lunes, 3 de marzo de 2014

CURES ARTICULARS ABANS DE LA MENOPAUSA

A partir dels 45 anys les dones comencen la perimenopausa, una etapa en què comença a disminuir la funció ovàrica i apareixen els primers símptomes de la menopausa. És un moment crucial en la salut femenina, ja que dels hàbits que s'iniciïn en aquesta etapa dependrà la salut i qualitat de vida de la maduresa i vellesa. A més del major risc d'osteoporosi, diabetis, hipertensió i excés de colesterol, d'un temps ençà, els experts estan alertant sobre un altre trastorn que sol presentar-se amb més freqüència en dones d'aquesta edat, el dolor articular o artrosi. Les dones tenen una major prevalença d'artrosi que els homes, amb una proporció gairebé de 3 a 1, i sovint tenen més articulacions afectades, especialment el genoll i solen patir de major rigidesa matutina i inflamació articular que els homes.
 El dolor en les articulacions és una queixa comuna descrita en el moment de la menopausa i alguns estudis han suggerit que les molèsties osteoarticulars estan més comunament associades amb la menopausa que les sufocacions.
Per tant caldrà establir mesures preventives per tallar els problemes articulars.
  I el millor és començar a alimentar les articulacions amb els nutrients que més necessiten. Se sap que els cartílags articulars necessiten nutrients essencials sobretot a partir d'una certa edat, ja que aquests nutrients baixen de forma natural en l'organisme a partir dels 40 anys o abans quan es fa exercici intens.
Què nutrients necessiten les articulacions ?
 Perquè les nostres articulacions funcionin bé cal mantenir resistents i flexibles. S'ha comprovat que per fer-les més resistents necessiten nutrients com el col · lagen i la gelatina. I perquè es mantinguin flexibles i sense problemes de rigidesa, necessiten glucosamina, condroitina i cartílag de manta ratlla.
Com aquestes substàncies no es troben en l'alimentació habitual en les quantitats necessàries cal prendre a través d'un suplement alimentari.
Quin triar? 
Si fem esport o hem superat ja els 40 anys i volem prevenir problemes en genolls i altres articulacions i fer-les més resistents perquè no acusin el pas dels anys, o fins i tot quan vam començar a sentir una certa rigidesa en les articulacions, podem incloure en la dieta diària un suplement de col · lagen hidrolitzat que contingui també magnesi, vitamina C, manganès i àcid hialurònic.
 Aquests suplements han demostrat un efecte estimulant sobre la formació del col · lagen i de la matriu extracel · lular del cartílag que ajuden a prevenir problemes articulars.


Però quan les articulacions comencen a fer mal, a més de continuar prenent el suplement de col · lagen hidrolitzat, es pot afegir un suplement de cartílag de manta ratlla que porti també harpagofit, que alleujarà les molèsties de forma immediata i alimentarà alhora el cartílag. I si les molèsties són ja més cròniques a causa d'un desgast més avançat de les articulacions, es recomana prendre, a més del suplement de col · lagen hidrolitzat, càpsules de glucosamina i condroitina, extretes de concentrats de cartílags marins que tenen una gran capacitat de regeneració i alleujament articular.

Així que tinguis o no molèsties articulars, si ets dona i estàs entre els 40 i els 50 anys, comença a prendre un suplement de gelatina o col · lagen hidrolitzat, ja que a més de mantenir la flexibilitat i resistència de les teves articulacions, ajudaràs a que la teva pell s'arrugui menys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario