lunes, 27 de mayo de 2013

DEGUSTACIO PRODUCTES VEGETALIA

 
El proper divendres día 31 de maig, hi haurà a la botiga degustació de productes de la casa VEGETALIA durant tot el dia.


 
Us esperem.

LA NOVA GENERACIO DE LLETS VEGETALS BIO

Fa uns anys, els que prenien llets vegetals eran tan sols unes quantes persones diagnosticades amb intolerància a la lactosa o al.lèrgia a les proteïnes de la llet animal (15%). Avui en dia els que agafen amb la seva cistella de compra setmanal begudes vegetals d'arròs, soja, civada, ametlles, coco i fins i tot d'espelta, són molts més i no solament ho fan per motius de salut, sinó perquè els hi agrada el gust que tenen.
 
Les llets vegetals són millors. Molts professionals de la salut recomanen el consum de begudes vegetals sense lactosa  a les persones amb molèsties digestives, encara que no siguin intolerants a la lactosa, ja què solen ser més fàcils de digerir, i al tenir molt poques grasses saturades, van bé en la dieta de control de colesterol. També moltes mares han seguit la recomanació dels seus metges de no donar als seus nens llet de vaca durant períodes de refredats, per evitar l'excés de mucositat que pot produir, i després, han comprovat que les llets vegetals els hi agraden i tenen un bon nivell nutricional.
 
Per això, els fabricants de begudes vegetals s'han esforçat en elaborar noves varietats amb gustos inèdits i sorprenents. Aquest és el cas de Provamel, l'empresa pionera i líder europea en l'elaboració de begudes de soja que han tret al mercat una nova gama de begudes vegetals amb ingredients naturals i biològics com l'arròs, l'espelta, les ametlles i el coco.
 
Combinacions originals:
 
Arròs + Ametlla, amb aquesta combinació del cereal amb el fruit sec, aquesta beguda és, probablement la més delicada de Provamel. Esta endulcida amb sirope d'àgave i resulta exquisita tant si es pren freda com una orxata, o calenta amb café o té. No conté lactosa, ni proteïnes làctees, ni gluten, ni soja. Es molt baixa en grasses saturades, i de les tres varietats és la més rica en proteïnes ( amb un 1%).
 
 
 
Arròs + Coco: per la digestibilitat de l'arròs s'ha de sumar el poder refrescant i exòtic del coco, per lo que resulta ideal freda, sola o combinada amb suc de pinya o altres fruites tropicals. No conté lactosa, ni proteïnes làctees, ni gluten, ni soja, i sense sucres afegits. Es molt baixa en grasses saturades.
 
 
 
Espelta: gràcies a les seves millors qualitats nutritives i a la seva major digestibilitat, aquesta beguda vegetal és ideal per prendre amb cereals d'esmorzar, freda o calenta, o per combinar amb postres i pastels. No conté lactosa, ni proteïnes làctees, ni soja, i sense sucres afegits. Es molt baixa en grasses saturades. I de les tres és la que aporta menys caloríes, solament 49 per cada 100 ml. Es ideal per dietes de control de pes.
 
 
 
L'avantatge BIO.
 
Sempre que es pugui és ideal prendre aliments que provenen d'agricultura biològica per evitar les restes de pesticides i altres substàncies químiques que porten els aliments. Per això poder gaudir d'unes begudes vegetals nutritives, riques i a més a més amb certificat bio, és un luxe per la nostra salut i la del medi ambient.
 
 

viernes, 17 de mayo de 2013

AMB LES CAMES LLEUGERES PER UNA BONA CIRCULACIÓ

Amb l'arribada de la calor les cames comencen a notar símptomes de cansament, rampes, picors, tormells inflats, capilars visibles i trencats a més a més de problemes de circulació que perjudiquen la salut en general. Ara més que mai, hem de cuidar la circulació de les cames ja què són com un "segon cor" format pels seus muscles i el sistema de vàlvules que hi ha dintre de les venes. Junts ajuden a la sang a guanyar a la força de la gravetat i a superar la gran distància entre els dits dels peus i el cor.
La calor de l'estiu dilata els vasos sanguinis i això provoca o empitjora els problemes circulatoris i els seus símptomes. Però existeixen remeis naturals i hàbits saludables que ens ajudaran a retornar a les cames la seva lleugeresa natural.
Les plantes medicinals i alguns altres complements dietètics rics en bioflavonoides són fàcils d'integrar en la nostra vida quotidiana i proporcionen un inmediat efecte de benestar en les cames.
 
Menjar més....

Amanides verdes amb ceba i dent de lleó per estimular la circulació.
Germe de blat, ja què és una bona font de vitamina E i els seus àcids grassos fluidifiquen la sang.
Àcids grassos omega 3 per millorar la elasticitat de les venes.
Potasi (present sobre tot en plàtans i patates) per evitar la retenció de líquids.
El all i gingebre per millorar la fluidesa de la sang i evitar coàguls de sang o tromboflebitis.
Llevat de cerveza, pel seu alt contingut en vitamina P.
 
Beure més...


Aigua, al menys 2 litres al día entre els menjars, ja què amb ella ajudaràs a fluidificar la sang i a eliminar líquid.
Sucs de fruites riques en la vitamina vasoprotectora P (aranja i altres cítrics, magrana, nabius vermells americans, cireres, groselles i raïm).
Infusions de plantes vasoprotectores com el rusc, gingko biloba, arç blanc, card marià, hamamelis, castanyer d'índies i vinya vermella. S'han de prendre de 2-3 infusions al dia d'una barreja de totes.
 

Pren un extra de bioflavonoides
 
Els complements dietètics rics en bioflavonoides a base d'escorça de taronja i de llimona, extracte de mirtil i rutina, entre altres plantes venoses, es pot prendre en càpsules o en vials, ja què milloren la circulació venosa de les cames i les fan sentir més lleugeres.
 
Aplicar-se una crema d'efecte antiesgotament.
 
Cada matí i tarda, a les cames aplicar-se un gel a base d'extractes de plantes (rusc, castanyer d'índies, centella, ginkgo, papaia, mirtil i vinya vermella) i d'olis essencials d'aranja, llimona i mandarina, per millorar la microcirculació cutànea i proporciona una inmediata sensació de frescor.
 
Fer exercici cada día.
 
Exercitar els muscles de les cames millora la calitat de la circulació i és la millor solució antivarius i cames pesades. Quan els muscles de les cames no es mouen sovint, les vàlvules no funcionen bé o les parets de les venes están malmeses i dilatades, la sang es queda atascada i apareixen les varius.
Per això s'han de moure: pots caminar una hora cada día, practica bicicleta i natació o anar a un gimnàs i fer qualsevol de les activitats que allí es realitzin com saltar damunt de steps, cardio, zumba,....
 
Canvia alguns hàbits.
 
Com no prendre cafés i disminueix la sal en excés, ja què potència la retenció de líquids.
No utilitzis roba molt ajustada a les cames.
I evita els greixos que provenen de les carns vermelles, fregits, llet sencera de vaca i olis refinats.
 

jueves, 9 de mayo de 2013

AJUDES DIETÈTIQUES PELS EXÀMENS




En èpoques d'exàmens la memòria necessita treballar a ple rendiment, per això l'alimentació ha d'incloure nutrients específics que garanteixin el bon funcionament dels neurotransmisors que són els encarregats de que el sistema de comunicació cerebral funcioni bé.
Aquests són els aliments extres que no tindríen que faltar en la dieta diaria dels nens, estudiants i persones que realitzin treballs que exigeixi una gran concentració mental.
 
LECITINA DE SOJA: perquè és molt rica en colina i fosfatidilserina, substàncies a partir de les quals es sintetitza la acetilcolina, un neurotransmisor implicat en les funcions d'aprenantatge, atenció, memòria, etc.. Es recomana prendre 3 cullarades al día.
 
GERME DE BLAT: a més a més de ser un altra aliment molt ric en colina i per tant implicat en el procés de memorització, també conté àcid glutàmic, un precursor d'un important neurotransmisor del sistema nerviós central anomenat GABA que millora l'alerta mental i la claretat del pensament. Es poden prendre tres cullarades diaries de germe de blat o 4 perles d'oli de germe de blat.
 
GELEA REIAL: conté proteïnes d'un alt valor biològic, així com minerals (calci, ferro, fòsfor, potasi, silici, etc..) i vitamines ( A,C,D,E i del grup B) que són un bon reconstituient per les ments esgotades per l'estudi.
S'ha de prendre un vial de gelea reial cada matí durant 20 dies seguits i fer pauses de 2-3 mesos.
 
MAGNESI: és un mineral molt important per la ment, ja què intervé en el bon funcionament del sistema nerviós i té un efecte lleugerament sedant, que ajuda a controlar l'ansia i el nerviosisme pels exàmens. Es pot prendre en forma de quelat de magnesi donat que s'assimila millor.
 
ALGAS KELP: perquè són riques en iode, un mineral que millora la capacitat d'aprenentatge, i en altres minerals i vitamines que resultan d'una gran ajuda en èpoques de major demanda com els exàmens.
 
ELEUTEROCOCO O GINSENG SIBERIÀ: augmenta l'agudesa mental i el poder de concentració. Aquesta planta adaptògena, que poden prendre també els adolescents ja no resulta tan excitant com el ginseng coreà, estimula directament la capacitat de recordar i afavoreix la lucidesa intel.lectual. Es pot prendre en extracte hidroalcohòlic o en comprimits.
 
LLEVADURA DE CERVESA: aporta per la memòria el complexe vitamínic B, sobretot la B1 i la B6, un grup de vitamines que intervé en els procesos d'aprenantatge i memorització, evitant dificultats de concentració, buits de memòria i esgotament. Prendre entre 2-3 cullarades.
 
FLORS DE BACH: les dues essències florals que podem recomanar són Clematis, per millorar la concentració i el Mimulus per neutralitzar l'efecte paralitzant de la por pels exàmens.