lunes, 26 de mayo de 2014

CAMES LLEUGERES AMB REMEIS NATURALS

És temps per lluir cames i per fer alguna cosa també per millorar la seva circulació, ja que quan arribi la calor si no les hem cuidat abans, les anem a sentir pesades i s'inflaran amb més facilitat.



Si tens cel · lulitis i greix ...

Pots introduir en la dieta un complement dietètic a base de chitosan, una fibra dietètica extreta de les petxines dels crustacis i mariscs que evita que l'intestí absorbeixi part del greix ingerit en la dieta.

També et serà molt útil canviar el cafè pel te verd, ja que és ric en unes substàncies anomenades catequines que activen el metabolisme i augmenten la despesa energètica i la combustió de greixos.
Resulta molt eficaç contra la cel · lulitis el guaranà, que pots prendre en forma de càpsules, sol, o combinat amb altres plantes, ja que ha demostrat que la cafeïna que conté accelera la combustió dels greixos i la seva eliminació.
Per combatre la pell de taronja pots fer-te un automassatge amb oli d'ametlles i 3 gotetes d'oli essencial de xiprer, ric en bioflavonoides, que afavoreix la circulació sanguínia i és un potent tònic venós.

Si tens varius ...

Per millorar la circulació el millor és recórrer a plantes com el ginkgo biloba amb principis actius que dilaten les artèries, les venes i els capil · lars, disminuint l'acumulació de sang a les venes i facilitant el retorn venós. També és útil prendre infusions o extracte de castanyer d'Índies, que té un efecte vasoconstrictor, que afavoreix una menor congestió sanguínia en les cames alhora que actua com diürètic evitant la retenció de líquids. Un altre diürètic a tenir en compte és el galzeran ja que a més d'eficaç davant els edemes , exerceix una acció vasoconstrictora i antiinflamatòria. Per això podem trobar aquestes plantes combinades en complements dietètics en forma de vials per prendre que ajuden a mantenir en bon estat la circulació venosa i en la formulació s'inclouen altres espècies vegetals amb acció sobre la circulació com el groseller negre, la aronia, la hamamelis o la vinya vermella.

Cuida l'alimentació

I finalment hi ha algunes regles que haurien de respectar per aconseguir millorar la circulació i evitar la retenció de líquids. Val la pena tenir-les en compte si volem gaudir d'una cama lleugera quan arribi la calor.

- No t'oblidis de beure uns 2 litres diaris d'aigua o infusions. T'ajudarà a eliminar toxines.

- Dóna preferència a les fruites i verdures fresques ja que afavoreixen l'eliminació de toxines i, combaten la retenció de líquids. Són especialment aconsellables la carxofa, els espinacs, els espàrrecs, la magrana, el raïm, el kiwi i l'aranja.
- Intenta augmentar el consum de fibra dietètica prenent suficients fruites, verdures, cereals integrals i llegums. Això evitarà el restrenyiment (principal enemic de la circulació de les cames) i l'acumulació de toxines en l'organisme.
- Evita el cafè i altres begudes excitants així com l'alcohol , el sucre i les begudes light .
- Redueix al màxim el consum de sal ja que afavoreix la retenció de líquids. En el seu lloc, pots donar sabor als aliments amb espècies i herbes aromàtiques.
- Descarta els fregits i els menjars abundants, ja que dificulten la digestió i el metabolisme en general i això alenteix la circulació.

Totes aquestes mesures t'ajudaran a evitar la retenció de líquids, estimular la circulació i evitar la sensació de tenir les cames pesades i amb formigueig.


miércoles, 21 de mayo de 2014

VISCA LA PRIMAVERA

Per arribar a l'estiu amb una energia renovada i gaudir de la primavera amb tota la força vital que cal, es poden seguir alguns consells dietètics que ens permetran gaudir més del nostre cos i mantenir una bona salut.

 Depurar-se: ajuda al teu cos a eliminar les toxines i substàncies de rebuig que alenteixen el mecanisme de recanvi i regeneració de l'organisme. Com ? Amb una barreja de plantas drenants i depuratives que incloguin xarop de saba d'auró, suc d'aranja, raïm, cirera, poma, extracte de boldo, carxofera, dent de lleó, arítjol, saüc, ortiga, cua de cavall, bedoll i bardana.

 Cuida el teu fetge ja que aquest òrgan ha treballat més a l'hivern a causa de que en aquesta estació se sol seguir una dieta més rica en greixos i proteïnes. Per estimular i facilitar el funcionament del fetge van bé les infusions de dent de lleó, boldo i malva. I resulta ideal prendre alga Chlorella.

Mantindre el ritme amb ginseng. Aquesta famosa arrel, estrella de la longevitat , segueix sent un dels estimulants més recomanats per millorar l'energia física i mental i per adaptar-se als canvis estacionals.

Evita la fatiga estacional prenent gelea reial. Apunta't al ritual de prendre cada matí , durant tres setmanes, una dosi de gelea reial. A més de resultar un eficaç estimulant, tonificant i euforitzant que manté allunyada l'astènia primaveral, la gelea reial li atorga a la pell un nou brillantor i finor.


 Millora el teu somni, perquè dormir bé per les nits et farà gaudir millor pel dia. Abans d'anar a dormir, col · loca al coixí 2 gotes d'oli essencial de lavanda i si pateixes insomni recurre a plantes com la passiflora o la valeriana. Però si els teus dificultats per dormir tenen a veure amb l'ansietat, pren un suplement de triptòfan en càpsules. Si encara no t'has acostumat al canvi horari, pots recórrer a un suplement de melatonina.

 Equilibra la teva microflora intestinal. Mantenir l'ecologia intestinal, és a dir, aconseguir un perfecte equilibri entre els bacteris bones i dolentes que cohabiten en el nostre sistema digestiu, és essencial per a gaudir de bona salut i tenir un sistema immunitari a ple rendiment. Per això et convé prendre substàncies pre i probiòtics com el iogurt, el segó de civada, les llavors de lli i els suplements dietètics que contenen lactobacils. Una cura intensiva de 10 dies, prenent cada matí un suplement probiòtic reequilibrarà la teva flora, la digestió i la teva immunitat.

 Prepara la teva pell per al bronzejat estimulant la formació de melanina amb betacarotens. Pren des d'ara un complement de betacarotens en perles que trobaràs en botigues de dietètica. 

 Posa't en línia, aconseguint teu pes-forma. Tenir el pes adequat no és només qüestió d'estètica, sinó de salut. I per aconseguir-ho, oblida't de dietes miraculoses i posa't en bones mans. Res millor que seguir els consells d'una bona dietista que estudiarà els teus hàbits, calcula el teu greix corporal i et dissenyarà un règim a mida. No oblidis que una dieta variada i equilibrada i l'exercici regular moderat, és el binomi imprescindible per aconseguir que el teu pes no es converteixi en un problema. Sense oblidar que la naturalesa t'ofereix aliats per ajudar a que el teu pla aprimant sigui més eficaç. Hi ha un aliat per a cada cas, pregunta al teu dietista i t'assessorarà de quin et convé.

martes, 13 de mayo de 2014

FIBROMIÀLGIA I FATIGA CRÒNICA

Avui 13 de maig es celebra el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i de la Síndrome de Fatiga Crònica per cridar l' atenció sobre la importància creixent d'aquestes malalties. Encara que es tracta de malalties diferents, ambdues suposen una considerable limitació en el desenvolupament d'activitats en l'esfera personal, laboral i social dels afectats.

- La fibromiàlgia es caracteritza per dolor musculoesquelètic generalitzat i hipersensibilitat dolorosa a la pressió en determinats punts del cos. Aquest dolor apareix sobretot en zones musculars, sense que pugui observar danys o alteracions en els òrgans. Habitualment es relaciona amb diversos símptomes, entre els quals destaquen la fatiga persistent, el somni no reparador, la rigidesa generalitzada i alguns símptomes relacionats amb la depressió i l'ansietat.


- La síndrome de fatiga crònica és una malaltia neuro-immuno-endocrina, que comporta un important trastorn bioquímic, causant una gran fatiga física i mental que no s'alleuja amb descans i produeix múltiples símptomes. L'impacte d'aquesta malaltia redueix l'activitat de la persona entre un 50 % i un 80%. A vegades ve acompanyat per la síndrome de sensibilitat química múltiple ( SQM ) que provoca intolerància a substàncies químiques presents en el medi ambient i que en els casos més severs implica viure completament aïllada de l'exterior.

Millorar amb la dieta

Una dieta basada en productes el més naturals possibles, si és possible bio, sense additius ni pesticides, sol millorar els símptomes d'aquestes malalties. Però hi ha estudis recents que demostren l'efecte positiu que té la dieta vegetariana sobretot en el cas de la fatiga crònica. Pel que sembla fer una dieta rica en antioxidants (fruites i verdures), pobre en greixos i proteïnes animals, que contingui molta fibra ( cereals integrals ), rica en vitamines C, E i betacarotens així com en magnesi, potassi i zinc produeix grans millores en les dues malalties.


Suplements que ajuden

Aixequen l'ànim i donen més energia. Aquests són els més recomanats:

- Un combinat de llevat de cervesa, germen de blat, pol · len i maca, en vials per prendre en dejú cada matí. Aporta vitamines, minerals i altres nutrients molt reanimantes.

- Perles de pol · len, gelea reial i ginseng, per prendre tres vegades al dia. Són tres nutrients energetizantes i amb substàncies adaptògenes.

- Gelea real amb ginseng: reanimante i adaptògena.

- Omega 3: causa dels seus efectes antiinflamatoris també pot ser útil prendre perles d'omega 3 ( DHA + EPA ), 2 en el menjar i 2 en el sopar.
- Harpagos en extracte sec, en comprimits o en vials, té efectes antiinflamatoris i és molt eficaç per alleujar el dolor que acompanya les fibromiàlgies i algunes fatigues cròniques.

- Cúrcuma: a més de amanir els plats amb aquesta espècie hindú amb efectes antiinflamatoris, resulta molt útil prendre en càpsules ja que a més d'alleujar el dolor actua a nivell hepàtic ajudant a eliminar toxines.

- Ungla de gat: aquesta planta té propietats immunitàries i antiinflamatoris , de manera que també és útil prendre-la en comprimits.

- Romero: molt tonificant, es poden prendre tres infusions al dia per obtenir efectes reanimantes.

- Safrà i hipèric: quan els afectats necessiten sobretot pujar l'ànim i la moral, es pot recórrer a les càpsules d'hipèric i / o de safrà, dues plantes reequilibrants l'estat anímic.

- Essències florals del Dr Bach: de les 38 flors de Bach, la més útil en aquestes malalties és l'olivera, que ajudarà a recuperar l'energia.

viernes, 9 de mayo de 2014

ALGUES PRECIOSES

Les algues són un autèntic tresor nutritiu vegetal que no està prou valorat
en la nostra dieta. En canvi les cuines asiàtiques les utilitzen amb molta freqüència. Gràcies al sushi i a la gran difusió que està tenint la cuina japonesa a Espanya, vam començar a conèixer l'alga nori ( que és la que envolta els rotllets d'arròs típics del sushi japonès ) i que pocs saben quan la mengen que és extraordinàriament rica en provitamina A ( ideal per a la pell i el cabell ) i en minerals tan importants com calci, ferro, iode i potassi.

Però avui volem cridar l' atenció sobre tres microalgues molt interessants que se solen prendre com a complement dietètic en comprimits : l'espirulina, la Chlorella i la klamath. Aquestes tres microalgues estan despertant un gran interès no només en l'àmbit de l'alimentació sinó també en el terreny terapèutic. Són conegudes des de fa anys pel seu valor nutritiu i són considerades per molts com l'aliment del futur.

L'espirulina és una microalga unicel · lular verd- blavosa que creix sobretot en aigües dolces, encara que també pot ser conreada en llacs d'aigua salada. Conté tot proteïnes ( fins a un 70% del seu pes ) riques en aminoàcids essencials i té més quantitat de proteïnes que la mateixa carn. Però a més, l'espirulina és especialment rica en vitamines del grup B, en àcid fòlic i fins i tot en B12 - per això és un complement important per a vegetarians - i aporta també molt ferro ( 2,78 mg/100 g en alga fresca i 28,5 mg en la seca ) pel que va bé en casos d'anèmia.

    En aquesta època es sòl recomanar prendre espirulina tant a les persones que segueixen dietes d'aprimar - ja que la seva riquesa nutricional els permet sentir saciats i ben nodrits, fins i tot reduint la seva ració calòrica - , com a les que volen preparar la pell per adquirir un bon bronzejat.

L'espirulina també actua com immunoestimulant i és molt útil per prevenir els
símptomes de les al · lèrgies.

La Chlorella és una altra de les microalgues més conegudes. Conté més d'un 50% de proteïnes, una bona dosi de vitamines del grup B, especialment B1, B2, B6 i B12, C, E i K. A més, és rica en calci, magnesi, ferro, coure, seleni, zinc, iode i potassi.

A més del seu valor nutritiu, a la Chlorella destaca la presència de beta -1 -3- glucans, un polisacàrid considerat immunoestimulant, capturador de radicals lliures i antioxidants dels lípids sanguinis. També ha mostrat interessants propietats terapèutiques davant úlceres i ferides; prevé l'arteriosclerosi i hipercolesterolèmia i presenta activitat antitumoral.

A més, la Chlorella conté un principi actiu anomenat factor de creixement de la Chlorella que es creu estimula el creixement humà i per això és especialment útil en nens i adolescents. A més té un alt percentatge de clorofil · la, una substància que estimula el sistema immunitari i que resulta molt útil per neutralitzar la mala olor corporal. També diuen que és un bon desintoxicant del fetge, per això molts terapeutes l' aconsellen a les cures depuratives i detox.

Finalment, l'alga Klamath, menys coneguda i utilitzada en l'àmbit de la
alimentació, però que és molt apreciada per les seves propietats per promoure la salut general de l'individu i en particular en l'àmbit emocional vinculat a estats depresius causa de la presència de feniletilamina, una substància que exerceix efectes positius sobre l'estat anímic de l'individu.