viernes, 12 de abril de 2013

ANTIOXIDANTS PER APRIMAR

Els aliments i suplements antioxidants són els millors aliats per aprimar i mantindre la pell jove i preparada per rebre un bon broncejat. Per això en aquesta època, es recomana dietes personalitzades amb vitamines i minerals que ajuden a lluitar contra els radicals lliures, i al mateix temps a perdre pes.
Com sabeu, els radicals lliures són unes substàncies oxidants que l'organisme produeix en major quantitat com l'estrés, el tabac, la contaminació, certs medicaments i l'exposició solar. Aquestes molècules perturben el funcionament de les nostres cèl.lules, accelerant l'envelliment, debilitant la inmunitat i augmentant el risc de l'enfermetat cardiovascular, de la degeneració macular ( enfermetat de la retina) i de alguns càncers.
 
 Afortunadament alguns aliments, especialment les fruites i verdures, poseeixen antioxidants que bloquejen l'efecte dels radicals lliures i solament s'han d'afegir a la nostra dieta diaria. Per exemple les fruites i verdures de color verd són riques en luteína i clorofila; les de color taronja, porten betacarotenos; els vermells són rics en licopè i els morats en tanins.
 
La luteína es troba també en el rovell de l'ou, i altres antioxidants com el seleni es troben en el germe de blat i el zinc en les pipes de girasol i el sèsam.
 
Els aliments antioxidants que no t'han de faltar:
 
All: augmenta la inmunitat, una peça al día cru o al microones.
Ametlles: protegeixen la salut cardiovascular, 5-7 al día, crues, al natural.
Albergínia: anticolesterol, una vegada cada 15 dies rostida.
Remolatxa vermella: superantioxidants, 2 vegades a la setmana, crua en l'amanida.
Bròquil: anticàncer, una vegada a la setmana al forn o al vapor.
Pastanaga: per la pell i els pulmons, 2 vegades a la setmana crua o al vapor.
Xampinyó: puja les defenses, 2 vegades per setmana a la planxa o al forn.
Llimona: desintoxicant, 1 al día amb suc.
Espinacs: crema sucres, 1 o 2 vegades per setmana, crues o lleugerament ofegades en la paella.
Rovell d'ou: contra les enfermetats oculars, 2 o 3 a la setmana, cuits o passats per aigua o en forma de truita a la francesa.
Kiwi: campió d'antioxidants, 3 a la setmana.
Moresc: protecció ocular, 1 vegada a la setmana amb les amanides o a la plantxa.
Poma: la reina dels anitoxidants, 1 al dia crua.
Té verd, blanc o vermell: antioxidants o cremadors de greixos, de 1 a 3 tases al dia, abans de les menjades.
Salvat de civada: superantioxidant i laxant, 3 cullarades al día.
Germe de blat: excel.lent per la pell, 3 cullarades al día.

No hay comentarios:

Publicar un comentario