lunes, 30 de septiembre de 2013

NUTRIENTS PER ALLARGAR LA VISTA

La còrnia, la retina i el cristal·lí pateixen una constant agressió lumínica. Amb l'estil de vida actual aquesta agressió es fa més intensa ja que els nostres ulls es veuen sotmesos a una exposició continuada a les pantalles de televisió, ordinador, mòbil, tablet, etc ., Així com als raigs de sol i a les llums potents. Això produeix residus nocius ( radicals lliures ) que causen petits danys que l'ull ha de reparar diàriament. Amb els anys, aquesta capacitat de reparació decau, les estructures oculars s'oxiden i degeneren i poden aparèixer alteracions de retina, mala visió nocturna, cataractes, etc. Sense oblidar que els problemes de salut com la hipertensió, la diabetis, el colesterol i el tabaquisme, també poden repercutir en la vista.Així veiem com a partir dels 40-45 anys, les persones que no han tingut cap problema de visió anteriorment comencen a notar canvis en la qualitat de la visió i cada vegada s'avança més la presbícia i per tant la necessitat d'usar ulleres de "a prop". I a partir dels 60 anys, un 3-4 % de persones pateix altres problemes més greus de vista com la degeneració macular i un 25% pateix cataractes en algun grau.Què fer? ¿Llegir menys, usar menys les pantalles i protegir els ulls dels raigs de sol? Doncs a més d'intentar fer un ús més racional de les pantalles, de protegir de la llum solar amb les ulleres apropiades, de fer gimnàstica ocular, i passar revisions oftalmològiques adequades, hi ha una cosa molt fàcil i eficaç que podem fer per allargar la vida de la nostra bona vista: alimentar millor.
 
El menú dels teus ulls

 
 
 

Efectivament, se sap que per ajudar a la vista a reparar aquests desgastos que es produeixen amb el pas dels anys, necessita d' uns nutrients específics com:. Vitamina A i betacarotens procedents de la pastanaga i altres fonts, ja que aquests nutrients neutralitzen els radicals lliures produïts per la llum, oxigen , fum, etc ., que deterioren la transparència i causa sequedat a la còrnia i cristal·lí de l'ull .
     
. La luteïna i la zeaxantina 2 carotens presents en algues ( sobretot la Dunaliella salina ), pebrots vermells, cols, col, enciam, espinacs, blat de moro, mostassa, rovells d'ou i kiwis, entre altres, que manté la salut de la retina facilitant
la seva funció visual i protegint de la llum i dels radicals lliures.. Fitonutrients presents en nabius, algues i altres fruites i verdures, que preserven la irrigació ocular, l'agudesa visual i milloren la visió nocturna.. Zinc, seleni i vitamines A i E que protegeixen les estructures oculars del dany oxidatiu.. Vitamines A, E, C, zinc i carotens que mantenen l'agudesa visual i regeneren els pigments .Així que l'ideal seria incloure en el menú diari tots aquests nutrients a través d'aliments com els nabius, el germen de blat, el llevat de cervesa, les algues, els ous, l'alvocat, les ametlles, les pastanagues.
                                       
       
Si forces molt la vista      
 Per a les persones que treballen constantment davant l'ordinador i forcen molt la vista, el millor és assegurar-se la quantitat diària recomanada d'aquests nutrients recorrent a un complement alimentari dietètic que els contingui i prendre la dosi aconsellada pel fabricant (1 o 2 càpsules al dia ). Però sempre és millor escollir un complement dietètic natural els nutrients procedeixin de fonts naturals com pastanaga, nabius, algues, etc .Amb això i amb un estil de vida adequat per als ulls que permeti entrenar la vista a curta, mitjana i llarga distància, estarem assegurant una llarga vida a la vista .

sábado, 21 de septiembre de 2013

GELEES SANTIVERI, MÀXIMA QUALITAT

La qualitat i la puresa d'una bona Gelea reial es demostra pel seu contingut en 10-HDeA, que és un àcid gras monoinsaturat 10-hidroxi-2-decenoico.
Un nivell màxim del 6% assegura que la gelea reial no ha sigut adulterada ni modificada, que ha sigut processada i emmagatzemada en condicions òptimes i que la presencia de principis actius de la gelea reial esta assegurada.
Hi han 7 tipus de gelees amb diverses presentacions de 10,20 o 30 vials.
 
 
 

martes, 17 de septiembre de 2013

TORNADA A L'ESCOLA I A LA RUTINA AMB BON HUMOR

Després d'unes llargues vacances, el canvi de l'oci en general a la rutina escolar o laboral, pot comportar frustració i ansietat. I això, des d'un punt de vista de salut, baixa les defenses i ens torna més indefensos davant de qualsevol malaltia. Per això, a més de reincorporar progressivament rutines relacionades amb l'hora d'anar a dormir i aixecar-se, horaris de menjar i hàbits similars a les que se segueixen durant el curs, de manera que la transició sigui suau, també es pot recórrer a alguns remeis extres que ens ajudaran a adaptar-nos millor al nou cicle.

                     
Flors de Bach per adaptar-se millor

Dins de la teràpia floral del Dr Bach, hi ha una flor que està molt indicada per adaptar-se millor als canvis: " Walnut " (noguera). Pots posar 4 gotetes de walnut en un got petit d'aigua i prendre quatre vegades al dia, sent les preses més importants la primera del matí, només alçar, i l'última de la nit, just abans d'anar a dormir.
També es poden prendre al llarg del dia cada vegada que el nostre estat d'ànim ho requereixi .Per als nens que tornen al col·legi i per a tots els estudiants que reinicien el curs, també els vindrà bé afegir una altra essència floral anomenada Clematis  que facilita la concentració, tan necessària després de la dispersió de les vacances. Es poden posar dues flors juntes, 4 gotes de cadascuna en cada presa.

Recuperar la rutina del son

 
Les alteracions en el son i, en conseqüència, les dificultats de concentració i d'atenció sostinguda, símptomes habituals de l'anomenat síndrome postvacacional, també poden evitar-se amb un remei natural .
Per millorar la qualitat del son i facilitar la tornada als horaris normals, ajuda molt recórrer a un suplement natural de triptòfan en càpsules ja que és un aminoàcid essencial que no pot ser sintetitzat pel nostre organisme i per tant ha de ser subministrat per la dieta. Un increment de triptòfan a nivell cerebral afavoreix la síntesi de serotonina, una hormona que influeix sobre la quasi totalitat de funcions cerebrals: ritmes circadians, son- vigilia, control neuroendocrí, temperatura corporal, percepció del dolor, activitat motora, funcions cognitives (contingut de nostres pensaments), afectivitat i altres múltiples accions.
Es poden prendre dues càpsules en l'esmorzar i dues després del sopar .Si els problemes de son són deguts al canvi horari, a causa dels viatges, també es pot recórrer a la melatonina en comprimits. Aquesta hormona segregada per la glàndula pineal (situada en el cervell ) té com a funció principal regular la son controlant els ritmes circadians. La melatonina que produeix el nostre cervell té la màxima secreció quan no hi ha llum, és a dir, a la nit, sobretot entre la 1:00 i les 5:00 hores de la matinada. Aquest és el moment en que el somni és més profund. Com el nostre cervell produeix la melatonina només de nit, pot ser útil suplementar la dieta amb comprimits de melatonina sempre que acumulem moltes hores de llum seguides, com passa en els viatges en què es creuen diverses franges horàries. Però també s'ha constatat que la secreció global de la melatonina decreix amb els anys i que aquesta pot ser la raó per la qual a mesura que avancem en edat el somni es fa més fraccionat i de pitjor qualitat.Per això en cas de jet-lag a la tornada de vacances, o d'insomni sense causa aparent en persones d'edat mitjana o avançada, prendre un comprimit amb 1,9 mg melatonina dues hores abans d'anar a dormir, pot ajudar a agafar el son ..
 
 

viernes, 6 de septiembre de 2013

14 ANYS MÉS DE JOVENTUT

Segons un estudi realitzat per la Universitat de Cambridge ( Regne Unit ) , seguir un estil de vida que consisteixi en no fumar, fer activitat física, moderar el consum d'alcohol i prendre cinc racions de fruita i verdura al dia rejoveneix l'organisme uns 14 anys, és a dir, disminueix l'edat biològica en uns 14 anys respecte a l'edat cronològica. L'edat cronològica s'entén com els anys reals de vida d'un individu, i l'edat biològica és la que es determina segons l'estat de salut de l'individu.
 L'estudi, realitzat a més de 20.000 persones, va demostrar que les persones que seguien aquest estil de vida saludable com el descrit, reduïen fins a quatre vegades el risc de morir prematurament .Encara que el més apropiat és seguir un estil de vida des de la infància, mai és tard per començar, sobretot si tenim en compte que l'esperança de vida dels espanyols és de 76 anys per als homes i 83 per a les dones. Per tant, ja que tenim moltes possibilitats d'arribar a vells, farem el possible per tenir una vellesa activa i sana.
Com?. Practicant aquest decàleg que han consensuat nombroses societats científiques.
 
DECÀLEG PER UNA VELLESA ACTIVA


- Entrenar la memòria, és a dir, memoritzar alguna cosa nova cada dia : un poema, una pregària, etc.- Llegir coses de temàtiques variades cada dia.

- Mantenir una vida social activa, visitant als amics i familiars, convidant a casa els amics a passar una estona, acudint a trobades, excursions, etc .- Exercitar físicament, practicant exercici regular. I sinó, només cal caminar una hora al matí i una altra a la tarda.- Seguir una dieta equilibrada que inclogui cada dia 3 racions de fruita ( fresca o seca ) i altres 3 racions de verdures, que prioritzi les bones greixos com oli d'oliva cru o peix gras, que eviti els greixos animals ( fins i tot els lactis han de ser desnatats ); que redueixi al màxim la carn; que inclogui pa, pasta i altres cereals integrals i que eviti els dolços.- A més, cal eliminar el tabac i les begudes alcohòliques de la dieta, tenir cura de la dentadura, sotmetre a revisions de la vista i l'oïda, prevenir lesions i caigudes; seguir les pautes professionals en el control i cura de les malalties i, finalment, no auto medicar.
 
ARTICULACIONS EN FORMA
 
Però a més, hem de cuidar especialment l'esquelet i les articulacions perquè ens " durin " flexibles i en bona forma durant molts anys .- Per enfortir els ossos , a partir dels 45 anys cal prendre algun suplement natural de calci, magnesi, fòsfor, vitamina D i vitamina C, i posar-se el sol 15 minuts cada dia tot l'any. Les dones poden buscar un suplement que a més d'aquests minerals inclogui isoflavones de soja perquè els fitoestrògens atenuïn les molèsties i riscos associats a la menopausa.
 

- Per mantenir la salut i flexibilitat de les articulacions, la vitamina C, i altres antioxidants són essencials, a més dels àcids grassos omega 3. Per tant si no podem garantir la seva aportació a través de l'alimentació, es pot recórrer a algun suplement que reuneixi tots els antioxidants ia les perles d'omega 3. I al primer signe de molèstia a la articulacions (bé per desgast, bé per sobrecàrrega a conseqüència del treball o de l'esport ) es pot recórrer a prendre algun suplement de gelatina hidrolitzada i glucosamina, ja que són substàncies aporten els components de cartílag que necessiten les articulacions. Pregunta a la botiga de dietètica quin és el suplement articular que més et convé.