viernes, 6 de septiembre de 2013

14 ANYS MÉS DE JOVENTUT

Segons un estudi realitzat per la Universitat de Cambridge ( Regne Unit ) , seguir un estil de vida que consisteixi en no fumar, fer activitat física, moderar el consum d'alcohol i prendre cinc racions de fruita i verdura al dia rejoveneix l'organisme uns 14 anys, és a dir, disminueix l'edat biològica en uns 14 anys respecte a l'edat cronològica. L'edat cronològica s'entén com els anys reals de vida d'un individu, i l'edat biològica és la que es determina segons l'estat de salut de l'individu.
 L'estudi, realitzat a més de 20.000 persones, va demostrar que les persones que seguien aquest estil de vida saludable com el descrit, reduïen fins a quatre vegades el risc de morir prematurament .Encara que el més apropiat és seguir un estil de vida des de la infància, mai és tard per començar, sobretot si tenim en compte que l'esperança de vida dels espanyols és de 76 anys per als homes i 83 per a les dones. Per tant, ja que tenim moltes possibilitats d'arribar a vells, farem el possible per tenir una vellesa activa i sana.
Com?. Practicant aquest decàleg que han consensuat nombroses societats científiques.
 
DECÀLEG PER UNA VELLESA ACTIVA


- Entrenar la memòria, és a dir, memoritzar alguna cosa nova cada dia : un poema, una pregària, etc.- Llegir coses de temàtiques variades cada dia.

- Mantenir una vida social activa, visitant als amics i familiars, convidant a casa els amics a passar una estona, acudint a trobades, excursions, etc .- Exercitar físicament, practicant exercici regular. I sinó, només cal caminar una hora al matí i una altra a la tarda.- Seguir una dieta equilibrada que inclogui cada dia 3 racions de fruita ( fresca o seca ) i altres 3 racions de verdures, que prioritzi les bones greixos com oli d'oliva cru o peix gras, que eviti els greixos animals ( fins i tot els lactis han de ser desnatats ); que redueixi al màxim la carn; que inclogui pa, pasta i altres cereals integrals i que eviti els dolços.- A més, cal eliminar el tabac i les begudes alcohòliques de la dieta, tenir cura de la dentadura, sotmetre a revisions de la vista i l'oïda, prevenir lesions i caigudes; seguir les pautes professionals en el control i cura de les malalties i, finalment, no auto medicar.
 
ARTICULACIONS EN FORMA
 
Però a més, hem de cuidar especialment l'esquelet i les articulacions perquè ens " durin " flexibles i en bona forma durant molts anys .- Per enfortir els ossos , a partir dels 45 anys cal prendre algun suplement natural de calci, magnesi, fòsfor, vitamina D i vitamina C, i posar-se el sol 15 minuts cada dia tot l'any. Les dones poden buscar un suplement que a més d'aquests minerals inclogui isoflavones de soja perquè els fitoestrògens atenuïn les molèsties i riscos associats a la menopausa.
 

- Per mantenir la salut i flexibilitat de les articulacions, la vitamina C, i altres antioxidants són essencials, a més dels àcids grassos omega 3. Per tant si no podem garantir la seva aportació a través de l'alimentació, es pot recórrer a algun suplement que reuneixi tots els antioxidants ia les perles d'omega 3. I al primer signe de molèstia a la articulacions (bé per desgast, bé per sobrecàrrega a conseqüència del treball o de l'esport ) es pot recórrer a prendre algun suplement de gelatina hidrolitzada i glucosamina, ja que són substàncies aporten els components de cartílag que necessiten les articulacions. Pregunta a la botiga de dietètica quin és el suplement articular que més et convé.

No hay comentarios:

Publicar un comentario