miércoles, 5 de junio de 2013

ALIMENTA LA BELLESA DE LA TEVA PELL

A més a més de fer ús de cremes externes, la pell per mantindre-la esplèndida, necesita aigua i bons àcids greixosos que mantinguin l'equilibri hídric i lipídic de la seva capa protectora. Pel que fa al tema hídric solament és necessari beure aigua suficient durant tot el día. Aquest hauría de ser també el primer que s'ha de fer al començar la jornada, beure un got d'aigua solament a l'aixecar-se, ja què a més a més d'hidratar, l'aigua també té una funció netejadora i ajuda a activar l'eliminació de toxines acumulades durant la nit. Hem d'assegurar a la pell les grasses, vitamines, oligolelements i polifenols indispensables per a les reaccions cel.lulars ja què el nostre organisme no pot sintetitzar-los.
 
Aquesta petita guía d'aliments indispensables per la pell t'ajudaran a mantindre-la flexible, llisa i amb lluminositat.
 
OMEGA 3 PER L'ELASTICITAT DE LA PELL
 
Aquests àcids greixosos poliinsaturats són essencials per conservar la cohesió de les membranes cel.lulars. Quan n'hi han poques, com per exemple quan es fa una dieta desequilibrada sense grasses, la pell es reseca i aparèixen vermellors o descamacions.
Hi ha que intentar incloure en la dieta més àcids grassos omega 3 (peix blau, lli, anous). Per asegurar de prendre més omega 3 a més a més del peix blau dos o tres vegades al día, es poden prendre 2 perles d'omega 3 després del dinar i del sopar.
 
BETACAROTENS CONTRA ELS UV.
 
Vitamina A, betacarotens i licopè són tres substàncies que jugan un rol important en la renovació cel.lular i en la protección de la pell contra els raigs UV. La vitamina A es troba en els làctics sencers (llet, mantega, formatges greixosos), margarina i rovel d'ou. Els betacarotens estan en les pastanagues, espinacs, julivert, pebre vermell, col, albercoc, papaia, mango, prèssec, i quasi a totes les fruites de color groc-taronja. El licopè es troba sobretot en el tomàquet i en l'aranja.
Existeixen complements dietètics que porten vitamines i minerals que a més a més protegeixen la pell contra els raigs solars estimulant la producció de la melanina i que es recomanen prendre sobretot en aquests mesos previs de la temporada de platja.
 
VITAMINA C PER LA CONTRUCCIO DE LA PELL
 
La vitamina C ajuda a la síntesis del col.làgen, defensa la pell contra els raigs UV i juga un rol positiu en la microcirculació i cicatrització. Aquesta vitamina es troba en les fruites cítriques, papaia, maduixa, julivert, col vermella, pebre, etc.. No hem d'oblidar de prendre-les cada día, a ser possible en aliments crus.
 
ANTIOXIDANTS CONTRA ELS RADICALS LLIURES
 
El poder antioxidant dels polifenols (tanins vermells, antocianines, flavonoides) que contenen alguns vegetals és molt bo per la pell, ja què protegeixen contra els raigs UV, la contaminació i les bactèries. Estan sobretot en les fruites vermelles com el raïm, nabius, mirtil, magrana, llegums verdes, ceba, all, etc... També es pot prendre un complement dietètic que tingui els principals antioxidants i asegurar-se així la seva dosis ideal, sobretot en èpoques d'estrés i major exposició al sol o a la contaminació atmosfèrica que es quan es produeixen més radicals lliures.
 
 
 
 
SENSE FLORA NO HI HA PELL BONICA
 
Per arribar fins la dermis, vía circulació sanguínea, els nutrients han de ser absorbits i després metabolitizats a nivel intestinal. Per tant, per a que els nutrients arribin a la pell, el millor es assegurar-se una bona flora intestinal i prendre un suplement de probiòtics durant dos o tres mesos seguits.
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario