lunes, 30 de septiembre de 2013

NUTRIENTS PER ALLARGAR LA VISTA

La còrnia, la retina i el cristal·lí pateixen una constant agressió lumínica. Amb l'estil de vida actual aquesta agressió es fa més intensa ja que els nostres ulls es veuen sotmesos a una exposició continuada a les pantalles de televisió, ordinador, mòbil, tablet, etc ., Així com als raigs de sol i a les llums potents. Això produeix residus nocius ( radicals lliures ) que causen petits danys que l'ull ha de reparar diàriament. Amb els anys, aquesta capacitat de reparació decau, les estructures oculars s'oxiden i degeneren i poden aparèixer alteracions de retina, mala visió nocturna, cataractes, etc. Sense oblidar que els problemes de salut com la hipertensió, la diabetis, el colesterol i el tabaquisme, també poden repercutir en la vista.Així veiem com a partir dels 40-45 anys, les persones que no han tingut cap problema de visió anteriorment comencen a notar canvis en la qualitat de la visió i cada vegada s'avança més la presbícia i per tant la necessitat d'usar ulleres de "a prop". I a partir dels 60 anys, un 3-4 % de persones pateix altres problemes més greus de vista com la degeneració macular i un 25% pateix cataractes en algun grau.Què fer? ¿Llegir menys, usar menys les pantalles i protegir els ulls dels raigs de sol? Doncs a més d'intentar fer un ús més racional de les pantalles, de protegir de la llum solar amb les ulleres apropiades, de fer gimnàstica ocular, i passar revisions oftalmològiques adequades, hi ha una cosa molt fàcil i eficaç que podem fer per allargar la vida de la nostra bona vista: alimentar millor.
 
El menú dels teus ulls

 
 
 

Efectivament, se sap que per ajudar a la vista a reparar aquests desgastos que es produeixen amb el pas dels anys, necessita d' uns nutrients específics com:. Vitamina A i betacarotens procedents de la pastanaga i altres fonts, ja que aquests nutrients neutralitzen els radicals lliures produïts per la llum, oxigen , fum, etc ., que deterioren la transparència i causa sequedat a la còrnia i cristal·lí de l'ull .
     
. La luteïna i la zeaxantina 2 carotens presents en algues ( sobretot la Dunaliella salina ), pebrots vermells, cols, col, enciam, espinacs, blat de moro, mostassa, rovells d'ou i kiwis, entre altres, que manté la salut de la retina facilitant
la seva funció visual i protegint de la llum i dels radicals lliures.. Fitonutrients presents en nabius, algues i altres fruites i verdures, que preserven la irrigació ocular, l'agudesa visual i milloren la visió nocturna.. Zinc, seleni i vitamines A i E que protegeixen les estructures oculars del dany oxidatiu.. Vitamines A, E, C, zinc i carotens que mantenen l'agudesa visual i regeneren els pigments .Així que l'ideal seria incloure en el menú diari tots aquests nutrients a través d'aliments com els nabius, el germen de blat, el llevat de cervesa, les algues, els ous, l'alvocat, les ametlles, les pastanagues.
                                       
       
Si forces molt la vista      
 Per a les persones que treballen constantment davant l'ordinador i forcen molt la vista, el millor és assegurar-se la quantitat diària recomanada d'aquests nutrients recorrent a un complement alimentari dietètic que els contingui i prendre la dosi aconsellada pel fabricant (1 o 2 càpsules al dia ). Però sempre és millor escollir un complement dietètic natural els nutrients procedeixin de fonts naturals com pastanaga, nabius, algues, etc .Amb això i amb un estil de vida adequat per als ulls que permeti entrenar la vista a curta, mitjana i llarga distància, estarem assegurant una llarga vida a la vista .

No hay comentarios:

Publicar un comentario