martes, 17 de septiembre de 2013

TORNADA A L'ESCOLA I A LA RUTINA AMB BON HUMOR

Després d'unes llargues vacances, el canvi de l'oci en general a la rutina escolar o laboral, pot comportar frustració i ansietat. I això, des d'un punt de vista de salut, baixa les defenses i ens torna més indefensos davant de qualsevol malaltia. Per això, a més de reincorporar progressivament rutines relacionades amb l'hora d'anar a dormir i aixecar-se, horaris de menjar i hàbits similars a les que se segueixen durant el curs, de manera que la transició sigui suau, també es pot recórrer a alguns remeis extres que ens ajudaran a adaptar-nos millor al nou cicle.

                     
Flors de Bach per adaptar-se millor

Dins de la teràpia floral del Dr Bach, hi ha una flor que està molt indicada per adaptar-se millor als canvis: " Walnut " (noguera). Pots posar 4 gotetes de walnut en un got petit d'aigua i prendre quatre vegades al dia, sent les preses més importants la primera del matí, només alçar, i l'última de la nit, just abans d'anar a dormir.
També es poden prendre al llarg del dia cada vegada que el nostre estat d'ànim ho requereixi .Per als nens que tornen al col·legi i per a tots els estudiants que reinicien el curs, també els vindrà bé afegir una altra essència floral anomenada Clematis  que facilita la concentració, tan necessària després de la dispersió de les vacances. Es poden posar dues flors juntes, 4 gotes de cadascuna en cada presa.

Recuperar la rutina del son

 
Les alteracions en el son i, en conseqüència, les dificultats de concentració i d'atenció sostinguda, símptomes habituals de l'anomenat síndrome postvacacional, també poden evitar-se amb un remei natural .
Per millorar la qualitat del son i facilitar la tornada als horaris normals, ajuda molt recórrer a un suplement natural de triptòfan en càpsules ja que és un aminoàcid essencial que no pot ser sintetitzat pel nostre organisme i per tant ha de ser subministrat per la dieta. Un increment de triptòfan a nivell cerebral afavoreix la síntesi de serotonina, una hormona que influeix sobre la quasi totalitat de funcions cerebrals: ritmes circadians, son- vigilia, control neuroendocrí, temperatura corporal, percepció del dolor, activitat motora, funcions cognitives (contingut de nostres pensaments), afectivitat i altres múltiples accions.
Es poden prendre dues càpsules en l'esmorzar i dues després del sopar .Si els problemes de son són deguts al canvi horari, a causa dels viatges, també es pot recórrer a la melatonina en comprimits. Aquesta hormona segregada per la glàndula pineal (situada en el cervell ) té com a funció principal regular la son controlant els ritmes circadians. La melatonina que produeix el nostre cervell té la màxima secreció quan no hi ha llum, és a dir, a la nit, sobretot entre la 1:00 i les 5:00 hores de la matinada. Aquest és el moment en que el somni és més profund. Com el nostre cervell produeix la melatonina només de nit, pot ser útil suplementar la dieta amb comprimits de melatonina sempre que acumulem moltes hores de llum seguides, com passa en els viatges en què es creuen diverses franges horàries. Però també s'ha constatat que la secreció global de la melatonina decreix amb els anys i que aquesta pot ser la raó per la qual a mesura que avancem en edat el somni es fa més fraccionat i de pitjor qualitat.Per això en cas de jet-lag a la tornada de vacances, o d'insomni sense causa aparent en persones d'edat mitjana o avançada, prendre un comprimit amb 1,9 mg melatonina dues hores abans d'anar a dormir, pot ajudar a agafar el son ..
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario