jueves, 7 de noviembre de 2013

SUCRE SOTA CONTROL

La diabetis és una malaltia que cada vegada creix més i ja compta amb més de 366 afectats a tot el món, segons les xifres de la Organització Mundial de la Salut ( OMS ). És probable que aquesta xifra augmenti i arribi a duplicar-se en l'any 2030. Però el nombre d'afectats també podria reduir, perquè la bona notícia és que una de les causes de més pes en el desenvolupament i prevenció de la diabetis és l'alimentació, i per tant és relativament fàcil actuar-hi.Tot i que pot haver condicionants genètics, segons els experts, l'alimentació és , en la majoria dels casos, una de les causes més importants en l'aparició de la diabetis. Moltes persones els pares van ser diabètics es lliuren de la malaltia perquè cuiden molt la seva alimentació i fan esport. Per exemple, tenir cura del pes és fonamental i s'ha demostrat que la malaltia pot arribar a desaparèixer quan les persones diabètiques aconsegueixen pèrdues significatives de pes.Així doncs, quines són les regles d'una alimentació que ajudi a prevenir la diabetis i a baixar també els nivells de sucre en sang quan arriben a una xifra que comença a fer necessari prendre mesures per reduir?
 
 
Sis regles per baixar el sucre
1 . La primera regla i més important, és introduir més fibra en la dieta, no només triant aliments rics en fibra, sinó també afegint suplements de fibra soluble en cada àpat. Els millors suplements d'aquesta fibra són les càpsules de glucomanana, de les que hauries de prendre dues càpsules en cada àpat principal ( un total de 6 al dia ) i el segó de civada ( de 3 a 6 cullerades diàries barrejades en iogurts, sopes, sucs, truites, etc . ).

Per què triem glucomanana? Perquè és una fibra soluble extreta d'una lleguminosa procedent de l'Índia que al barrejar-se amb l'aigua forma una substància gelatinosa de molt alta viscositat i adherència ( pel que resulta més eficaç que la majoria de fibres solubles ), que recorre l'intestí i interfereix l'absorció de nutrients, principalment sucres, greixos, colesterol i àcids biliars. L'efecte enlentecedor de l'absorció de la glucosa, fa que aquesta pugi lentament i per un temps prolongat en la sang, el que provoca una sensació de sacietat duradora. La glucomanana té la capacitat d'absorbir gran quantitat d'aigua , augmentant fins a 200 vegades el seu volum, contribuint també d'aquesta manera a perllongar la sensació de sacietat i disminuint la gana.
També activa els moviments fisiològics de l'intestí, regulant el trànsit i evitant el restrenyiment.

2 . Segueix una dieta baixa en greixos, evitant sobretot les salses, preferint el peix a la carn i els formatges, consumint diàriament verdures i fruites i sense sobrepassar amb les quantitats.

3 . Agafa un suplement de crom, millor en forma de picolinato de crom ja que millora la tolerància a la glucosa i facilita el control de la glucosa en diabètics.

4 . Presa infusions de plantes amb acció hipoglucemiant com sàlvia, olivera, Travalera, Copalchi i centaura.

5 . Endolceix les teves begudes i les teves postres amb estèvia un edulcorant natural procedent de la planta Stevia rebaudiana que posseeix un sabor fresc característic i pot usar-se tant per coure com per a receptes que requereixin fred, i es pot afegir també a tot tipus d'aliments i begudes.

6 . Intenta reduir l'índex glucèmic dels àpats introduint verdures en els plats de pasta o arròs, afegint vinagre de poma o suc de llimona en totes les amanides i altres menjars i utilitzant canyella ( mitja cullerada al dia) per amanir els plats.
 




No hay comentarios:

Publicar un comentario