sábado, 22 de febrero de 2014

APRIMAR AMB MOTIVACIÓ 2ªFASE


Seguim amb idees per perdre, de manera saludable i duradora, els quilos que ens sobren. Per a això, abans de començar la dieta pròpiament dita i després del consell de començar per obrir les vies d'eliminació i depurar fetge i ronyons, es pot passar a una segona fase del pla aprimant que consisteix a aconseguir la motivació i l'ànim adequats per posar data d'inici a la dieta.

És millor començar quan un estigui convençut que és el moment adequat, perquè els fracassos successius en el nostre intent d'aprimar van minvant la nostra autoestima i fan cada vegada més difícil tornar a intentar-ho. Aquest procés de motivació pot durar només un parell de dies o un parell de setmanes, depenent de cada persona, però cal donar-se un temps per escollir quan començar i per preparar-se per a això, tenint en compte que només hauria d'iniciar la dieta per aprimar quan estiguem en un bon estat d'ànim, convençuts que la volem fer i en unes condicions personals i laborals adequades.

Com ajuda en aquest procés, es pot recórrer a un aliat que no falla mai: un suplement de triptòfan amb vitamina B6. El triptòfan és un aminoàcid essencial, és a dir que no pot ser sintetitzat per les cèl · lules humanes i que per tant, ha de ser subministrat per la dieta. Necessitem triptòfan per produir serotonina que és un neurotransmissor que estabilitza l'estat anímic i millora l'humor, que ajuda a agafar el son normalitzant el ritme son-vigila, que disminueix la gana i que ajuda a controlar l'ansietat i les ganes de menjar hidrats de carboni de forma compulsiva. Amb l'alimentació habitual solem ingerir uns 800 mg de triptòfan (present en llet, formatges, plàtans, carn, ous, bacallà, pipes de gira-sol, etc . ). Però necessitem doblegar aquesta dosi si volem tenir un efecte beneficiós en el nostre estat d'ànim i reduir l'ansietat pel menjar. Per això des d'almenys una setmana abans de començar una dieta per aprimar equilibrada - i si pot ser prescrita per una dietista -, és recomanable començar a prendre dues càpsules de triptòfan amb vitamina B6 per esmorzar i dues en el sopar. Això ajudarà també a deixar el mal hàbit de picar entre hores i a controlar l'ansietat. La vitamina B6 va bé perquè afavoreix la transformació del triptòfan en serotonina i garanteix així els efectes de control de l'ansietat i de la gana. A més, una dosi adequada d'aquesta vitamina ajuda també a controlar el desig compulsiu pels dolços. La presa de triptòfan i vitamina B6 hauria de continuar durant tot el pla aprimant.

En aquesta segona fase prèvia a qualsevol dieta, també és recomanable regular el trànsit intestinal, cosa bàsica no només si volem tenir un ventre pla, sinó també per gaudir d'una bona digestió i d'una bona salut general. Per assegurar una bona neteja de còlon es pot recórrer a un laxant a base d' àloe extret del sèver o làtex dessecat de l'escorça de la fulla, que és el que conté aloïna amb acció laxant. Es pot prendre a la nit ( d'1 a 2 càpsules segons cada cas ) per aprofitar el reflex natural matutí de defecació ja que els seus efectes es noten a les 8-10 hores. La recomanació és que es prengui aquest àloe laxant només durant 10 dies i després, un cop iniciada la dieta, prendre un suplement de fibra soluble saciant que a més de regular el trànsit, ens ajudarà també a controlar la fam.

Després d'aquesta segona fase preparatòria, ja estaríem llestos per iniciar una dieta aprimant, que com sempre, hauria de ser dissenyada i supervisada per una dietista per evitar mancances nutricionals i assegurar l'èxit.


Ànim i sort als que heu decidit començar ! !

lunes, 17 de febrero de 2014

QUATRE SUPER ALIMENTS PER COMENÇAR EL DIA AMB ENERGIA

Estem en una de les èpoques de l'any de més activitat física i mental. Quan li exigim molt al nostre cos, correm el risc que el nostre sistema immunològic es vegi afectat i que les nostres defenses es ressentin. Per això, és bo donar-li al cos un plus d'energia i substàncies activadores del nostre sistema defensiu. D'aquesta forma no només ens serà més fàcil enfrontar els reptes de cada jornada, sinó també estar millor preparats per enfrontar-nos a les malalties de l'hivern.

Així que un bon costum és començar el dia amb els 4 suplements alimentaris més clàssics, els de tota la vida, com són el germen de blat, el llevat de cervesa, el pol · len i la lecitina de soja. Aquests 4 súper aliments es complementen entre si donant-nos més energia, protegint l'estrès oxidatiu, estimulant les nostres defenses i millorant el funcionament del sistema nerviós. I per descomptat, reduint el cansament i la fatiga.
Vegem per què són tan poderosos.
 

El germen de blat és la part del gra de blat amb major proporció de proteïnes, àcids grassos essencials, linoleic i alfa - linolènic, vitamines B1, B2, B6, niacina i folats, de gran importància en la conducció nerviosa, síntesi de neurotransmissors i metabolisme dels principis immediats; vitamina E, important antioxidant; minerals, especialment fòsfor, magnesi, ferro i oligoelements  enzims: com la superòxid dismutasa, d'acció antioxidant, i octacosanol, substància que es troba en el germen i oli de blat, i en menor proporció en olis d'altres llavors.
S'ha comprovat que augmenta la resistència a la fatiga i el rendiment d'una forma natural.

La lecitina és una substància orgànica natural, amb important activitat fisiològica i metabòlica. És emulgent natural dels greixos, intervé tant en la digestió de les mateixes, com en el seu transport a través del torrent circulatori.
Té un paper important en el metabolisme del colesterol i constitueix una font natural de fòsfor, fonamental en períodes d'intensa activitat intel · lectual.

El llevat de cervesa és la font natural més rica en vitamines del complex B, presents en una proporció ideal per al seu absorció. Aquesta riquesa en vitamines converteix el llevat de cerveza, en un aliment recomanable en qualsevol circumstància, ja que permet compensar la deficiència de vitamines del complex B pròpia de la dieta occidental, rica en aliment refinats. A més, el llevat de cervesa és rica en proteïnes ( 48-52 % ) i sobretot en aminoàcids essencials, d'aquesta forma el coeficient d'utilització digestiva de la proteïna és molt alt.
Conté també múltiples oligoelements: potassi, magnesi, zinc, seleni i crom.

El pol · len és una barreja de nombrosos nutrients: proteïnes d'alt valor biològic, aminoàcids lliures, sucres, greixos en forma d'àcids grassos insaturats, vitamines del complex B, vitamina C, E i betacarotè, minerals: entre els quals destaca el potassi, calci, magnesi i silici i flavonoides: com la fercitina, de gran poder antioxidant.
Per la seva composició i característiques nutricionals, el pol · len és un excel · lent tònic - vigoritzant.
L'ideal és prendre cada matí, abans d'esmorzar, una culleradeta de cada un d'ells. Es pot optar per comprar els 4 suplements ja barrejats en un sol producte dietètic, que afegeix també algues i alguna vitamina. D'aquesta manera, només cal prendre una cullerada sopera de la barreja cada matí per augmentar la resistència de l' organisme enfront dels agents infecciosos i per tenir tota l'energia i el vigor que necessita el nostre cos per a tota la jornada. Cal provar-ho. Notaran la diferència.
 
 

jueves, 6 de febrero de 2014

ARTICULACIONS FLEXIBLES I SENSE DOLOR

Amb el pas dels anys les articulacions es tornen rígides i doloroses no només perquè l'ús les pot desgastar sinó també perquè decau la producció orgànica dels principals nutrients del cartílag, és a dir, el col · lagen, la glucosamina i la condroitina. Prendre suplements naturals amb aquests nutrients pot ser la millor opció per prevenir i  alleujar molèsties.

Una dolenta alimentació, els esforços excessius, el sobrepès i un cert component genètic son els majors enemics de les teves articulacions i els principals culpables de que es vegin afectades per artritis i artrosi, les dues enfermetats degeneratives que més afecten les articulacions.
No obstant això, una bona alimentació, amb suplements que reposin la pèrdua natural de col · lagen, glucosamina i condroitina que pateixen les articulacions amb el pas dels anys, no només aturarà el procés dolorós d'artrosi o artritis, sinó que també les tornarà més flexibles i funcionals.

Nutrients essencials

Sabem que el col · lagen i la gelatina ajuden a mantenir la resistència dels nostres genolls, malucs, canells i altres articulacions, i que la glucosamina i la condroitina són les responsables de la seva flexibilitat. Si alimentes les teves articulacions amb aquests nutrients, no fregaran entre si i tens menys possibilitats que el cartílag es degeneri i aparegui l'artritis. Però la qüestió és d'on extraiem aquests nutrients essencials per a la salut i funcionalitat de les articulacions? 
De la dieta diària? 

Com que aquestes substàncies són escasses en l'alimentació actual, cal recórrer a fonts concentrades d'aquests nutrients com és el cas de la manta ratlla, un peix d'on l'esquelet està format per cartílag en lloc de per teixit ossi.

Un bon aliat de les teves articulacions

El cartílag que s'extreu de la manta ratlla i que pot prendre en forma de suplement en càpsules, és una excel · lent font de condroitina i glucosamina, substàncies que ajuden a cuidar la salut de les articulacions. Diversos assaigs clínics han mostrat que aquest tipus de cartílag ajuda a regenerar les articulacions danyades per l'artritis, a més ajuda a regular el sistema immune de manera que podria ser útil en el tractament de l'artritis reumatoide i d'altres malalties inflamatòries de les articulacions, i també contribueix a prevenir que els cartílags es calcifiquen i les articulacions perdin la seva mobilitat.

Manta ratlla amb Harpago

Els beneficis de prendre cartílag de manta ratlla es multipliquen si el suplement combina també altres principis actius que tinguin cura de la salut articular, com són les vitamines C i D, que contribueixen a la formació de col · lagen, a la conservació dels ossos, al bon funcionament dels músculs, a l'absorció i utilització del calci i del fòsfor i al manteniment de les concentracions normals de calci en sang. I si a més el cartílag de manta ratlla ve associat amb extracte de harpagòfit, una planta que amb propietats antiinflamatòries que calma el dolor sense els efectes secundaris dels analgèsics, tindríem un suplement articular que no només ens proveiria dels nutrients essencials que necessiten reposar les nostres articulacions per mantenir àgils i flexibles, sinó que també tindríem un calmant natural del dolor que alleujaria les primeres molèsties articulars.

Més beneficis

A més, com el cartílag de manta ratlla és ric en calci biodisponible de fàcil assimilació, fòsfor i altres minerals, prendre aquest suplement també és beneficiós per ajudar a millorar la salut òssia de les persones amb osteoporosi, així com per a regenerar els ossos després fractures i altres tipus de lesions òssies.