miércoles, 28 de agosto de 2013

RECUPERA LA PELL DESPRÉS DE L'ESTIU

La pell necessita cures especials després de l'estiu, fins i tot aquelles que no tenen problemes i que han estat protegides de manera acurada sota el sol. I la tardor, que està a la volta de la cantonada, és la millor època per donar-li cures intensives a una pell que perd sempre alguna cosa (i no només aigua) amb cada estiu que passa: greix, col · lagen i, com a conseqüència, finor i fermesa. Així que per mantenir molts anys una pell fresca, ufanosa i llisa, et proposo un pla postvacacional que inclou complements dietètics per alimentar la pell per dins, i una selecció de cosmètics naturals que m'ha recomanat M ª Jesús Pinto, esteticista especialitzada en cosmètica natural.

Col · lagen hidrolitzat: prendre un complement dietètic a base de col · lagen hidrolitzat, o gelatina combinada amb magnesi, resulta molt eficaç perquè la pell no perdi hidratació i lluminositat. Amb el pas dels anys, els teixits perden col · lagen, la proteïna dèrmica més abundant, i la manca fa que la pell perdi hidratació i lluminositat, es torni flàccida i amb més tendència a les arrugues. Les fonts naturals de col · lagen, com ara els peus de porc, no són molt recomanables dietèticament parlant, sobretot en les quantitats que hauríem consumir per aconseguir la dosi mínima eficaç de col · lagen. Per això els experts recomanem prendre un suplement diari de 10 grams de gelatina hidrolitzada, que equivalen a 2-3 culleradetes del producte dissolt en aigua i que es pot prendre en dejú. Tot i que aquests productes són coneguts sobretot per mantenir les articulacions en forma, són també una de les millors formes de reposar el col · lagen de la pell per via interna.
És millor fer una cura de col · lagen hidrolitzat de 3 mesos seguits.

Greixos reparadores per dins i per fora: per protegir el col · lagen necessitem també reposar els lípids o greixos de la pell i per a això podem actuar per les dues vies: la interna, a través de l'alimentació, i l'externa, amb els cosmètics adequats. És bo prendre un suplement d'oli de perles de germen de blat (de 2 a 4 al dia), ja que és un veritable elixir rejovenidor dels teixits, i aplicar externament alguna crema antiedat canvi que contingui oli d'argan i de germen de blat.
 

Aliments rics en coure: com aquest mineral està implicat en la síntesi del col · lagen, estaria bé incloure en la dieta d'aquestes pròximes setmanes, al mateix temps que el suplement de gelatina hidrolitzada, aliments rics en coure com bledes, espinacs, espàrrecs, llenties,
civada i soja.
 
Cures cosmètics intensius: depenent de l'edat, aplica't durant els tres pròxims mesos, el següent pla cosmètic.

- Si tens menys de 40 anys: aplica't matí i nit, un sèrum reparador a base d'Epigran (una substància extreta del germen de blat amb una tecnologia exclusiva de la firma de cosmètica natural alemanya Dr Grandel).
L'aplicació s'ha de fer després d'una bona neteja facial.


- Si tens més de 40 anys: al matí, abans de la crema de dia habitual, aplica't àcid hialurònic en liposomes (per afavorir la seva penetració).
I a la nit, després de la neteja de rigor, aplica't oli de rosa mosqueta, de gran efecte reparador.Si segueixes aquest pla, t'asseguro que la teva pell seguirà ferma, llisa i sense arrugues per molt temps.

martes, 20 de agosto de 2013

QUE MENJAR EN CAS DE DIARREA


La majoria de les diarrees que es produeixen a l'estiu estan provocades pel consum d'un aliment contaminat ja que els riscos augmenten amb les altes temperatures. Per això és convenient tenir sempre a mà els remeis naturals més eficaços en cas de patir els símptomes freqüents d'una intoxicació alimentària: dolor abdominal, vòmits i diarrea. Els culpables d'aquest malestar són alguns microorganismes com la salmonel i el Bacillus cereus que s'ingereixen a través d'aliments contaminats o en mal estat de conservació.
Algunes intoxicacions alimentàries també poden estar provocades per restes de metalls pesats o de pesticides en els aliments, o pel consum d'espècies tòxiques (com és el cas d'alguns bolets).Si els símptomes són lleus, es poden tallar amb la dieta i el consum de plantes adequades. Però si es fan més greus i duren més de dos dies s'hauria de consultar amb el metge.

Plantes que ajuden
 
 Agrimonia i noguera: Aquestes plantes tenen una eficaç acció astringent gràcies als tanins que posseeixen.
Cal prendre de 3 a 4 tasses al dia d'una infusió de flors i fulles de serverola i fulles de noguera preparada amb 20 grams de la mescla per cada litre d'aigua.
 Infusió de camamilla: pot ajudar a millorar les molèsties derivades d'una intoxicació alimentària, sobretot les nàusees, alhora que va assentant l'estómac i preparant per rebre de nou aliment.
 Farigola: pel seu efecte desinfectant, sempre anirà bé prendre infusions d'aquesta planta.

Només líquids
 
Quan es té diarrea és important reposar líquids per evitar la deshidratació. Durant la crisi, és a dir, les primeres 24 hores des que comencen els símptomes, l'ideal és prendre només líquids com una beguda amb electròlits com la que consumeixen els esportistes per hidratar-se. També es pot preparar una solució casolana amb 1 litre d'aigua, 2 cullerades soperes de sucre, el suc de 1 llimona, 1 culleradeta de moca de sal i 4 de bicarbonat sòdic.
Beure amb freqüència durant el dia aquests preparats, a més de la infusió indicada i d'aigua amb una culleradeta d'argila blanca.Cal evitar les begudes ensucrades i amb cafeïna, ja que la seva elevada proporció de sucre pot empitjorar el quadre i afavorir encara més la deshidratació. També estan desaconsellats els lactis, però es pot recórrer a les begudes d'arròs o de civada, que són molt recomanades en aquests casos, sobretot com a aliment de transició cap a la dieta tova.
 
El primer àpat
 
La volta de la gana pot ser la prova evident de que ja es pot començar a introduir en la dieta aliments sòlids, però cal fer-ho amb mesura i poc a poc. La millor opció: arròs, poma, codony i pastanagues bullits amb una mica de gingebre.
No a la llet, formatge, fregits, greixos saturats, cafeïna i alcohol.

Reposar els bacteris amigues


Després d'una diarrea provocada per una intoxicació alimentària, la flora intestinal es ressent. Per restablir l'equilibri, és imprescindible prendre un suplement de bacteris beneficiosos. A les botigues de dietètica trobaràs preparats en pols o en comprimits que contenen lactobacils bífidus i acidòfiles que es prenen en dejú o abans de les principals àpats. També t'anirà bé prendre una combinació de plantes digestives (fonoll, coriandre, angèlica i anís verd) més ferments làctics probiòtics que trobaràs en càpsules a les botigues de dietètica, que t'ajudaran a evitar els gasos i retrobar el confort intestinal.

 




sábado, 10 de agosto de 2013

COM PREVENIR UN COP DE CALOR

Amb les temperatures altes augmenta el risc de patir una hipertèrmia o cop de calor. Es tracta d'una elevació de la temperatura corporal fins a 40 graus (quatre més del normal) per exposició a altes temperatures que es produeix quan deixen de funcionar els mecanismes que fa servir l'organisme per refredar-se, com poden ser la suor i la respiració. Els símptomes de la hipertèrmia o cop de calor són diversos i alguns inespecífics, com ara mal de cap, sensació de boca seca i pastosa, nàusees, vòmits, marejos, calfreds, desorientació, pell seca i envermellida i disminució de la resposta, fins a arribar a una possible pèrdua de consciència.

Encara que és un problema que acusen més les persones grans, és una cosa que pot afectar qualsevol edat si no es prenen les mesures adequades en els dies de molta calor. Per això els experts aconsellen adaptar la dieta prenent aliments menys calòrics i més hidratants.
Cal menjar fruites fresques i vegetals que continguin molta aigua i evitar l'excés de sal, ja que massa sodi podria obstaculitzar la producció normal de suor corporal.

Per aconseguir l'equilibri entre la quantitat de líquid que entra i el que surt de l'organisme cal beure entre 2 i 2,5 litres de líquid gradualment al llarg del dia, amb més freqüència al matí i la tarda que no a la nit , per evitar la incontinència nocturna.
Cal tenir en compte que la manca de set és enganyosa, pel que s'ha de consumir aigua, infusions o sucs de fruites encara que no es tingui la sensació de set, i evitar el consum de begudes alcohòliques.
Quan la temperatura exterior és molt alta i les pèrdues de líquids no es reemplacen de forma adequada, es produeix una situació de deshidratació, la tensió arterial baixa, apareix sensació de debilitat i fins i tot rampes musculars. Si aquesta situació no es corregeix a temps es perd la capacitat de sudoració i la pell presenta un aspecte sec i enrogit, la temperatura corporal puja progressivament fins a xifres que superen els 40 graus, s'entra en hipertèrmia i si aquest procés continua, es pot arribar
a una situació més complicada.
Cal protegir-se de l'exposició directa i prolongada al sol i evitar l'exposició a les hores de més intensitat (de 12.00 a 16.00 hores) i quan la humitat relativa és superior al 60 per cent. També cal evitar fer exercici físic durant les hores de més calor ja que l'associació d'activitat física, alta temperatura i humitat alta incrementa molt el risc de patir un cop de calor.
És preferible vestir-se amb roba lleugera i solta, de colors clars, perquè la pell pugui respirar i protegir el cap del sol amb barret o gorra.
 
QUE FER DAVANT UN COP DE CALOR

Tots podem patir un cop de calor, encara que els col · lectius més vulnerables són la gent gran, nens, embarassades, malalts crònics i persones que prenen diürètics i altres medicaments. Davant la sospita que algú pot estar patint un cop de calor, cal traslladar-lo a una zona d'ombra i intentar refrescar amb draps o tovalloles humides fredes al clatell, front, sota les aixelles ia l'engonal, i donar-li molts líquids de preferència amb electròlits. Si el seu estat empitjora amb marejos, intens mal de cap, increment de la respiració i ritme cardíac, sudoració excessiva, espasmes, confusió o desorientació, cal trucar als serveis sanitaris.