sábado, 22 de junio de 2013

7 SOLUCIONS NATURALS CONTRA LA CISTITIS

La hidratació insuficient, quedar-se amb el tratje de bany mullat molta estona o mantindre relacions sexuals més freqüents poden ser les causes de que aquesta infecció urinària, la majoria de les vegades benigne i que afecta sobre tot a les dones, sigui més freqüent en l'època d'estiu.
Els símptomes habituals que anuncien una cistitis són la necessitat continuada d'anar al wàter, picor en el baix ventre i cremor i molèsties en orinar. El 40 % de les dones pateixen alguna vegada aquesta infecció urinària provocada generalment per la bacteria Eschirichia Coli. Les dones embarassades, diabètiques i menopàusiques tenen que protegir-se més ja què solen estar més predisposades.
 
 
 
BEURE MES AIGUA O INFUSIONS
 
Durant l'estiu es transpira més i per
tant el cos perd aigua. Per a no deshidratar-se s'ha de beure abans i uns 1.5 litres d'aigua al dia o més si fa més de 30ºC o si es fa exercici. Quant més es beu més s'orina i menys es queden els gèrmens en la bufeta.
 
 
 
FER PIPI AMB FREQÜÈNCIA
 
S'ha d'evitar de retindre l'orina en la bufeta ja què quan es concentra molta quantitat es crea un medi que ajuda a la multiplicació de les bactèries.
 
PRENDRE INFUSIONS DE BOIXEROLA
 
Durant una crisis de cistitis es poden prendre infusions d'una planta anomenada boixerola, amb propietats diurètiques i antiinflamatòries. Es prepara la infusió amb 3 tasses d'aigua bullint afegint 3 cullerades soperes de planta. Deixar reposar uns minuts tapada i després filtrar-la. Posar-ho en una ampolla d'aigua de litre i anar bebent d'aquesta infusió al llarg de tot el dia.
 
NO PORTAR ROBA APRETADA
 
S'han d'evitar posar roba apretada com texans, faixes i/o sintètiques. A la platja o la piscina, no quedar-se amb el tratje de bany (generalment de lycra) tot el dia, ja què és una font d'humitat. Després del bany millor canviar-se i posar-se roba interior de cotó.
 
AUTOMASSATGE AMB OLI ESSENCIAL DE L'ARBRE DEL TE
 
Aquest oli esencial, reconegut per les seves virtuts antiinfeccioses, és eficient contra els colibàcils que causen la cistitis. La seva eficiència contra la bacteria E. Coli, responsable de la majoria de les cistitis ha sigut confirmada pels estudis. Redueix la durada de la infecció i calma els dolors gràcies a l'acció antiinflamatòria, s'usa solament per vía cutànea. Es posen 5 gotes d'oli essencial de l'arbre del té en una cullaradeta d'oli d'ametlles dolces (o altra oli de massatge) i s'aplica com un automassatge en la zona del baix ventre, 4-5 vegades al dia mentre durant les molèsties.
 
 
EVITAR L'ESTRENYIMENT
 
L'estancament de la femta en el colon facilita la proliferació de microbis aprop de la uretra ( d'on surt la orina). Prendre plantago i fibra soluble, que a més a més de l'efecte laxant té una acció probiòtica que ajuda a que s'activin les bones bacteris en el trànsit intestinal, pot ser la millor opció.
 
 
FER UNA CURA DE NABIUS VERMELLS AMERICANS
 
Gràcies a les proantocianidines que contenen, prendre nabius vermells limita les adhesions dels bacteris a les parets de les vies urinàries i redueixen en un 50% el risc de que torni a passar. S'han de prendre un mínim de 36 mg de proantocianidines cada día durant al menys tres mesos. Aquesta quantitat s'assoleix prenen diariament una cullerada sopera, és a dir, 15 grams de nabius vermells dessecats; o dos cullerades de concentrat de nabius barrejat amb aigua o suc, o un vial de concentrat de nabius diluit en un got d'aigua d'un cop.
 
 

jueves, 13 de junio de 2013

ALIMENTA EL TEU CABELL

Per tenir un cabell fabulós, sedós i amb un aspect sà, a més a més d'un bon estilista i d'uns bons tractaments externs (xampú, mascarilles, bàlsams,...) necessites seguir una bona alimentació.
El cabell és el primer en notar les carències nutritives, especialment de minerals com el ferro, calci i el zinc. Una alimentació equilibrada en proteïnes, vitamines i minerals és el millor tractament de bellesa per evitar la seva caiguda.
Sense oblidar l'estrés, l'esgotament i la contaminació són també els seus enemics.
 
 
 
NUTRIENTS CAPILARS
 
VITAMINES: aporten els elements indispensables per la fabricació de queratina, el principal component del cabell. Les que més influeixen són les del grup B (B5 i B6), que ajuden a mantindre el cabell fort, la biotina la qual la seva deficiència pot provocar descamacions seques en el cuir cabellut i caiguda de cabell,  i la vitamina E.
Les podem trovar en la llevadura de cervesa i germen de blat.
 
PROTEÏNES SULFURADES: una dieta pobre en proteïnes també pot ser la causa d'un cabell sense brillantor. Els aminoàcids que més influència tenen en la salut del cabell són els que contenen sofre, és a dir, la cisteína i la metionina.
Les podem trovar en la civada, germen de blat, sèsam, quinoa, llavors de carabassa.
 
COURE: influeix en la pigmentació del cabell.
La trobem en la llevadura de cervesa i cereals integrals.
 

SELENI: molt útil per la prevenció de la caspa i per neutralitzar els efectes de la contaminació.
El trobem en el germen i segó de blat i civada.
 
ZINC: una dieta baixa en zinc pot ser la causa de que el cabell creixi poc, no tingui brillantor i es trenqui.
Ho podem trovar en les pipes de girasol, pipes de carabassa i germen de blat.
 
CALCI: en el 70% dels casos de caiguda del cabell és degut a una carència de ferro i de calci, sobretot en les dones abans de la menopausia.
El trobem en els làctics i soja.
 
MAGNESI: l'estrés pot ser el causant d'una caiguda del cabell. En aquests casos serà necessari augmentar el consum de magnesi.
El trobem en el germen de blat.
 
 
 
QUATRE SUPER ALIMENTS ESTRELLA
  1. Un cereal: el MILL, perquè és un dels més rics en minerals i en aminoàcids sofrats que són fonamentals per la salut i bellesa del cabell.
  2. Una planta: CUA DE CAVALL, reina del silici, un mineral molt important en l'estructura del cabell.
  3. LLEVADURA DE CERVESA, excel.lent font natural d'aminoàcids essencials, oligoelements i vitamines especialment del grup B.
  4. OLI DE GERMEN DE BLAT, pel seu alt contingut de vitamina E, i aporta al cabell lluminositat i vigor.

miércoles, 5 de junio de 2013

ALIMENTA LA BELLESA DE LA TEVA PELL

A més a més de fer ús de cremes externes, la pell per mantindre-la esplèndida, necesita aigua i bons àcids greixosos que mantinguin l'equilibri hídric i lipídic de la seva capa protectora. Pel que fa al tema hídric solament és necessari beure aigua suficient durant tot el día. Aquest hauría de ser també el primer que s'ha de fer al començar la jornada, beure un got d'aigua solament a l'aixecar-se, ja què a més a més d'hidratar, l'aigua també té una funció netejadora i ajuda a activar l'eliminació de toxines acumulades durant la nit. Hem d'assegurar a la pell les grasses, vitamines, oligolelements i polifenols indispensables per a les reaccions cel.lulars ja què el nostre organisme no pot sintetitzar-los.
 
Aquesta petita guía d'aliments indispensables per la pell t'ajudaran a mantindre-la flexible, llisa i amb lluminositat.
 
OMEGA 3 PER L'ELASTICITAT DE LA PELL
 
Aquests àcids greixosos poliinsaturats són essencials per conservar la cohesió de les membranes cel.lulars. Quan n'hi han poques, com per exemple quan es fa una dieta desequilibrada sense grasses, la pell es reseca i aparèixen vermellors o descamacions.
Hi ha que intentar incloure en la dieta més àcids grassos omega 3 (peix blau, lli, anous). Per asegurar de prendre més omega 3 a més a més del peix blau dos o tres vegades al día, es poden prendre 2 perles d'omega 3 després del dinar i del sopar.
 
BETACAROTENS CONTRA ELS UV.
 
Vitamina A, betacarotens i licopè són tres substàncies que jugan un rol important en la renovació cel.lular i en la protección de la pell contra els raigs UV. La vitamina A es troba en els làctics sencers (llet, mantega, formatges greixosos), margarina i rovel d'ou. Els betacarotens estan en les pastanagues, espinacs, julivert, pebre vermell, col, albercoc, papaia, mango, prèssec, i quasi a totes les fruites de color groc-taronja. El licopè es troba sobretot en el tomàquet i en l'aranja.
Existeixen complements dietètics que porten vitamines i minerals que a més a més protegeixen la pell contra els raigs solars estimulant la producció de la melanina i que es recomanen prendre sobretot en aquests mesos previs de la temporada de platja.
 
VITAMINA C PER LA CONTRUCCIO DE LA PELL
 
La vitamina C ajuda a la síntesis del col.làgen, defensa la pell contra els raigs UV i juga un rol positiu en la microcirculació i cicatrització. Aquesta vitamina es troba en les fruites cítriques, papaia, maduixa, julivert, col vermella, pebre, etc.. No hem d'oblidar de prendre-les cada día, a ser possible en aliments crus.
 
ANTIOXIDANTS CONTRA ELS RADICALS LLIURES
 
El poder antioxidant dels polifenols (tanins vermells, antocianines, flavonoides) que contenen alguns vegetals és molt bo per la pell, ja què protegeixen contra els raigs UV, la contaminació i les bactèries. Estan sobretot en les fruites vermelles com el raïm, nabius, mirtil, magrana, llegums verdes, ceba, all, etc... També es pot prendre un complement dietètic que tingui els principals antioxidants i asegurar-se així la seva dosis ideal, sobretot en èpoques d'estrés i major exposició al sol o a la contaminació atmosfèrica que es quan es produeixen més radicals lliures.
 
 
 
 
SENSE FLORA NO HI HA PELL BONICA
 
Per arribar fins la dermis, vía circulació sanguínea, els nutrients han de ser absorbits i després metabolitizats a nivel intestinal. Per tant, per a que els nutrients arribin a la pell, el millor es assegurar-se una bona flora intestinal i prendre un suplement de probiòtics durant dos o tres mesos seguits.