. Val la pena distingir entre ginseng coreà que té un efecte activador sobre el sistema nerviós, i el ginseng siberià (eleuterococo) que actua només sobre les manifestacions de cansament físiques i que pot ajudar a regular la tensió. Es pot prendre en comprimits o en extracte i els seus resultats poden notar-se després d'una setmana.

Hi ha altres estimulants com beure te, cafè o mate, que redueixen la percepció de cansament però la seva acció estimulant es basa en els efectes de la cafeïna, que en excés o en persones especialment sensibles pot ser contraproduent perquè activa el ritme cardíac i pot generar un estat de nerviosisme. Cal, diferenciar que aquest efecte de la cafeïna en el cas del te pot ser molt més moderat perquè la cafeïna s'allibera més a poc a poc cap a la sang.


Per activar d'una manera general l'organisme es pot recórrer alguns aliments amb poder energitzant i reconstituent com el pol · len, el llevat de cervesa i el germen de blat que aporten abundants vitamines (grup B) i minerals (potassi, magnesi, silici, ferro, entre altres) que reposen desgastos que podrien estar motivant aquest cansament. Però en destacaré també un altre complement dietètic que no se sol recomanar molt per aquests casos i que no obstant això va molt bé: la maca. Aquest tubercle andí vigoritzant que dóna tan bons resultats per estimular la fertilitat, és un adaptogen de gran ajuda per combatre aquesta sensació de cansament i fluixesa que acusen moltes persones amb la calor. Es pren en càpsules i pot trobar a les botigues de dietètica. La maca es pren també per prevenir el mal d'alçada, aquest conjunt de símptomes que pateixen alguns viatgers quan van a països o llocs situats a una alçada superior als 2000 metres sobre el nivell del mar.

Com veuen hi ha prou solucions naturals per lluitar contra el cansament i la baixada d'energia que sol acompanyar alguns persones durant l'estiu.

viernes, 25 de julio de 2014

A L'ESTIU, MÉS FIBRA!!!!!


No sabies que els espanyols prenen la meitat de fibra de la recomanada, i això, sobretot a l'estiu, pot repercutir no només al restrenyiment (que és, popularment, la molèstia més associada a la manca de fibra en la dieta) sinó també en el colesterol, la diabetis, l'obesitat, i en el conjunt de les malalties cardiovasculars. Així que abans d'esbrinar com podem esmenar una possible manca de fibra en la nostra dieta, anem a recordar els conceptes bàsics que tots hauríem de conèixer sobre la fibra. 

Cada dia hauríem de prendre de 25 a 30 g de fibra, encara que certs nutricionistes ja estan recomanant augmentar aquesta quantitat fins a 50 g diaris, depenent de les necessitats concretes. Si tens un funcionament intestinal normal has de consumir, com a mínim, 30 g de fibra diaris (procurant que la meitat procedeixi de cereals).
 Però si tens problemes digestius i / o peses massa, hauràs d'incloure en la teva dieta 50 g de fibra al dia. 

Hi ha dos tipus de fibra amb propietats i funcions diferents. 
La fibra soluble, present sobretot en fruites com poma i pera, llegums, civada, albergínia etc ..., quan s'ingereix, forma una espècie de gel en el tub digestiu, que lliga als greixos i alenteix la digestió dels glúcids o sucres. Per tant aquest tipus de fibra, va bé per baixar l'índex glicèmic de la dieta i evitar els pics d'insulina, i per tant, ajuda a controlar la diabetis i els nivells de colesterol, saciar la gana en casos d'obesitat, regular la flora del còlon, protegir-lo de la degeneració maligna i evitar el restrenyiment.

La fibra insoluble, present sobretot en el segó de blat i cereals integrals, col, espinacs, mongetes verdes, enciams, tomàquet, etc ..., absorbeix l'aigua en el tub digestiu i s'infla. Per tant, és bona per augmentar la massa fecal i accelerar el trànsit intestinal. 

Arribar a la dosi mínima:

A la vista que la fibra serveix per molt més que per aprimar i per l'estrenyiment, cal assegurar-se que s'arriba a la dosi mínima diària. Com? Augmentant les racions diàries de fruites, verdures i llegums secs. I, en la mesura del possible, reemplaçant l'arròs i pa blanc i altres cereals per la varietat integral, i afegint llavors de lli i sèsam a les amanides.

Complements de Fibra: 

Quan l'alimentació no és suficient, cal recórrer a complements dietètics com aquests per arribar a les dosis de fibra recomanades. 

Segó de blat o de civada: conté un 42% de fibra i poden afegir-se al iogurt, sopes, truita i cereals de l'esmorzar. 

Glucomanana: és un tipus de fibra soluble vegetal extreta d'un arbust oriental que sol prendre en càpsules que un cop a l'intestí, en contacte amb l'aigua, pot arribar a augmentar fins a 200 vegades el seu volum. És d'interès per a dietes de control de pes, de diabètics i anti-colesterol. 

Chitosan: un tipus de fibra soluble extreta de les closques dels crustacis marins, que va molt bé per atrapar els greixos a nivell digestiu. Es pren en càpsules, abans de les principals àpats. 

Neopuntia: és una fibra vegetal que s'extreu del cactus Opuntia ficus (figuera de moro) molt recomanada en diabetis o prediabetis. Es pren en càpsules. 

Plantago: les llavors d'aquesta planta tenen un alt contingut en fibra amb efecte bífidus, que tenen la capacitat d'hidratar i absorbir aigua, ajudant a regular el trànsit intestinal. Es presenta en sobres que es dissolen en aigua i es prenen abans dels principals menjars.


lunes, 21 de julio de 2014

HA MORT EL SR. D. SANTIAGO SANTIVERI MARGARIT, als 101 anys.


. Era fill del fundador de Casa Santiveri, l'empresa pionera 
   i líder de la dietètica espanyola 

Barcelona, ​​22 d'juny de 2014. - Santiago Santiveri Margarit, reconegut empresari naturista, ha mort aquest matí als 101 anys d'edat després d'una vida dedicada a la divulgació dels principis naturistes i dietètics heretats del seu pare Jaume Santiveri Piniés qui, després d'obrir la primera botiga naturista d'Espanya al carrer Call de Barcelona l'any 1885, es va convertir en el pioner i impulsor de la dietètica a Espanya. 

Farmacèutic de carrera, Santiago Santiveri Margarit, va dirigir l'empresa Santiveri des de la mort del seu pare, l'any 1938, i després de la seva jubilació, fa 31 anys, es va dedicar a divulgar la història de l'empresa-lligada a la història del naturisme i el vegetarianisme espanyol-en entrevistes i conferències per tot Espanya. En els anys en què va ser responsable de l'empresa familiar al costat del seu cunyat Jaume Torres, l'empresa Santiveri va aconseguir un gran desenvolupament, obrint dos nous centres de producció a Peñafiel (Vallodolid) ia Lleida, ampliant la fàbrica del carrer Encuny de Barcelona i consolidant l'obertura d'una àmplia xarxa de franquícies a Espanya que va arribar a superar els 200 punts de venda. 

Viatger incansable i amant de la natura, es va mantenir actiu fins als últims dies de la seva vida, acudint a l'empresa cada dia conduint el seu propi cotxe i demostrant una salut, energia i vitalitat envejables. La seva última aparició pública va ser el passat mes de maig a la fira Biocultura de Barcelona on va participar en una taula rodona sobre els secrets de la seva llarga vida i on va rebre el premi "Personatge Conscienciat" atorgat pel jurat dels Premis Biocultura 2014 en reconeixement a una vida de compromís amb l'entorn i per la seva convicció que l'alimentació és la clau del progrés ". El passat mes de març, va rebre també la Distinció Creu Europea que concedeix l'Agrupació Espanyola de Foment Europeu per la seva trajectòria en pro dels valors universals i els drets humans en la unió dels pobles i les persones, i va participar en nombroses entrevistes i actes entre els quals es destaca la seva intervenció en l'edició de 2014 de la fira Alimentària. 

Amb motiu del seu 101 aniversari do Santiago Santiveri Margarit va protagonitzar una sèrie de documentals sobre Els secrets d'una llarga vida que resumeixen els seus costums, dieta i estil de vida que es poden veure a youtube: 

www.youtube.com/watch?v=jOPrwruMk6Q 
www.youtube.com/watch?v=_gq1Its_3cY5 
www.youtube.com/watch?v=_GsSpvTeWc821 


El funeral per Santiago Santiveri Margarit tindrà lloc el dimarts dia 22 juliol 2014 a les 11 hores a la capella número 4 del tanatori de les Corts (Av. Joan XXIII, s / n) de Barcelona. 


Santiveri és una empresa familiar de 4 ª generació. 
Fundada el 1885 per Jaume Santiveri Piniés, des de l'inici fins als nostres dies s'ha mantingut ferm a la seva filosofia: qualitat i innovació en l'elaboració d'aliments i complements alimentaris. Una àmplia gamma de productes, el constant treball en recerca i desenvolupament i els nostres centres de producció pròpia avalen el compromís de Santiveri amb la salut i el benestar des de fa més de 128 anys. 
Santiveri compta amb: 
● 3 centres de producció: Barcelona, Puigverd (Lleida) i Peñafiel (Valladolid). 
● 252 botigues pròpies i franquícies. 
● Una distribució que arriba a uns 7.000 punts de venda. 
● Una oferta propera a les 1.000 referències. 
● Tres societats (o filials) a Itàlia, Mèxic i el Marroc. 
● Una exportació que arriba a més de 30 països.

viernes, 11 de julio de 2014

FARMACIOLA PER L'ESTIU

Les plantes poden convertir-se en eficaços remeis per resoldre petits contratemps durant l'estiu i en les vacances. En cremes, olis essencials, bàlsams o gel, ajuden a calmar cops, guarir ferides, alleujar marejos i espantar els mosquits. Prepara't una farmaciola verd per portar en la maleta amb aquests remeis fitoterapèutics que trobaràs en una botiga de dietètica. Molt útils sobretot quan hi ha nens. 

Crema de calèndula per a les picades i irritacions: Per la seva riquesa en substàncies antiinflamatòries, cicatritzants i antisèptiques, la crema de calèndula resulta molt adequada per aplicar sobre la zona afectada per una picada d'insecte, però també et serà molt útil per alleujar cremades o qualsevol irritació cutània. 


Gingebre contra marejos: Aquesta arrel lleugerament picant, actua absorbint els àcids i bloquejant les nàusees en el conducte gastrointestinal. Mitja hora abans de pujar al cotxe o al vaixell, pots prendre 2 càpsules d'arrel de gingebre en pols. 

Crema de Tepezcohuite per a les cremades: ajuda a reparar i regenerar els teixits danyats per una cremada solar. Després de rentar i refrescar la pell afectada, pots aplicar una crema de Tepezcohuite bio i renovar l'aplicació diverses vegades al dia. 



Crema d'àrnica per als cops: Per evitar els blaus i el dolor de petits cops i torçades, i fins i tot la inflamació de les picades de mosquit, s'aplica sobre la zona afectada, immediatament després de produir-se la lesió. Cal repetir l'aplicació diverses vegades al dia.


Plantago contra el restrenyiment d'estiu: Inclou en el teu farmaciola verda uns sobrets de llavors de Plantago els mucílags activen la funció intestinal i regulen el trànsit intestinal. Diluir el contingut d'un sobre en un got d'aigua i prendre 2 sobres al dia abans de menjar i sopar. 


Oli d'arbre del te triple ús: Posar una ampolleta d'aquest oli essencial et resol tres problemes: 
- Genives sagnants: després de rentar-te les dents, fes-te un esbandida prolongat amb mig gotet d'aigua amb 3 gotes d'oli essencial d'arbre del te. 
- Fongs o peu d'atleta: aplica't a les zones afectades, amb l'ajuda d'un cotó, 1 goteta d'oli essencial d'arbre del te. 
- Cistitis: aplica't al baix ventre, amb un automassatge, 5 gotes d'oli essencial d'arbre del te diluïts en una culleradeta d'oli d'ametlles dolces. Repeteix 4-5 vegades al dia mentre durin les molèsties 

Citronella antimosquits: aplica't a les zones descobertes del cos un esprai natural antimosquits a base d'olis essencials com el de citronella, una planta que emmascara les substàncies volàtils que emet l'olor corporal fent que la nostra pell emeti una olor que no agrada als mosquits . 



Regalèssia + dolomita + cua de cavall + plantatge + pròpolis + papaïna contra l'acidesa: es prenen en comprimits que es dissolen a la boca després dels àpats i ajuden a neutralitzar l'acidesa d'estómac ia protegir la mucosa gàstrica 



Remei Bach d'emergència en esprai i en crema: I a la teva bossa de mà, tingues sempre a punt el esprai de Recovery Plus del Dr Bach per utilitzar per via interna en cas de qualsevol impacte emocional (mala notícia, petit accident, ensurt, retard del vol, etc.) que també pots utilitzar per via externa en cas de cremada, cop o irritació; i la crema emergència del Dr Bach que pots utilitzar per via externa en tot tipus de dolors, cops, esgarrapades, picadures, etc.

sábado, 5 de julio de 2014

COM PREVENIR LA TROMBOSI DEL VIATGER

L'arribada de la calor i de les vacances augmenta els casos de trombosi venosa relacionada amb els viatges de llarga durada, coneguda també com trombosi del viatger o síndrome de la classe turista. La formació de trombes en viatges pot iniciar-se en qualsevol desplaçament en què el viatger estigui més de dues hores i mitja immobilitzat, sigui en avió-independentment de si vola en classe turista o en business-cotxe, tren o qualsevol altre mètode de transport. 

La trombosi es genera a causa de l'alentiment del retorn venós com a conseqüència de la immobilització de la bomba muscular de les cames, que està la majoria del temps inactiva en els viatges llargs. Això dóna lloc en ocasions al començament dels processos naturals de coagulació de la sang en les venes de les cames i que, en el pitjor dels casos pot desembocar en la formació de trombes. 

Calor i factors de risc associats 

El problema pot ser més freqüent en viatges de llarga durada, amb avió o no, i, sobretot, en persones amb factors de risc associats com: obesitat, edat avançada, dones embarassades, malalts crònics del cor, pacients tumorals, diabètics, etc . A més, cal tenir en compte que la calor actua com un potent vasodilatador i les persones que tenen problemes venosos veuen agreujats els seus símptomes de vegades de forma considerable durant l'època estival, o prop de fonts de calor. Per aquest motiu, està recomanat portar roba lleugera, de fibres naturals i folgada. 


Com prevenir 

Abans del viatge: 

. Prendre algun suplement dietètic amb plantes activadores de la circulació, riques en bioflavonoides com escorça de taronja i de llimona, extracte de mirtil i rutina, ja que milloren la circulació venosa. Es poden prendre en càpsules o en vials, 
- Prendre infusions de plantes vasoprotectoras com galzeran, ginkgo biloba, arç blanc, card marià, hamamelis, castanyer d'Índies i vinya vermella. Cal prendre de 2-3 infusions al dia d'una barreja que les inclogui totes. 


Durant el viatge: 

. Aplicar sobre les cames un gel amb efecte defatigant a base d'extractes de plantes (galzeran, castanyer d'índies, centella, ginkgo, papaia, mirtil i vinya vermella) i d'olis essencials (d'aranja, llimona i mandarina) ja que millora la microcirculació i proporciona una immediata sensació d'alleujament i frescor. 
. Realitzar exercicis de mobilització (flexo-extensió) de les cames durant alguns minuts cada hora. 
. Beure abundants líquids: aigua, sucs de fruites riques en vitamina P (aranja i altres cítrics, granades, nabiu vermell americà, cireres, groselles o raïm, i infusions de plantes diürètiques com la cua de cavall per evitar la retenció de líquids. 
. No prendre cafè ni aliments amb molta sal, ja que afavoreixen la retenció de líquids. 
. No creuar les cames 
. Donar un petit passeig per l'avió o tren, o fer parades si el viatge és en cotxe, per estirar les cames. 
. Després de l'arribada, fer passejades de tres quarts d'hora com a mínim, a bon ritme, ja que és una forma molt fàcil d'activar la circulació venosa a les cames. 


Segons dades de l'Organització Mundial de la Salut, la trombosi del viatger és una patologia venosa que afecta el 3% dels viatgers sans que realitzen vols de més de 4 hores de durada, el que significa que un de cada sis mil viatgers sans veu afectat. D'altra banda, un de cada cinc passatgers d'un avió pateix una inflor de cames sense que això suposi l'existència d'aquesta trombosi.