sábado, 11 de enero de 2014

DESPRES DELS EXCESSOS, A DIETA DE COLESTEROL


Durant les Festes gairebé tots hem pres massa aliments rics en greixos saturats com són les carns vermelles, els embotits o alguns dolços i postres, i això, segons els experts, podria haver incrementat les nostres taxes de colesterol en sang fins a un 10 per cent. Per això, el doctor Leandro Plaza, president de la Fundació Espanyola del Cor ( FEC ), alerta que " després d'un mes d'excessos alimentaris i abandonament dels hàbits saludables, tenir el colesterol elevat és un factor de risc per al desenvolupament de malalties cardiovasculars i, actualment, un de cada dos adults espanyols ho té per sobre dels nivells totals recomanats ".

Per mantenir els nivells correctes de colesterol ( per sota de 200 ml / dl) es recomana una alimentació variada i equilibrada que inclogui una major aportació de fibra, verdures, carns magres, peix blau, lactis desnatats o begudes vegetals, fruits secs i oli d' oliva i reduir el consum d'aliments rics en colesterol i en greixos saturats.


Però a més, aquest és el millor moment per introduir en la nostra dieta nous aliments dietètics anti-colesterol que es converteixin ja en un hàbit saludable per a tot l'any. Aquests són els nostres aliats anti-colesterol:

*  Prendre perles d'oli de peix ric en omega 3 ja que aquest tipus de greix té la capacitat de reduir els nivells de colesterol en sang així com de generar una sèrie de compostos ( eicosanoides ) amb propietats beneficioses a nivell circulatori ( vasodilatadores , antiagregants plaquetaris , etc . ). Els àcids grassos omega 3 tenen també una influència important pel que fa a la disminució dels triglicèrids i en conseqüència del risc cardiovascular.

*  Afegir més fibra soluble a la dieta ja que aquesta dificulta l'absorció de colesterol i de greixos en general. Els aliments que més fibra soluble contenen són el segó de civada, les llavors de lli, la glucomanana o el Opuntia ( cactus nopal ), la goma guar, el chitosan ( fibra procedent de closques de crustacis ), les algues i les pectines. Algunes d'aquestes fibres es poden afegir als plats en forma de pols o escates i altres es consumeixen en càpsules.

*  Incloure lecitina de soja al menú diari, ja que aquest fosfolípid aïllat de la soja actua com un emulgent natural dels greixos, facilitant tant la seva digestió com el seu transport. Alguns estudis han mostrat que prendre 12 grams de lecitina al dia redueix el colesterol dolent i els triglicèrids i al mateix temps puja el colesterol bo ( HDL ).

*  Prendre ferments làctics ( probiòtics ) ja que s'ha comprovat que tenir un nombre suficient de bacteris beneficiosos en l'intestí produeix efecte reductor del colesterol i els triglicèrids. Es poden prendre en vials que garanteixen arriben a l'intestí un mínim de ferments.

*  Recórrer a les plantes anti-colesterol per excel · lència, que es poden prendre en infusió, en extracte, en càpsules, en comprimits, en perles o vials. Plantes que per la seva acció sobre el fetge i la vesícula , ajuden a disminuir els nivells de colesterol en sang com la carxofa, la dent de lleó, el boldo, el card marià i la fumària. Altres que pel seu alt contingut en fibra faciliten l'eliminació de colesterol i redueixen la seva absorció com la saragatona, el plantatge, la malva i el malví. I altres plantes que ajuden a baixar el colesterol i els greixos per diferents mecanismes com l'olivera, garcinia, te verd i fucus.

Com es veu, hi ha molts recursos naturals per tornar als nivells òptims de colesterol després dels excessos de la Festes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario